Se indlæg
 Udskriv debat
90 dagsreglen eller 3 stempler?
Connector8900
jeg kan ikke finde ud af de nye visumregler da der kun bliver skrevet om visarun. er ca 33 dage i dk og så ca 24 dage thailand, ved ikke om det er 90 dagsreglen som gælder eller 3 stempler på 180 dage.

har været følgende i thailand.:
12 okt til 4 nov 24 dage
6 dec til 30 dec 25 dage
2 feb til 24 feb 23 dage
og skal den 30 marts til 23 april 25 dage

har skrevet til thailandsk ambassade dk og ministry of foreigner men intet svar.

håber der er en som har et godt svar på det

kylling
Jeg tror ikke nogle forstår dit spørgsmål, prøv igen

MVH Kylling

ttah
hej
som jeg forstår det skal du til thailand i Marts på et ophold i 25 dage
hvis det er retigt skal du bare have et VISA fra flyet som gælder 30 dage
venligst ttah

http://www.ttah.dk
kylling
Jeg kan heller ikke se problemet

ttah
Hej
nej, han må som du skriver prøve at uddybe problemet,
for som det er skrevet er der ikke noget galt.
venligst ttah

http://www.ttah.dk
det er ikke helt tågesnak, du har dog ikke endnu været der 90 dage, inden for det sidste halve år, du vil derfor formenlig uden problemer få det næste visa, men derefter kan jeg da godt se dit problem, selvom du ikke er en typsik visarunner, som blot er ude af thailand i et par timer, før næste stempel.
har du mulighed for at lave andre visaer, er du gift med en thai eller over 50, ellers må du have en turistvisa med multi entry, det koster lidt, med intet i forhold til billetprisen.

claus31130
....jeg ville jo nok få lavet et visa på ambassaden i kbh eller konsulatet i hvide sande for en sikkerheds skyld,det ville da være trist at stå i lufthavnen hernede og ikke kunne komme ind i landet...der er jo heller ikke nogen af vi andre der helt har fundet ud af reglerne endnu er der???.......hermed menes hvad efter 3 x visarun 60+30 dage turistvisa???kan man så starte forfra ????

Claus Grin

http://www.cs-web.in.th/
Connector8900
det der er problemmet med at skal lave visa er at jeg sejler og tager mange gange direkte til thailand fra dk eller england så jeg kan få flest mulig dage derude. vil aldrig komme over de 90 dage i thailand på et halvt år. kan være at jeg kan få et ekstra pas som jeg kan få lavet visa på hvis det er et problem.

Payanak
Max. 3x30 dage og efterfoelgende 'Single Entry Visa' paa 60+30 dage=180 dage.
Herefter kan man starte forfra igen, eller man kan lave et nyt 'Single Entry Visa' hvis man er traet af Visa-runs...

Saendaeng
Hej , man kan få et ekstra pas idag til visa , det gør jeg også, det firma jeg arbejder i har et ekstra pas for mig de får lavet visa i til de foreskellige lande jeg rejseri. Men er du thaigift så tag din vielsesattest med til konsulat i hvidesande, samt et par pasfoto.Michael
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Connector8900
hvis man er Thaigift giver det ekstra fordele, syntes bare det er utroligt at de ikke vil have turister ind i landet som smider en masse penge. syntes jeg bruger rigeligt når jeg er der. har brugt en uge nu på at finde ud af reglerne men er ikke blevet klogere. har bestilt billet til Thailand og kommer hjem fra arb dagen før jeg skal afsted. kan vel altid rejse videre til et andet land hvis de ikke vil lukke mig ind uden visa..

prøv at ligge dit spørgsmål op på i dette forum, der vil uden tvivl værre andre som har oplevet det samme problem som dig.

http://www.thaivi...howforum=1

og naturligvis skal du ikke gifte dig blot for at få et visa, Cool

ben
Reglerne er faktisk simple: max 90 dage inden for loebende 180 dages periode paa visa-fri-stempel (VFS) der er det typiske stempel paa 30 man faar i lufthavnen.

Dage fra foer 1st Oct. 2006 hvor reglen startede taeller IKKE med.

I DIT tilfaelde betyder det at da du allerede har vaeret i Thailand 72 dage siden 1st Oct. 2006 far du kun 18 dage VFS ved ankomst.

Some foreslaaet er det altsaa smartere hvis muligt(forstaar det kan vaere et problem grundet dit arbejde) at faa et rigtigt turist visa fra en Thai ambassade (ikke noedvendigvis i Danmark). Ja, det vil koste dig en da eller 2, men nemmere end at skulle smutte efter kun 18 dage her.

Haaber hjaelper. Skaal!

ben
Og for at svare det andet spm: kan man tage et turist visa (2 mdr + foralenge i Thailand for 1900 Baht for 30 dage extra saa totalt 3 mdr) efterfulgt af 3 visa runs til feks cambodia og saa starte igen med turist visa? JA, det kan man i oejeblikket ihverfald.

Der er dog nogen ambassader der ikke gider at blive ved med at udstede turist visaer freks Phnom Penh.

Connector8900
hvis det her gælder må jeg være der en måned for når aldrig over 90 dage i en 180 dags periode.
Foreigners from countries qualifying for visas on arrival can come in and out of the country as many times as they like with a visa on arrival, but can stay for a maximum of 90 days in any six month period. If they stay 90 days then they must leave for 90 days before they are entitled to another visa on arrival. They can, however, go and request a tourist visa from a Royal Thai Embassy or Consulate abroad and come back into the country.

men ved ikke hvad de siger når jeg viser dem denne kopi.
er fra thaivisa.com

ben
Henrik; hvordan naar du den konklusion? igen: du har vaeret her 72 dage siden 12 Oct. Altsaa har du kun 18 dage tilbage paa VFS i den periode paa 6 mdr der startede 12 Oct op til 12 Apr.

Dine datoer er altsaa lige over graensen.

Det er altsaa dagene i den periode SAMMENLAGT - ikke per besoeg. Jeg tror ikke jeg kan forklare det bedre hvis ikke jeg allerede har gjort det klart.

Igen; bedst at faa et turist visa fra en ambassade naeste gang.

Skaal!

Payanak
ben skrev:
Der er dog nogen ambassader der ikke gider at blive ved med at udstede turist visaer freks Phnom Penh.

Jeg kan bekraefte at Phnom Phen ambassaden ikke udsteder mere end et visa. I mit pas er stemplet 'DO NOT APPLY NEW VISA AT PHNOM PHEN AGAIN'. Det er stemplet med roedt to steder...maaske mener de det serioest Wink

ben
He,he - de er barske i Phnom Penh! Skaal!

Suk Rak Ning
ben skrev:
Og for at svare det andet spm: kan man tage et turist visa (2 mdr + foralenge i Thailand for 1900 Baht for 30 dage extra saa totalt 3 mdr) efterfulgt af 3 visa runs til feks cambodia og saa starte igen med turist visa? JA, det kan man i oejeblikket ihverfald.

Har faaet oplyst i dag, at man skal ha' 2 af de store visarun for at kunne ta' 3 x visarun f.eks til Myanmar.....

Suk................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Suk Rak Ning
Glemte at skrive, at det er det visa-run firma jeg bruger der har oplyst mig om det skrevne i indlaeg nr. 19

Mvh. Suk.................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Spring til debat: