Se indlæg|
Hotel / bolig i Thailand
|
|
| kanut |
Lagt på d. 15/12-2004 10:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Hej. Jeg har i de sidste 20 år rejst til Thailand flere gange om året, jeg har også arbejdet med nogle opgaver i Thailand, i den forbindelse har jeg boet på Stable Lodge i Bangkok, mange af rejserne som var i forbindelse med arbejdet har jeg taget alene, da jeg i den periode rejste ca en gang om måneden, ( da turene aldrig var længere end 6 dage ) min kone skulle jo passe sit arbejde i Danmark, dog tog hun med når det var muligt , som det er nu, tager vi til Thailand lige så snart der er en muglighed, det bliver til et par gange om året, og turene er normalt på 4 til 5 uger.Om et par år, er min den mindste ( dreng ) stor nok til at tage vare på sig selv når mor og far er ude og rejse, så regner jeg med at rejserne skal være op til 2 måneder varighed ( to gange om året ) Nu kommer jeg til det jeg tænker på i den forbindelse. Få nogle år siden boede min kone og jeg på et hotel der var ejet af en lille Canadisk gruppe, ca 5 personer, de delte de økonomiske trængsler, og glæder der måtte være ved at være ejer af hotellet, de boede på skift på hotellet, og havde i disse perioder ansvaret for driften, og opsynet med personalet, de fortalte mig et det ikke var afgørende op hotellet gav overskud, ( det gjorde selfølgelig ikke noget) men formålet var at de havde deres eget sted de kunne vende tilbage til et par gange om året, og når de var der ikke skulle rede deres seng osv. Jeg er udemærket klar over de Thailandske regler for det at eje fast ejendom i Thailand, men jeg er også klar over at alt kan ordnes på bedste måde med gode rådgiverer. Det jeg godt kunne tænke mig, var noget i samme stil, men, min koner siger at jeg altid er så fuld af ideer, og at hun ikke er sikke på at det er en god ide. Så nu vil jeg spørge, om der er andre der har leget med den samme tanke, eller er det for langt ude i hampen?? Med venlig Hilsen EWM. ![]() Thailand. og aldrig andet. ![]() |
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 15/12-2004 16:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Ideen er meget god den, men en forutsetning er at alle involverte kjenner hverandre meget godt, så en er sikker på at om det går dårlig med butikken så stiller alle opp.
Mvh. Tintin
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/12-2004 02:05
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hi. God ide, men din kone har nok ret. Jeg vil mene det vil vaere saa godt som umuligt med mindre i har planer om at faa thaier med i spillet. Jeg tror ikke de canadier du omtaler fortalte dig hele deres historie. Jeg har dog hoert om en gruppe australier der har lejet et hus her og bruger det som en slags time share med udlejerens velsignelse. Hvordan det virker kan jeg ikke sige noget om da jeg ikke personligt kender de involverede. Clyde Redigeret af clydehaumann d. 16/12-2004 02:07 |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 16/12-2004 08:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
du er altid velkommen til at k:ee-lbe en condo, ikke thaier kan eje 49 procent af condoerne i condocomplexerne du kan finde condoer stort set over hele thailand ![]()
Redigeret af bahtman d. 20/12-2004 08:36 |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 16/12-2004 14:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Hej ewm Interessant koncept. Jeg kunne godt forestille mig at gøre noget tilsvarende. Helst et mindre Guest House. Kender en dansker i sydthailand, der gør noget tilsvarende, blot opdeler han perioden med sin bror i 6 måneder af gangen, og han har trukket det længste strå, idet det er ham der bor i Thailand i vinterperioden ![]() Det drejer sig om en internetcafe i forb. med et lille rejsebureau. Når han er hjemme i sommerperioden, bor han i kolonihavehus og har således yderst begrænsede ugifter og kan spare en solid bunke penge sammen. Han har en mindre selvstændig håndværksvirksomhed herhjemme, som de så skiftes til at varetage. Han laver ikke de store penge på forretningen i thailand, men jeg har ikke set ham beklage sig ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) min kone skulle jo passe sit arbejde i Danmark, dog tog hun med når det var muligt
, som det er nu, tager vi til Thailand lige så snart der er en muglighed, det bliver til et par gange om året, og turene er normalt på 4 til 5 uger.