Se indlæg|
Jeg har virkelig brug for hjælp!!
|
|
| onkel_amager |
Lagt på d. 27/03-2007 16:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej alle herinde på siden!! Jeg har en kæreste på 22 år og jeg er selv 29 år, jeg har lige været i udelands praktik i Thailand og er blevet smask forelsket i min pige som jeg har været sammen med al den tid jeg var dernede! Mit spørgsmål til jer på siden er havd gør vi nu når vi gerne vil være sammen hurtigst muligt??? Kan vi overhovedet tænke på at få hende til danmark?? Eller er det blevet for umuligt at gøre det og hvordan?? Jeg håber virkelig at der er et par venlige sjæle der kan oplyse og hjælpe mig og os! Vi vil bare være sammen!! Og har det begge meget skidt med at være fra hinanden. Håber på hjælp. Venlig hilsen Kenno.. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 27/03-2007 17:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Se på Sveriges løsningen. |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 27/03-2007 17:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Se på Sveriges løsningen oleskyum...... !!! Det var jo ikke særligt konstruktivt. Kenno! Du har flere muligheder, men som udgangspunkt kan hun ikke få opholdstilladelse her i Danmark da hun falder for 24 års reglen. Men du kunne da starte med at få hende på besøg på visum først, så kan hun også lære Danmark lidt bedre at kende. Hun kan også forsøge sig som au pair (men dette kræver selfølgelig at der er en familie som vil tage hende). Jeg startede selv på den måde med min kone, da jeg selv havde brug for en au pair til min datter (jeg var alenefar). Vi taler faktisk selv om at få en au pair, men ikke lige nu da min kone går hjemme på barselsorlov. Men det er en mulighed. Der er flere forskellige web-sites hvor der søges au pairs, eller måske kender du selv en familie!! Held og lykke med det. Med venlig hilsen Henrik ![]() |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 27/03-2007 17:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Ja, der er vel 8-900 herinde på dette forum som også blev smadder forelsket i en sød pige på et tidspunkt, så det er helt normalt. Problemet er bare at reglerne om familiesammenføring er strammet så meget op de sidste 15 år, at du, - som Ole nævner, nok skal se på Sveriges løsningen som et nemmere altenativ. Når du først er "inde" i Sverige, er det nemmere at komme til Danmark bagefter. Men måske vælger du at bosætte dig permanent i Sverige som hundrede af andre Danskere med Thai piger. Ellers kan du jo selv checke udlændingeservices hjemmeside. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 27/03-2007 17:55
|
|
Hvorfor er Sverige løsningen ikke konstruktiv ? For efter min mening er der 2 år til hun bliver 24 som er reglen i Danmark for F/S. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2007 17:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
oleskyum skrev: Hvorfor er Sverige løsningen ikke konstruktiv ? For efter min mening er der 2 år til hun bliver 24 som er reglen i Danmark for F/S. http://www.thaifo...ad_id=1890 her en link til sveriges løsningen bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2007 18:13
|
|
til at starte kan du jo blive gift, det kan i jo bruge et halvt år på, især hvis i vil giftes i dk, først skal hun have visa, også optil 90 dage på besøg, hvor hun lige kan se hvad dk er for noget. så skal hun hjem igen i 3 måneder, og derefter herop igen, næste gang er i gift og der skal ikke stilles garenti ved visa, hvis muligt skal hun nå 23 år og 6 måneder ved slutningen af de næste 90 dage, hvorefter i kan besøge us og søge opholdtilladelse.
Redigeret af d. 27/03-2007 18:13 |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 27/03-2007 18:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg mener bare at man bør give ham nogen muligheder i stedet for at sende ham ud af landet med det samme. Jeg bliver så rasende over at man ikke kan bo i sit eget land med den man holder af. Kun fordi en bestemt befolkningsgruppe har ødelagt det. Men det skal ikke gå ud over Jer andre. Henrik |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2007 18:19
|
|
helt enig henrik, det er en skandale ud og alle grænser |
|
|
|
| onkel_amager |
Lagt på d. 27/03-2007 18:55
|
Sverige!! Jeg stikker bare af til thailand måske, men overvejer sverige! Danmark er sgu blevet for stramt og tamt for min mening og jeg er i flere tilfælde lidt flov over det ansigt vores land sender ud i verden! Kom endelig med flere ideer i min jagt:-) |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 28/03-2007 03:09
|
|
yelly skrev: Jeg mener bare at man bør give ham nogen muligheder i stedet for at sende ham ud af landet med det samme. Jeg bliver så rasende over at man ikke kan bo i sit eget land med den man holder af. Kun fordi en bestemt befolkningsgruppe har ødelagt det. Men det skal ikke gå ud over Jer andre. Henrik Hjælp jeg vil giftes med en 22 årig og F/S, hvor er der så lige andre muligheder end udenfor Danmarks grænser ? Jeg er selv hårdt ramt af den Danske udlændingelov, men derfor giver jeg ikke andre befolkningsgrupper skylden for Dansk lovgivning. Det ansvar må være vælgerne og politikerne, Nu har vi som danskere siddet på vores dertil indrettede i så mange år, at vi har glemt hvem der har haft stemmeret og kunne forandre Danmark. Så kom ikke nu og giv andre skylden for vores fadæser, det er sku for billigt. Hvorfor mon fremskridtspartiet aldrig fik indflydelse i folketinget ? var det også de andres skyld. Nogle havde jo travlt med, at lukke munden på Glistrup, i stedet for at hjælpe med til en forandring og det var ikke den befolkningsgruppe der hentydes til der lukkede munden på ham. Så mon ikke vi som Danskere skulle prøve, at vedgå, vi kan fejle. |
|
|
|
| onkel_amager |
Lagt på d. 29/03-2007 14:35
|
Jeg er sgu pænt ligeglad!! Faktum er at jeg ikke har særlig meget lyst til at bo i Danmark mere!! Og jeg er stadig af den mening at vi viser et grimt fjæs til vores omverden!! Hvis Dansk Folke parti er det næst største parti, er der sgu noget råddent i Landet!!! Kenno.. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 14:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Nu ved jeg ikke hvor længe du har været sammen med hende, men slå lige koldt vand i blodet Det at forsøge at hive hende med til Danmark, eller bosætte jer i Sverige - Det er ikke nogen lille ting, og får store konsekvenser for begge jeres liv lang tid fremover. Hvis du virkelig vil være sammen med hende, og jeres forhold kan tåle at i er væk fra hinanden i et stykke tid, så kig evt. på din egen mulighed for at leve, og bosætte dig, i Thailand. Det er ikke nemt med de Thaipiger, man falder meget hurtigt for dem Med det kan gå grueligt galt - Siger jeg, der giftede mig aaalt for hurtigt, gik fra hende efter et år, og fik frataget alle penge og værdier i processen! Så, giv det lige lidt tid, ikk'?
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2007 17:51
|
|
oleskyum glistrup havde jo ret men han var en højlydt rasist, og det kan man jo ikke have. problemet startede jo allerade i 60erne, gæstearbejder fra pakastian og tyrkiet, væltede til europa, som manglede arbejdskraft, typsik arbejdede man nogle måneder eller lidt mere, i et land og hoppede derefter vidre til det næste, ideen var jo god nok alle var glade. så fandt gæstearbejderne ligepludslig ud af at de kunne få bistand, når de mistede arbejdet, en bistand som typsik var højre end det de kunne tjene på at arbejde i andre lande så de blev her istedet for rejse vidre. derefter i 70-80 og 90erne begyndte folk uden tilknytning til danmark at familiesammenfører koner børn, forældre svigerforældre brødere og søskendne, og naboens børn og hvem de nu ellers kunne finde. og det var jo en rigtig god forretning i hjemlandet kunne de tjene optil 10 kroner hjemme på marken, i danmark var de garenteret bistandhjælp på 200 kr pr dag, oven i det fri hospital og dejlige boligere, helt hen til slutningen af 90erne kom udlænginge uden tilknytning til danmark, foran i boligkøen. !! oven i det kan de få fuld folkepension når de fylder 65, har de værret her i 40 år fra de var 15-65 kan de tage hjem og få den fuldt udbetalt derhjemme, hvor de dog er skattepligtige, skal de betale 40 procent skat i dk, ikke hvis de bosætter sig i tyrkiet og pakastian (hvor indkomstskatten er meget lavere), hvor mange hvidhåret danskere ville kunne overleve et år i pakastian. det er forskelbehandling ud over alle grænser. jeg kunne blive ved, i det minste er vi på rette spor nu. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 29/03-2007 18:32
|
|
Ved du hvad bkk jeg tror ikke vi er særlig uenige, men nok mest på skyldsspørgsmålet. Jeg vil have at vi som danskere selv påtager os skylden for de fejl der er blevet lavet med integration eller mangel på samme. Og vores lovgivning om f.eks. pension o.s.v. kan da aldrig være andres skyld. Men kig bare på den verden vi selv lever i med thai-danske ægteskaber, næsten alle hjem jeg har besøgt i Danmark, hvor ægtefællen er thai, er hjemmet så sandelig også mest præget af den thailandske kultur. Så i den retning er vi ikke spor bedre end dem der er kommet hertil som endten flygtninge eller indvandrer. Så det der rette spor du ser, kan jeg ikke rigtig få øje på. Jeg ville kunne se den rette vej, hvis nogle af de folkevalgte direkte stillede forslag i folketinget om forbud om indvandring fra bestemte lande/områder, alt andet er udenom snak, hvor man giver menneskerettighederne skylden for den tåbelige måde, at behandle fremmede på der ønsker at bo og leve i Danmark. Jeg kan ikke se hvorfor f.eks. en F/S skal behandles ens, hvis den ene henter en kone i en bjergby i Pakistan/Tyrkiet og den anden en kone fra USA, for mig er der himmelvid forskel, men det er der ikke for lovgiverne i Danmark, desværre. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 30/03-2007 00:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Ole. Men kig bare på den verden vi selv lever i med thai-danske ægteskaber, næsten alle hjem jeg har besøgt i Danmark, hvor ægtefællen er thai, er hjemmet så sandelig også mest præget af den thailandske kultur. Den bemærkning forstår jeg ikke helt, er det forkert at lade vores ægtefælle sætte præg på hjemmet?? Du finder da heller ingen danske ægteskaber, hvor begge ikke hiver et eller andet med ind i hjemmet, men er det fordi de begge er af samme kultur, at der ikke er noget der stikker dig i øjene. Jeg har også været i thai-danske hjem i Thailand, og du kan være sikker på at der er danske ting i de hjem!! Så forklar mig venligst hvordan vi ikke er på ret spor
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 30/03-2007 00:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
LOC SKREV og fik frataget alle penge og værdier i processen! Så, giv det lige lidt tid, ikk'? Så har du jo glemt at lave en ægtepagt,som der findes i flere forskellige former hvordan man kan sikre sig selv hvis den laves i DK sikre den dine værdier her, men i TH ved jeg ikke noget om. Jeg har 2 gange været gift i DK så jeg har betalt mine lærepenge, men jeg har børn med begge så det er på sin side iorden. Men til andre om du bliver gift Thai eller vilken som helst anden, beskyt dine værdier. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 30/03-2007 04:49
|
|
Hej Jesper for, at gøre det helt klart her, vil jeg først lige sige , at jeg ikke bryder mig om muslimer. Nu er der herinde flere gange blevet debatteret om disse menneskers indflydelse på og i Danmark og hvor forfærdelig det er. Det jeg prøver, at sætte på dagsordenen er, at det er os Danskere der er født og opvokset i Danmark der bærer skylden og ingen andre. Vi har en ufattelig stor kritik i Danmark af disse muslimer, men samtidig er de fleste af os der er Thai gift ikke en hak bedre. Lad mig vise et eks. Tyrkisk - Dansk, det bliver koranen der er i højsædet. Dansk - Thai ægteskab her bliver det budismen der er i højsædet. Så hvad og hvor er forskellen ? Hvor mange gange har jeg ikke set og hørt bemærkningen om muslimerne ( så ligger de med røven i vejret ) det er det samme jeg har set i Stenløse og i Dragør der var det bare danskere og thaier så, hvorfor det skulle være mere rigtig de steder har jeg svært ved at forstå. Og det jeg mente med de såkaldte hjem i Danmark var, at vi burde rette på os selv før vi retter på andre. Og kan du ikke se det i de hjem, hvor du kommer så bare se på spisebordet, hvad mad der serveres, det er ikke så meget sovs og kartofler eller andre danske retter. Og tag det nu ikke som om jeg kritiserer thaierne, for det gør jeg ikke, men alle de selvgode danskere der intet har tilovers for andre kulturer end dansk og så selvfølgelig thailand. Et helt tydeligt eksempel er James som vi skulle kæmpe og betale for da han jo var dansk. ( han havde dummet sig, derfor problemet ) Så kommer der en dum Schveitser og masser mener at anklagen var til 75 år, nu blev det 10 ( han havde dummet sig ) Jeg bliver mere og mere negativ over vores selvtilfredshed i Danmark og danske kredse da det efterhånden virker som om vi var verdens bedste i alle henseende. Selvkritik er nok ikke lige det vi har mest af, hvilket er helt tydeligt tydeligt i masser af indlæg også her på siden. Det svære i f.eks. Dansk-Thai forhold er, at har man noget kritik bliver det altid misfortolket, Og glem så ikke, hvor meget kritik vi herinde har læst om de forfærdelige thai kvinder der kun er ude på, at hive så mange penge ud af os som muligt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/03-2007 09:39
|
|
Davs Ole Ja jeg kan sgu godt se hvad du mener og du har da ret i det. bamsen |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 30/03-2007 11:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Ole, jeg har nu læst dit indlæg flere gange, og kan ikke lige se hvad sovs og kartofler har med de problemer muslimer forårsager![]() Jeg er da enig i at vi danskere og de skiftende regeringer ikke har gjort nok for at stoppe indvandring fra de lande hvor største del af problemerne stammer fra. Men at det har noget at gøre med om jeg går i kirke eller i et Buddistisk tempel at gøre kan jeg dog ikke få ind i mit lille hovede. Eller for den sags skyld om der er ris eller kartofler på bordet. hvis du mener at vi skal fremhæve danskheden for danskhedens skyld, hvad der til hører af egnsretter og småborgerlighed, for at kunne få en god integration af de problem mennesker som Danmark huser så mange af, kunne vi ikke være mere uenige ![]() .jeg er fuldkommen lige glad med hvem/hvad folk beder til, eller hvad de spiser. det jeg ser som det vigtige: Overhold det lands love som du bor i, og bidrag med dit initaitiv/arbejdskraft til at forbedre samfundet. ![]() ![]() Det væreste jeg ved er missinonnering/ indoktrinering, samt den islamske tro på at de er den eneste rigtige vej her på jorden, og kan udbredes med vold og magt. ![]() ![]() Håber ikke jeg har fornæremet nogen
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.