Se indlæg|
Forværret situation i Thailand
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 08/03-2007 23:00
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
Lyt til indlæg i P1 Orientering med titlen: Forværret situation i Thailand http://www.dr.dk/...171015.htm ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/03-2007 03:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tak til Vagn for dette link. Men det er trist at høre udsendelsen, det kan tage lang tid før demokratiet bliver genindført i Thailand. Kupgeneralerne lovede guld og grønne skove efter magtovertagelsen, nu kan man jo se, at det bare var tomme ord og begærlighed efter magt. Den regering, generalerne indsatte, har indtil videre været en katastrofe for Thailand, og lige nu ser det ud til, at den vigtigste opgave for generalerne er at sikre sig selv (afgørende) indflydelse i fremtiden. Og sørgeligt nok ser det ud til, at kupmagerne hele tiden er blevet støttet af den thailandske konge. hn |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/03-2007 09:35
|
|
Nu er det ikke alt man skal tro på, og slet ikke hvis det kommer fra pressen. Jeg har aldrig hørt at militærjuntaen har lovet guld og grønne skove, og jeg følger ellers med i de engelsksprogede aviser her i Thailand, samt de engelsksprogede nyheder på engelsk i tv. Tag lige og klap hesten, man skal være meget klartsynet, hvis man kan få øje på en forværret situation her. Kom I bare ned og besøg det dejlige land og de dejlige mennesker, drenge og piger. |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 09/03-2007 11:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Ja jeg får det samme fortalt,hvergang spørgsmålet lyder på om situationen er ændret,siden militæret lånte magten "vrøvl og nonsens siger Jidapa og hendes familie" jeg tror vi skal tage alle disse historier med et gram salt.Jeg tror vi skal høre hvad folk selv siger,alså dem der bor der.![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/03-2007 14:59
|
|
jeg syntes ikke at vi skal bruge dette forum til at diskutere et andet lands styre og gøren , vi er gæster her og lad os forblive sådan , det kunne skade os fastboende hvis der skrives for meget her der er thaier der kan dansk også og da slet ikke bringe det royale ind i det. det du skriver under din indlæg her på siden vagn b er ikke særligt rart at se . |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 09/03-2007 16:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Kan kun slutte mig til Jeppes indlæg, landet er da kun blevet bedre af at Taksin blev smidt for døren !! husk vi er i Landet med de tre t-er T-ing T-ager T-id |
|
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 09/03-2007 16:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
Jeppe skriver, at vi er gæster i Thailand, og derfor ikke skal blande os i landets indre anliggender. Intet kan være mere fejt. Når jeg holder ferie, lægger jeg stor interesse for befolkningens ve og vel og udviklingsmuligheder. Det er ikke bare den billige sprut og villige købepiger i Patpong-kvarteret, der tæller for mig. men et land, der var i rivende økonomisk udvikling, og som efter 15 års demokrati oplever et militærkup, som om militæret nogenside har kunnet videreudvikle et land. Før 1962 var Burma rigere end Thailand, men i dette år fik det en militærjunta, der i de efterfølgende 45 år har udpint landet, så det nu er et af verdens fattigste lande, med en forrykt økonomi, hvor junta-eliten kun er interesseret i at berige sig selv. Templerne ribbes for værdier, smugles over grænsen til Thailand, hvor det sælges til intetanende turister, altsammen med den burmesiske junta som bagmænd. Jeg ser meget nødigt, at det går Thailand ligesådan. Mit lille efterskrift vil blive ændret den dag, hvor kupmagerne bliver afløst af et folkevalgt styre, hellere i dag end i morgen. Redigeret af Vagn B d. 09/03-2007 16:27 |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 09/03-2007 18:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
de har jo lovet omverden valg inden et år, så spørgsmålet er hvad den store politimand siger hvis valget ikke kommer. og selvfølgelig skal det diskuteres på denne side, og hvis det er sådan at danskerne bliver smidt ud af thailand fordi de siger hvad de mener, så må det bare være sådan. man kan da ikke give folk en mundkurv på. og hvis man gør det alligevel er landet vel ikke vær at være i vel. prasat |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 09/03-2007 18:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Jeppe skrev: det du skriver under din indlæg her på siden vagn b er ikke særligt rart at se. Men det er jo nok sandt Hvad vagn b skriver Hvis du mener vi ikke må skrive om kendsgerninger i Thailand her på DTW, skulle du måske flytte tilbage til Danmark. Good for Falang ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/03-2007 01:00
|
|
undskyld jeg siger det ligeud , der er åbentbart nogle der lidt fatsvage her , er i ikke klar over at fornærme det royale er noget af det værste der kan gøres ,bliver staffet meget hårdt . Og good for folang der er meget vi kan skrive om og diskutere om her fra thailand , men lad styret have tid til ændringer, uden vores indblanding og iøvrigt hvad kan du se der er galt føler du nogen ændringer i systemet der er blevet anderledes ? |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/03-2007 02:37
|
|
så vidt jeg kan se er der ikke noget der skriver noget dårligt om kongehuset, hn konstatere at kongen støtter den siddendne regering, og det skal han da have lov til, så vidt jeg kan huske har han altid støttede regeringerne. så vidt jeg husker var det kongen der bedte taksin om at udskriv valg sidste gang, hvilke han omgåendne gjorde, når tiden kommer og kupmagerne har fået styr på landet, vil han vel også bede dem om at udskriv valg, ligesom de selv lågede da de overtog magten. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.