Se indlæg|
Hvorfor bo i Thailand
|
|
| John |
Lagt på d. 15/11-2004 16:10
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Nu har Leif og Dkjohn skrevet en del om de negative sider ved at bo i Thailand, jeg er ikke overrasket over de situationer der er beskrevet her- har selv oplevet flere af dem. Nu til det store spørgsmål: Hvorfor bosætte sig i Thailand - alt andet lige må der jo være flere positive end negative sider. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 15/11-2004 19:12
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Ja se det burde der vel være, når man nu har valgt at bo herude.. Og jeg håber da de kommer hen af vejen, men selvom man som jeg har kommet herude i mange år og egentlig troede jeg kendte meget til Thailand, så må jeg tilstå jeg stadig overraskes.. Det bliver dog bedre og bedre efterhånden som de har fundet ud af jeg ikke bare er endnu en dum farang, de kan plyndre for penge...... Jeg ved godt der er forskel på hvor man bosætter sig. Og jeg lavede for lidt forarbejde ang. området her.... Men på den anden side taler man ikke Thai flydende, så har man ingen mulighed for at finde ud af hvordan området fungerer og må så prøve at fritte konen...... ikke fordi jeg tror man ville kunne finde sandheden alligevel......Men jo har man penge med fra Danmark er der da mange ting som er nemmere, man får jo ikke meget hus i DK for 100.000 kr. eller en Honda mc 125cc - 8.000,- Vejret er altid godt herude... lige nu kl. 00.30 har vi 28 grader.. Haven blomstrer hele året... ligesom der er friske grøntsager udenfor året rundt. Man betaler ingen tårnhøj skat. Men vil man som jeg herud uden at have en pension af den ene eller anden slags, så skal der arbejdes for så er alting pludselig dyrt herude.. Og konens løn det var kun for at få hende hjemmefra, for de 5.000 bath om måneden forslår som en snebold et varmt sted. d. 10 i måneden har hun som regelen brugt dem... på hvad tjae det vides ikke, for hun bruger aldrig penge ( hendes udsagn )Og som udviklingen går nu, ser det desværre ikke lovende ud, Thailand er i ned ad gående kurve.. Og tilmed så tyder det på vi nu skal til at slås med tørke... Det er allerede helt galt i NØ Th. det er ikke mere end en måned siden regntiden sluttede og vandstanden er allerede sunket 2 m. her.... Så selvfølgelig er der positive sider ved at flytte til Thailand, men kan man ikke selv lave stort set alt, vide alt, så skal man have mange penge med herud og det der med at Thailand er smilets land.... Glem det, thaier smiler sgu ikke medmindre de skal skjule uvidenhed - løgn eller øjner chancen for nogle penge. ok ok det var groft sagt, men ikke helt ved siden af... hmm løgn er måske heller ikke helt rigtig, for jeg tror egentlig ikke selv de tænker på de lyver, de ved bare ikke hvad ærlighed er... Venner, det har Thaier ikke og jeg tror det er derfor de så kraftigt forsøger at holde fast i familien, selvom det heller ikke virker, for de bor sammen, men de lever ikke sammen... Det kan dog lade sig gøre at få en omgangs kreds, hvis man lader være med at søge den for langt nede i hirakiet, for gør man det er forskellen så stor at man intet har at tale om. Men så kan man selvfølgelig sætte sig og drikke Laokao og grine af de uafttelig dumme serier der kører konstant i TV. hvis man finder det interessant. Skal man flytte herud, uden det er pga arbejde, så skal man gøre det hovedsageligt pga vejret / ingen skatter / billig bolig.. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/11-2004 21:43
|
|
Hej igen Det kan godt være jeg er fat svag, men jeg kan ikke se at vejret / ingen skatter / billig bolig.. kan opveje alle de negative ting du skriver om. bla. at du er truet på livet! John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 16/11-2004 11:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hvorfor bo Thailand ? Der er rigtig mange gode grunde til at bo i Thailand når man har nået sin pensions alder. Jeg skal her ikke trætte med alle disse grunde. Men der også nogle negative sider, som man skal lære at abstrahere fra. Det er de evindelige forsøg på at bomme faranén og hans kone for penge, og her er opfindsomheden enorm. Det er ikke familien som gør det, men de såkaldte venner og naboer. Thaier har gode venner - men de er få – hvorfor det forholder sig sådan, er en lang historie. En af de væsentligste er jalousi og pengegriskhed. De kan simpelthen ikke tåle at det går andre bedrer end dem selv, f.eks. stort hus, jord, bil, stor motorcykel og gode økonomiske forhold. Alt dette kan får ”Thai venner” til at lave div. historier om hinanden i rendyrket jalousi. Når dette sker – og det er sket - bliver de automatisk lempet ud af bagdøren af familien, og en nu blevet forhenværende. Sådan gør vi i vores familie i Thailand, og det fungerer helt godt. En anden negativ ting - som virkeligt kan få mit pis i kog - er de uendelige hjernedøde Tv serier som uafladeligt køre hen over skærmen. Thaierne sider med åben mund og sluger det hele råt – det er sgu ikke noget under at de har et forkvaklet forhold til virkeligheden. Når jeg kommer forbi fjernsynet med sådan en serie, slukker jeg ganske simpelt. De bliver som reglen lidt knotne, men det går hurtig over når jeg belærer dem om at det er mit hus og mit Tv. Jeg har også opservet nogle gange, når en af de hjernedøde serier køre, pludselig bliver slukket når jeg nærmer mig huset. Så det virker at lige pisse krogene af en gang imellem, og lære dem hvem der er herre i eget hus. Men hvis man holder sig for selv og ikke indlader sig på politiske diskussioner, og ikke taler ondt om kongefamilien samt de tigger munke som uafladeligt finder vej til vores hus – har man ingen problemer. En gang imellem må jeg også se gennem fingrene med hvem der ryger mine cigaretter og drikker mit øl, det står men sig bedst med - siger min kone, og hun har nok ret! Hilsen Rasmus |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 16/11-2004 12:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
. )En anden negativ ting - som virkeligt kan få mit pis i kog - er de uendelige hjernedøde Tv serier som uafladeligt køre hen over skærmen. Thaierne sider med åben mund og sluger det hele råt – det er sgu ikke noget under at de har et forkvaklet forhold til virkeligheden. Når jeg kommer forbi fjernsynet med sådan en serie, slukker jeg ganske simpelt. De bliver som reglen lidt knotne, men det går hurtig over når jeg belærer dem om at det er mit hus og mit Tv. Jeg har også opservet nogle gange, når en af de hjernedøde serier køre, pludselig bliver slukket når jeg nærmer mig huset. Så det virker at lige pisse krogene af en gang imellem, og lære dem hvem der er herre i eget hus.) Bevares for en stor respekt du udviser for de mennesker du lever sammen med og det land du lever i. Det er da muligt at du betragter disse uendelige serier som komplet hjernedøde, det gør jeg da også selv. Men jeg kunne da ikke et øjeblik finde på at forhndre min kone i at se dem Jeg vil vædde ganske meget på at hun syntes at matador ol er noget pis at se på. En af de ting man kommer længst med når man er i udlandet enten på ferie eller bosiddene, er at indrette sig efter forholdene. Thailand og deres livstil har eksisteret i mange år og gået fint uden farlangs indblanden, så husk på at det er måske dit hus og tv, men du er i deres land |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 16/11-2004 12:34
|
|
Kære Latour82 Jeg kunne aldrig drømme om at slukke for fjernsynet når konen ser på det, dertil har jeg livet for kært og respekt for fruen i huset. Her ville hun med garanti kaste det første og bedst efter mig med en belæring om: at det gør jeg ikke igen………. Men når huset er fuldt af uvedkomne Thaier – så gør jeg det uden tøven. Rasmus /. Du her ret i at Matador vil nok i har min kones store interesse |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 16/11-2004 12:51
|
Hej Rasmus Godt ord igen, jeg ryger altid i flint hvis man udviser mangel på respekt enten overfor ens partner eller evt. det land man er gæst i. Min kone har et rummeligt liv med hvad hun må og ikke må, nogle vil nok sige at jeg er snotdum med de beføjelser jeg giver hende, men så længe at det gælder begge veje, dvs. at hun er også rummelig overfor mig når jeg på en enkelt aften sidder sammen med gode venner og drikker for op til 2000 kr rødvin. Og så længe hun tjener sin egen løn via fuldtidsarbejde, betaler sin andel af de faste udgifter og passer sine pligter derhjemme, så kan jeg jo ikke klage. Så respekterer man hinanden både de gode og dårlige sider så tror jeg sagtens at en farlang og en Thailænder kan bo sammen, jeg er nok en novice endnu da jeg kun har boet sammen med hende i 4 år, men de 4 år er da ihvertilfælde gået fremragende og har været meget givende både på den ene og den anden måde. Siger også meget om hendes indstilling at hun kun taler Dansk med vores fælles børn, at hun respekterer at hun nu bor i Danmark og ikke i Thailand |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/11-2004 17:47
|
|
Rasmus skriver: Der er rigtig mange gode grunde til at bo i Thailand når man har nået sin pensions alder. Jeg skal her ikke trætte med alle disse grunde. Det er jo netop de grunde jeg gerne vil høre, jeg kender til det økonomiske aspekt og vejret, men, men?? Er det virkelig nok til at opveje at "alle" stjæler fra alle, korupt politi, mafia og det at skulle sove med en pistol under hovedpuden fordi man føler sig truet på livet? John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 16/11-2004 18:30
|
Jamen det første jeg tænkte, var såden en kwai. Ved han slet ingen ting om Thailand.. Og så gik jeg hen og så fodbold Australien / thailand.. så nu er jeg kølet lidt af igen.. australien vandt 5 - 0 Latour skrev......... ---------------------------------------------------------------------------- En af de ting man kommer længst med når man er i udlandet enten på ferie eller bosiddene, er at indrette sig efter forholdene. Thailand og deres livstil har eksisteret i mange år og gået fint uden farlangs indblanden, så husk på at det er måske dit hus og tv, men du er i deres land ---------------------------------------------------------------------------- Det er selvfølgelig rigtig at man ikke skal forvente alting er som i DK.. Men .. 1. at Thailand har klaret sig uden Farangs indblanding,, det er dog det værste sludder jeg længe har hørt, Hvis Thailand skulle indfri sin gæld til Farang.. var der ikke længere noget som tilhørte thailand, Hver eneste gang et større projekt skal laves er det udenlandske firmaer der laver det.. F.eks den nye jernbane der skal laves Bkk - chiangmai.. Det er Italien.. Stort set alle større firmaer herude tilhører udlændinge.... Guld markedet sidder Kineserne på, tøj industrien sidder Inderne på osv osv... Hvad har Thaierne så.???? En rismark og en flaske Laokao, eller handler med narko.. Ok det var groft, men det er altså ikke helt ved siden af.. 2. Indrette sig efter forholdene... Ja se det er jo et meget åbent spørgsmål, for indrette sig efter hvilke forhold og hvilken livsstil. En af mine venner Kanis, som bor i Bangbon (bkk) ja det ville jeg gerne, men jeg bliver altså lige nød til at vinde i lotteriet.. Ok han er kineser.. Eller min kones stedfars familie, ja det kunne være sjovt. Den ene onkel har 5 biler stående i indkørslen, bare fordi han ikke aner hvad han skal bruge pengene til.. Og det er altså ikke 5 gamle øser, det er 4 Mercedesér og en Porche... Men se de er også af kinesisk afstamning.. Eller hendes rigtige far / familie, ja det kunne da også være sjovt, de ejer det meste af Soi 123 på Sukhumwit.. ( soi Sreelamai ) Men jeg afslår for det er mafia.... Eller er det hendes kusine og mand som bor ikke så langt herfra.. Se så siger jeg nej tak, for det er sgu for tarveligt... Hun går på arbejde og tjener 3.800,- om måneden, han sidder/ligger hjemme med fjernbetjeningen i den ene hånd og en flaske Laokao i den anden.. De bor i et skur lavet af blikplader, et stort rum til dem og datteren på 16.... Så indrette sig efter hvad ?? jeg sprørger bare... For Thailand er så meget og så forskelligt at man ikke kan give et entydigt billede af hvad Thailand er.. bortset fra at udlændinge yder - Thaier nyder. De mener helt seriøst at gå på arbejde er nedværdigende og betyder man er for fattig til at sidde hjemme. ( taber ansigt ) Her de sidste 3 måneder er der i 2 tilfælde blevet solgt en 14 årig datter, Ja ok kald det hvad man vil, men fremgangs måden er ganske enkel... Man lader datteren gå ud med en mand og så et par måneder før hun fylder 15, får han et super tilbud, han dårligt kan afslå.. Enten stiller han med en pose penge , eller vi ringer efter politiet, så han ryger i spjældet.... Er det det du mener vi skal indrette os efter. ? regeringen har opfordret folk til at tage sig mere af deres børn, fordi pigerne debuterer sexuelt i 10 års alderen... Og opfordret folk til at ændre mad vaner da børnene er fejl ernærede af shit food. eller er det her vi skal gøre det samme.... Min kone sagde en dag til mig at jeg var nød til at sprøjte vores grøntsager med kemikalier, for de så ikke så pæne ud... ![]() Majsnene var 20 cm høje inden hun overhovedet opdagede at jeg havde sået majs, det på trods af at de stod mindre en en meter fra vejen herind. Så mon ikke vi skal konkludere at du udtalte dig lidt forhastet og så bare lade det blive ved det.. Men det var måske en ide at lære lidt om Thailand, nu da du har en Thailandsk kone... |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 16/11-2004 19:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
hej leif gud hvor er du dog egentlig negativ, du slår sku selv mig. jeg fatter i grunden ik hvad du laver i det land, hvor menneskerne kun tager røven på dig, din kone knepper en anden mand, og din betragtning af thaierne er at de er nogle dovne svin som bare skal opvartes af os "hvide", hvis jeg havde været i din situation var jeg rejst hjem for længe siden, jeg ville da ik kunne bo i et land hvor jeg ikke ville leve deres livsstil og respektere den, du mener altså at det kun er i thailand der er forskeld på folk, det er der også herhjemme men det er stadig de samme normer og trditioner vi lever efter om vi har en cykel eller 5 biler i garagen, forskællen er bare at der nogle der ikke har så mange bekymringer hvis der kommer et giro kort ind af døren. jeg ville ønske der var en fodboldkamp jeg kunne gå ind og se så jeg kunne køle ned. jager |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 16/11-2004 20:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Det er jo helt almindeligt at Thaier ikke kan køre en forretning selv. Selv med en dårlig uddannelse, og næsten ingen viden kaster mange Thaier sig ud i store projekter som hoteller med lånte penge fra banker etc, og det ender hovedsageligt altid med at banken overtager projektet, for de magter simpelthen ikke opgaven. Hvor tit har man ikke set en Thai sælge sin restaurant eller anden forretning hvorefter en udlænding overtager den og får den til at køre. Jeg har tidligere været ansat hos en farang som mekaniker på et større værksted. Det kørte fint. En dag havde han begået selvmord!!!...(læs mord, men det er en anden historie) og efter konen så fortsatte med at køre forretningen gik det kun ned ad bakke. Hun havde intet lært af at se hendes mand styre forretningen. Satte umidelbart efter mandens død min løn ned fra 17000b til 12000b om måneden. 3 mdr efter lukkede hun og alle 25 ansatte måtte finde nyt arbnejde. Tidligere hvor jeg kørte mit eget turistbureau, brugte jeg meget tid på at finde nye hoteller mm. Mange hoteller var faktisk i formiddable klasse, men manglede kun lidt finish hist og pist, maling etc for at være up to date. Men det var mig umuligt at overbevise de Thailandske ejere om dette. Fix det op, og jeg fylder det med kunder sagde jeg.....men...igen. Intet skete. Hellere sidde og beklage sig over der ingen kunder er. Det at have egen forretning kørende med Thai ansatte er en vanskelig opgave. Det kan absolut ikke hjælpe at være flink over for de ansatte, da dette har den modsatte virkning. Man SKAL være der selv hele tiden, og man skal være benhård. Er man der ikke, falder de i staver, stjæler benzin fra kunde bilerne, eller ribber kunde biler for andet brugtbart. cd'er mm. Jeg var på et tidspunk så træt af en betjent tidligere kom hverdag og ville have en form for sikkerheds penge, så der ikke "skete" noget med mit firma. Til sidst blev det mig for meget, og jeg gik til den højeste politimester i byen og beklagede mig over betjenten der kom der i sin stramme brune skjorte og solbriller og spurgte om penge. Jeg røg lige i spjældet, sad en måned sammen med 45 andre thaier i en celle på 5 x 5 mtr. Var jeg heldig at kunne ligge ned på cementgulvet, var mine sandaler min hovedpudde. Fik ikke lov til at foretage nogle opkald, og mine ejendele som jeg havde på mig blev konfiskeret, incl. biltelefon. Min kone vidste ikke hvor jeg var henne, og fik først besked da jeg fik en anden indsat der skulle lølades til at ringe til hende da han kom ud. Det var helt umenskelige forhold i fængslet, med det er osse en anden historie. Da jeg endelig kom ud igen, var samtlige biler på værkstedet ribbet for alt salgsbart, flere af bilerne havde man ovenikøbet taget døre, klapper, hjelme og sæder fra osse. Mine kunder var fra bilbutikker som Benz og Lexus, så man kan nok tænke sig et roderi da jeg kom ud. Men det var simplethen de ansatte der havde taget alt fra biler og værksted, og så ellers stukket af. En enkelt ansat havde taget en kundebil og var flyttet med hele familien til Isan, og havde så sat bilen et øde sted deroppe. Jeg har været så mange ting igennem, og snakker man med andre herboende faranger er de samme spørgsmål tit, "hvorfor bliver vi her med alle de problemer. Men faktisk er man selv skyld i problemerne. Bare det at bo her som farang er en kilde til problemer. Jeg har dog valgt - nu, at holde mig for mig selv. Have en kineser til at køre min forretning. Ikke blande mig med nogle, kun holde mig til de få venner jeg mener jeg kan stole på. Unlade at stoppe op og prøve at stoppe slagsmål, unlade at stoppe op og yde første hjælp efter lige indtræffede trafik ulykker, - bare køre videre som intet var hændt. Simpelthen undgå at blive involveret i noget som helst. Altid være høflig over for betjente, selv om han overhovedet ikke har ret. For de kan virkelig få een i fedtefadet hvis de vil. Men Thaikland er et pragtfuldt sted at holde ferie, men at bo her rigtigt indebærer mange problemer som man må prøve at tackle hen ad vejen. Især hvis man har noget firretning kørende. Et stort minus er osse, at man ændres. Man begynder at tænke som Thaierne, og så er det vist på tide om man skal se at komme hjem. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/11-2004 20:35
|
|
OK kom nu drenge & piger I betragtning af alt det negative om Thailand, lavede jeg en ny tråd HVORFOR BO I THAILAND Der er kommet mange svar men kun negative, er der virkelig ingen af jer der bor i Thailand der kan svare på det spørgsmål??? Mærkeligt John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2004 20:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser John Jamen det er nok svært lige at sætte fingeren på HVORFOR og det negative gør det jo pgså lidt sjovt at bo derude, Selv om viu andre hører alt det negative vil vi jo også gerne derud og bo. Jeg boede i næsten 2 år i jomtien/pattaya og så en masse lort,men kunne godt li at være derude, og så dkjohn så flot siger Man skal ikke blande sig i hvad som sker derude, men gøre som thaierne grine af det. bamsen |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 16/11-2004 22:05
|
|
Kære Leif Siripot. Det forekommer mig at du tilsyneladende har ganske store problemer ud i det Thailandske. Nogle af de problemer som du skitserer, forekommer mig bekendte, om end de er noget voldsommere end jeg kan genkende ud fra mit kendskab til Thailand. Måske har du raget dig ud i problemer som til dels er selvforskyldt – hvem ved!. Dette skal jeg ikke gøre mig til dommer for. Men hvorom alting er, så syntes det er ret problematisk med hensyn til din omgangskredsen der ude. Og uden at skulle komme med de store formaningen, ville det nok være bedst om du skyndsomt fandt andre græsgange. Dette sagt i al respekt for dig og din ”familie”. Med hensyn til de unge pige, (som du beskriver) der forsøges solgt til underlødige bagmænd i BKK er ikke noget særsyn. Dette fænomen er ikke noget unikt, snare en almindelig hverdags begivenhed i Thailand. Jeg har i min relativ begrænset tid ud i det Thailandske, (5 år) stiftede bekendtskab til denne trafik. Og hver gang har jeg udtrykt min utvetydige forargelse og fordømmelse, i konens hjemby over denne utilstedelige trafik af børn og unge piger. Men uden behørigt forståelse i landsbyen som sådan. Der hersker ingen tvivl om at vores familie - jeg indbefattet - fordømmer denne trafik og disse følger. Men hvordan forklarer man virkeligt fattige folk om moral og sædelighed, i forbindelse til deres børn og unge? Jeg har prøvet – men tilsyneladende forgæves. Hilsen Rasmus |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/11-2004 22:53
|
|
bamsefarr skrev: Davser John Jamen det er nok svært lige at sætte fingeren på HVORFOR og det negative gør det jo pgså lidt sjovt at bo derude, Selv om viu andre hører alt det negative vil vi jo også gerne derud og bo. Jeg boede i næsten 2 år i jomtien/pattaya og så en masse lort,men kunne godt li at være derude, og så dkjohn så flot siger Man skal ikke blande sig i hvad som sker derude, men gøre som thaierne grine af det. bamsen Hej igen Ja jeg har også en ide om at bosætte mig derude når jeg skal på pension, måske før. Du må meget undskylde mig men jeg kan ikke se hvordan det negative (at frygte for sit liv og sove med en pistol under puden) gør det sjovt. Derfor spørger jeg dem der bor der, HVORFOR BO I THAILAND John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 17/11-2004 04:20
|
Jager.... Om jeg er negativ.. Ja du kan udlægge det sådan.... Jeg har ikke sagt de er nogle dovne svin.. det er din påstand.. Men de er dovne, her i området er største parten af de ansatte.. Burmesere og Laoter.. Hvorfor ? fordi ingen orker at have Thai ansatte. Og her taler vi altså om Thailændere som ikke vil have Thaier ansat. Jeg spurgte om hvilken livs stil og hvilke normer vi skulle tilpasse os... Det svarer du ikke på, men laver det om til at jeg er så dum at jeg ikke ved at der er forskelle alle steder.. Rasmus.. Ja jeg har selv rodet mig ud i problemerne.. Jeg har giftet mig med en lille lystløgner og er af egen fri vilje flytet herud.... Så det har du ret i. Om min omgangs kreds er problematisk.. Altså nu må du have mig undskyldt, mener du jeg skal finde en omgangs kreds blandt dem som sidder hjemme og ikke gider lave noget, dem som bor i skure og hver måned er ude at låne penge til at betale elregningen.. Hvis det bliver nødvendig en dag, ja så vil jeg overveje om jeg skal blive herude. Jeg skylder min familie at flytte...Njae hvis nogen skylder nogen noget her, så er det hende som har lavet en gæld... Ja jeg kunne vælge at gøre som thaier, rende sin vej i stedt for at rydde op og gøre noget færdigt. Men eftersom hun stort set er fortid og de har ændret taktik og går efter hende og ikke vores, ja så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle stikke halen mellem benene... En/nogen er tilsyneladende meget sure på hende, hvad det skyldes, ja det har jeg ikke et klart overblik over, men flere ting tyder på det er - penge / narko. Hendes ex/ børnenes far sidder 10 år i tremmely for narko handel.. Og hans Mianoi blev skudt af politiet, for 8 mdr. siden, med narko for mange millioner i bilen. Det med pigerne... Ja det du beskriver har jeg også hørt om, men det jeg fortalte om, var at pigerne får lov til at gå ud med en lokal fyr og så bliver han tvunget til at betale Sinsot, lige inden hun fylder 15. .. Ok ang pistolen så fik jeg nok ikke forklaret godtnok hvorfor.... Det var ikke fordi jeg føler mig truet på livet.. Men fordi der var så meget " gang " chikane... Og tyveri, de stjæler af h. til.. ja så besluttede vi at anskaffe en pistol udelukkende for at afskrække tyveknægte... Og der gik ikke en uge før alle vidste/troede at jeg havde den, for vi holdt en lille skyde øvelse og sådan en 9mm kan godt høres..... Den skyder i øvrigt meget godt sådan en Mauser............................... Spørgsmålet om hvorfor bo herude.... Jamen det ser mærkeligt ud, når forholdene er som beskrevet. Men det handler jo også om at man tager nogle valg her i livet og jeg besluttede for mange år siden at jeg ikke ville blive i DK, for jeg mener livet er meget andet end arbejde spise sove... ( i store træk ) Jeg så min far gå på pension og 3 mdr senere døde han, efter at have knoklet hele livet... Pensionister som ikke har anden indtægt er fattige i DK og jeg tror desværre ikke det bliver bedre.. Så hvorfor Thailand, ja det skulle være et sted hvor der er varmt, jeg hader at fryse, bla fordi jeg får "hvide fingre" og jeg har kraftigt udbredt gigt i hele bevæge apperatet, for nu at bruge fagsprog... Men det mærker jeg ikke så meget når jeg er herude i varmen.. Og når man så tillige har en kone fra Thailand, ja så var det jo ret nærliggende.. Og alt andet lige, så er det nemmere at lave penge herude end i Danmark, jeg bruger ikke mere end en time om dagen på at passe 50 grise og det giver trods alt 50.000 skattefrit hver 3. mdr. Råvarer såsom grøntsager - frugt - kød - æg det har jeg udenfor døren hele året rundt, det kræver ikke andet end at jeg går ud og åbner hanen til vandings anlæget en gang om dagen.. Så jo jeg syntes egentlig der på trods af de mange negative ting ved Thailand stadig er grundlag for at blive her og jeg er ret sikker på at når jeg får den lille mokke helt ud af mit liv, så vil det ændre sig meget mere.... |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 17/11-2004 05:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hej John ! Du spørger...........Hvorfor bo i Thailand ? Jo , hvorfor ikke , der er da mange gode oplevelser ved det. Nu er jeg kun kommet der gennem de seneste 11 år , så det er selvfølgelig begrenset hvor meget jeg har oplevet. Men jeg ved , at mine bedste venner alle er thailændere ,og bor derude. Jeg har ingen problemer med betlere der vil ha' cigaretter eller laukhao, har man een gang gjort dem klart , at jeg ikke vil gi' noget , så har de lært det. Har jeg problemer med et eller andet , så er der altid hjælp at hente , lige der hvor jeg befinder mig. Jeg har ikke tænkt mig at anskaffe en pistol , Det har jeg ikke brug for. Da vi byggede vores hus derude sidste år , og kom frem til den officielle indvielse , måtte vi jo gerne flytte ind , og sove der om natten . Vinduesmanden var imidlertid ikke færdig med vinduerne , så de første 10 nætter sov vi der uden vinduer og yderdøre.........ingen problemer i det !! Når vi går , eller kører en lille tur , behøver vi ikke låse dørene eller lukke vinduerne , intet forsvinder . Kører jeg til markedet , behøver jeg ikke at låse min store MC på nogen måde , og skulle jeg glemme at ta' nøglen med , betyder det ingenting , den står der og venter når jeg skal bruge den igen. Jeg vil nu stadig kalde Thailand for Smilets land. Ingen andre steder har jeg mødt så mange smilende og venlige mennesker som der. Og misundelse er jeg aldrig stødt på , selvom der kunne være god grund til det Jeg oplever Thailand og dets folk så positivt, at jeg føler mig 20 år yngre når jeg opholder mig der. De negative tanker og oplevelser , lader jeg blive i Danmark. MVH John ![]() ![]() ![]()
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
|
Lagt på d. 17/11-2004 07:07
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Nuk Ja det må være et paradis du har fundet selv oppe hvor vi har hus kommer de om natten og stjæler af vores rester af vores byggemateialer Og vi skal huske at låse hvergang vi går nogen steder ellers render folk rundt i vores hus , og her stjæler de også,men jeh kan godt li den by og de mennesker som jeg kender er kanon flinke,og jeg føler mig godt tilpas i den by Men som alle vegne, også her i danmark stjæler nogen fra andre OG selv min vandpumpe skal være svejset fast og lignende for at de ikke skal stjæle den bamsen |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 17/11-2004 07:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hej Bamse ! Ja det ku' godt lyde som ønsketænkning det jeg skrev , men det er faktisk helt rigtigt . Og i området bor der ganske mange faranger , og vi har alle den samme opfattelse. ![]() Det må da være positivt........... ![]() ![]()
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 17/11-2004 08:19
|
Leif mener jo som altid at han har ret i alle sine meninger (som er mange) jeg har på mange måder slet ikke samme erfaringsgrundlag som Leif, jeg er ikke bossidene i Thailand, har kun været derude 6 gange på ferie og familiebesøg, så jeg ved INTET. Det eneste jeg mener at kan bruge er mine øjne, og rigtigt nok Thailand har belånt sig til mange af deres fne bygninger og store virksomheder, landet er fuldt af udlændinge som leder deres store koncerner. At så det samme er tilfældet i Dk TJAAAAAAAA. Leif lever nu på hans bare i den periode jeg selv har været Thaigift på hans 3 forhold, og efter sigende bliver det bare ringere og ringere, helt ærligt Leif hvorfor bliver du ved med at opsøge de Thailandske kvinder nu når det turde være sig bevist at det jo ikke går? du var ude med den store lærebog da jeg skrev mine første forsigtige indlæg på forum for nu snart 3,5 år siden, hvor du klogt fortalte mig hvilken lortekælling jeg sikkert havde fundet mig. Tja Leif, jeg lever sammen med hende endnu i et ægteskab som fungerer uden de store krige. Det er uden for min begrænsede rækkevidde at forstå at du rejser til et land hvor du tydeligvis ikke kan kapere den Thailandske befolkning og deres traditioner og levevis. Farang ved altid bedst Keep up the good work leif ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

ikke fordi jeg tror man ville kunne finde sandheden alligevel......
det var kun for at få hende hjemmefra, for de 5.000 bath om måneden forslår som en snebold et varmt sted. d. 10 i måneden har hun som regelen brugt dem... på hvad tjae det vides ikke, for hun bruger aldrig penge ( hendes udsagn )