Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
Farewell to a Truly Great Dane
Payanak
Ivan Sorensen 1952-2007

Danish Ivan Sorensen, known among his many friends as “Red Ivan”, has died on the 9th February at about 14.00 pm at the age of 55 years.

Ivan was known by many people here in Pattaya. He was a jolly and smiling person. When he entered a bar or gathering of people this big Dane (about 200 kg.) drew all the attention because of his happy attitude. People who did not know him well would wonder who was that big person who had given a round of drinks and suddenly just left the place, without giving the receivers the chance to say cheers and thank you? Now he has made his disappearance number again but this time for the last time, so all of us must say thank you Ivan for everything you gave Pattaya.

Ivan was famous for his skills as a magician; he entertained many with his card
tricks and fantastic memory.

He was born in Fredericia in Denmark and came to Pattaya about 30 to 35 years ago. Here he met his wife Jim, they have been married for about 25 years. In Denmark he had a successful business with gaming machines and he brought a fortune with him to Thailand from this business, and invested some of the money in a 50% share in the Hardtien Restaurant, operation with speed boats and much more on Koh Larn together with Khun Kae (Khun Vichai Ittivorakul). He also invested in the Ritz Estate Apartment Building in Soi 5 of Phratamnak Road. He lived and died in the Ritz Estate.

He was a big man with a big heart for other people, always generous, always cheerful. He has touched the lives of so many; it was therefore no surprise that hundreds of people came to his funeral at the Wat Chaimongkol on South Pattaya Road.
“Red Ivan” will be truly missed, Pattaya will probably not be the same without the magic he gave our city.

[img]http://www.pattayapeople.com/archive/144/funeral_of_mr.%20evan.jpg[/img] is not a valid Image.

[url]www.pattayapeople.com/default.asp?Folder=16&IdArticle=4422[/url]

Earthrush
kender ham ikke men RIP Ivan
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

Suk Rak Ning
Jeg kendte heller ikke Ivan, men trist at skulle her fra saa tidligt

R.I.P.

Suk.
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

pdrhan
Jeg har mødt ham et par gange for nogle år siden....stor glad mand , lidt ærgeligt og vemodigt at høre...R.I.P
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Klovn
Jo jeg kendte ham godt,var for mange år siden udeat sejle med ham

55år det er alt for tidligt!

Må fred være med ham

frankieSad

noidam
ja det er alt for tidligt, men med det liv han førte kan det vel ikke undre mange.
endnu en stor dansk personlighed er gået bort, det bliver efterhånden helt kedeligt at ta til pattaya.
jeg tror manden trængte til ro, det har han nu fået.
ære være hans minde.Sad

kende ham heller ikke, men det lyder som om han levede de drømme ud, som mange af trådene herinde tit peger i retningen af.

Good for Falang
Jeg mødte ham for et års tid siden, han var flink og meget gavmild, han vælske 1000B ad gangen til 20B sedler som han smed op i luften,
så kom der gang i bar pigerne, det var fun.

ære være hans minde Smile

Good for Falang Cool
Redigeret af Good for Falang d. 16/02-2007 17:59

Pratunam
Ivan var en meget kendt person i Fredericia. Han var kendt for sit altid gode humør, og var vennernes ven, og Ivan elskede nattelivet, han kunne nemt underholde en hel natklub med alle hans tricks, og spil. Ivan havde en utrolig klæbehjerne han kunne huske utrolige mange telefonnumre, og diverse tal. Ivan var også en dygtig forretningsmand, han startede i sin tid sammen med Hønse Kurt, som også er Thai gift, og sammen byggede de en stor forretning op med Spilleautomater, Ivan solgte sin forretníng og sine aktiver og drog til Thailand i 1994. Ivan havde på det tidspunkt været i Thailand utallige gange og havde en masse igang allerede.

Ivan var utrolig hjælpsom, var der en ven der manglede hjælp, var han der med det samme. Han var også beslutsom, jeg husker engang i starten af 90 erne, hvor han tømte automater i min forretning, og omsætningen var rigtig god, så sagde jeg til Ivan det er ikke for meget at du snart giver en flybillet til Thailand med alle de penge du tjener, han smilede, og vi afregnede, 10 min efter han var kørt ringede han og sagde "Søren vi rejser i morgen". få pakket kufferten Søren sagde han. Ivan det var ment i sjov,det er for sent nu , sagde han, du skal være ude ved mig kl 7. Nej der var ikke så meget at rafle om, og afsted kom vi.

Ivan vil aldrig blive glemt, ære være hans minde.

SS

noidam
min farfar var mælkemand i fredericia i "gamle dage", en af de første jobs ivan fik var at hjælpe min farfar, med mælkeudbringning.
sidst jeg snakkede med ivan, grindte vi meget om dette lidt mærkelige sammentræf ang. min farfar.
det kom jo så også frem at han et godt øje til min dengang lidt pænere moster.
men heldigvis gik det ikke sådan for ivan.
den røde han kom- han så- han sejrede.

Spring til debat: