Se indlæg|
200 danskere nødlandet i Thailand
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2007 09:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Et charterfly med cirka 220 personer om bord på vej fra Bangkok til København måtte i aftes nødlande i Bangkok lufthavn, efter den ene motor var gået ud. Over 200 personer, overvejende danskere og en del svenskere, er strandet i Bangkok efter et fly i nat, 18.30 dansk tid, måtte nødlande på en motor. Nu vil flyselskabet Flight Jet sende de skræmte passagerer hjem med samme fly. - Vi er vildt bange, og ingen har lyst til at flyve med det fly hjem. Vi anede ikke, at det var så slemt. Piloten fortalte bare over højtaleranlægget, at der var opstået et problem, som han aldrig havde været ude for før, så han turde ikke andet end at vende om. Da vi landede i Bangkok lufthavn igen, var hele landingsbanen ryddet, og der var politi, brandbiler og ambulancer overalt, fortæller Torben Frederiksen, en af de danskere, som sad i flyet, til ekstrabladet.dk her til morgen. Ifølge pilotens forklaring bagefter var flyet blev nødt til at lande på en enkelt motor efter at piloten havde hældt brandstof ud over vandet. ekstrabladet.dk http://ekstrablad...285291.ece bamsen |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 09:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Resten af artiklen: Problemer fra starten Samtlige passagerer blev i nat indlogeret på hoteller men uden vished eller oplysninger om, hvornår de sendes hjem. De foreløbige meldinger lyder dog, at Flyjet vil reparere flyet med en ny motor og altså sende de rejsende hjem med samme fly. Ifølge Torben Frederiksen kom flyet til Thailand fra København, men var allerede forsinket på vej til Bangkok på grund af tekniske problemer. De 220 passagerer skulle have fløjet klokken 19 lokal tid, men kom først på vingerne kvart over ti, med beskeden om, at alt var i orden. En flyvende skraldespand - Der var var ingenting der virkede, sæder og askebæger var tapet med gaffatape ,og teknikken virkede ikke. Man havde svært ved at høre, hvad personalet sagde over højtalerne på grund af aircondition-anlægget. Det var simpelthen en flyvende skraldespand, fortæller Torben Frederiksen. Sammen med sin kone Lisbeth var han på vej hjem til Danmark efter 14 dages luksusophold i Thailand. Han fortæller, at ingen vidste, hvor galt det stod til, og at der derfor herskede en rolig stemning på flyet, en Boeing 757, der vendte om efter 45 minutters flyvning. Andre passagerer beretter dog, at angsten stod ud af ansigterne på flypersonalet. - Folk er jo chokerede og vrede, og vi har jo ingen tillid til flyselskabet. Omkring 60 procent af os nægter at rejse hjem med samme fly. Vi er mange, som er begyndt at undersøge mulighederne hos vores forsikringsselskaber. ------------------- Flyjet - Er det ikke det der lavpris-selskab? |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 29/03-2007 10:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Locturian skrev: Flyjet - Er det ikke det der lavpris-selskab? JO! - Man får jo som regel hvad man betaler for....det er ufatteligt at Tyrkiet Experten kan få lov til at blive ved med at lave rejser efter utallige "unoder" - kunne ALDRIG finde på at bruge/flyve med dem! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 29/03-2007 10:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hvorfor overrasker det mig ikke? mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 10:45
|
|
Tsk tsk, ja, jeg fatter der heller ikke, ville aldrig flyve så usikkert, bare for at spare nogle penge - Betaler hellere lidt mere, for at være sikker på at maskinen ikke falder fra hinanden ![]() Må ikke være særlig betrykkende, for danskere, at sidde i en maskine der må nødlande Heldigvis for dem, var piloten dygtig nok til at foretage en kontrolleret landet på 1 motor...
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2007 10:48
|
|
nu er det vel sådan at hvis flyet ikke er i orden så tror jeg ikke at kaptajnen ville lade det lette uanset om det er et lavprisselskab eller ikke , han dør også hvis det styrter , velrenomrede selskaber har også deres problemer engang imellem |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 10:57
|
|
Jeppe, det samme eksempel kan du jo bruge mod alle de billige rusiske selskaber? Alligevel har de rigtig mange fly der styrter ned... Se på EU's sorte liste - Det er flyselskaber der ikke efterlever de skrappe regler fra fly-inspektørerne. Alligevel flyver de jo rundt med passagerere... Ikke at jeg tror at FlyJet er UTROLIG dårlig, men, det er et lavprisselskab, så de sparer meget på deres udgifter til fly og renovering heraf - Kan man vel også se ud fra udtalelserne fra nogle af passagerene - At askebægre mv. var tapet til med gaffa-tape...
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2007 11:36
|
|
hvorfor kan du dog aldrig læse det jeg skiver ,har ikke mere at sige til det |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 12:06
|
|
Og hvorfor kan du aldrig deltage i en saglig debat ![]() Du skriver at piloten ikke ville have lettet hvis flyet ikke er i orden. Jeg pointere, at det gør de alligevel, over hele verden. Redigeret af Locturian d. 29/03-2007 12:07 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/03-2007 12:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg må nok give Jeppe ret. En pilot tager ikke et fly uden at han forventer det er iorden, dette gælder ihvertfald den vestlig del af verden, og jeg er sikker på at Flyjet piloten forventede at flyet var iorden. Ellers havde de slet ikke lov til at operere i EU. Dette er et hændeligt uheld, det sker desværre for alle selskaber, og så er EB gode til at blæse den slags op ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2007 12:33
|
|
Her lidt nyt http://ekstrablad...285342.ece Gad vide om det er en tilfældighed med deres fly? Men hold da op hvor uheldige (tyrkiet experten) kan de være her i dag? bombe i tyrkiet hvor 1 russer er død og nogle såret, og så den her nødlanding. Redigeret af d. 29/03-2007 12:38 |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 29/03-2007 12:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Alle flyselskaber kan få tekniske problemer, det har lavpris selskaberne ikke patent på. Men nu er det ikke første gang Tyrkiet Expressen er uheldig med de chartrede fly til og fra Thailand. Det er ”nok” kun et fåtal som er kommet til offentlighedens kendskab. Som én var inde på så får man hvad man betaler for! Rasmus |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/03-2007 13:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det kan ske for alle selskaber, jeg rejser meget og har oplevet flrer gange med klm , singaporre og lufthansa . at vi skal vente pga tekniske problemer . Det er haendeligt uheld for Flight jet. Ingen selskaber oensker at styrte. Men komfort ,der faar man hvad man betaler for.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Korat |
Lagt på d. 29/03-2007 13:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
man kan bare kigge på SAS og deres nye airbus maskiner,de havde mange problemer sidste år med aflyste afgange + alle deres problemer med deres film og musik system,man kan ikke lige frem kalde SAS for et discount selskab,jeg blev selv forsinket med SAS først knap 9 timer og sidste gang 18timer. men jeg har dog aldrig fløjet med et selskab hvor man havde brugt gaffatape til at lappe sæder og askebære sammen med som "Torben Frederiksen" i ekstra blades artikel citeres for at sige,heller ikke engang aeroflot som jeg har fløjet med flere gange. mvh korat tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/03-2007 13:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Ganske rigtigt. Der burde vaere en standard for komforten, man skal trods alt flyve 10-11 timer fra Kbh.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2007 14:16
|
|
fatter ikke du er blevet til mere end du er loc , du er utrolig klog |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 14:32
|
|
Jeppe - Skal vi ikke aftale, at vi ikke kommentere hinandens indlæg mere? Du nedgører alt hvad jeg skriver, og jeg er ikke tilladt at være uenig med dig - Du er blevet for gammel til at håndtere en debat / meningsudveksling - Som dette forum - sjovt nok - er.Nyd du nu bare dit otium i Thailand på Danmarks regning, og så undlader jeg at kommentere det du skriver fremover ![]() ---------------------------- Alle selskaber oplever en gang i mellem tekniske problemer, og for at maksimere profit er flyselskaberne nød til at holde flyene i luften så meget som overhovedet muligt. Desværre er der brodne kar i branchen, der undlader at efterleve de strenge krav der er omkring fly-vedligeholdelse og generel sikkerhed. Disse lander ofte på EU's sorte liste. Der er dog sager omkring bestikkelse af fly-inspektøre, der gør, at flyene bliver godkendt selvom der er faktiske mangler. Jeg siger ikke at det er tilfældet her, for det aner jeg intet om, jeg siger bare at jeg har læst diverse steder, at det forekommer. Uanset hvad, så kan jeg godt forstå, at danskerne ikke har meget lyst til at flyve meget samme fly hjem ![]() |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 29/03-2007 15:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Locturian skrev: Tsk tsk, ja, jeg fatter der heller ikke, ville aldrig flyve så usikkert, bare for at spare nogle penge - Betaler hellere lidt mere, for at være sikker på at maskinen ikke falder fra hinanden ![]() Må ikke være særlig betrykkende, for danskere, at sidde i en maskine der må nødlande Heldigvis for dem, var piloten dygtig nok til at foretage en kontrolleret landet på 1 motor...Ja det er jo efterhånden ved, at være grinagtig, ikke sjovt for Danskerne, hvad med resten af passagererne ? de var måske bare Svenskere der var mindre ædru. Du faldt jo i igen NU HAR DU OGSÅ NOGET IMOD Jeppes ALDER OG MÅSKE HANS PENSION. Bliv nu voksen så du også kan debattere med andre end hip hoppere, for du bliver nødt til at finde dig i at nogle har en anden mening end dig, derfor i de ikke bare gamle og hvad du ellers kan have imod dem. Og hvad |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 15:13
|
|
Ole, hold nu op - For fanden Jeg er træt af mudderkasteri - Jeppe starter med at argumentere imod det jeg siger, jeg modargumenterer, og han kaster mudder efter mig. Jeg siger så bare, at når han ikke kan diskutere sagligt, så må han lade være med at debattere. Og nu gider jeg heller ikke diskutere med dig Ole, du har det også med at nedgøre mig, fordi jeg har en anden mening end dig og Jeppe.
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 29/03-2007 16:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Locturian skrev: Ole, hold nu op - For fanden Jeg er træt af mudderkasteri - Jeppe starter med at argumentere imod det jeg siger, jeg modargumenterer, og han kaster mudder efter mig. Jeg siger så bare, at når han ikke kan diskutere sagligt, så må han lade være med at debattere. Og nu gider jeg heller ikke diskutere med dig Ole, du har det også med at nedgøre mig, fordi jeg har en anden mening end dig og Jeppe.Nu er det jo ikke det du siger, nej du kan igen igen kun finde ud af at grunden til uenigheden er at Jeppe ikke kan debattere fordi han er gammel. Så fra din side intet nyt under solen, nu har du snart fået fortalt at ældre/gamle mennesker ikke har deres berettigelse, heller ikke på DTW. Så mon ikke du også skulle lære, at siden her ikke kun er for ungdommen, det er jo næsten i alle dine indlæg der kommer en eller anden henvisning til de gamle/ældre og du lyder ikke særlig positivt når du omtaler alle disse gamle fjolser. Så bliv du bare lidt seriøs før du giver andre skylden for mudderkastning, i mine øjne er det da dig, der næsten hvergang det bliver sådan har været årsagen. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Heldigvis for dem, var piloten dygtig nok til at foretage en kontrolleret landet på 1 motor...