Se indlæg|
Hjælp til thai-prostituerede
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 09/11-2006 17:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
nyhederne.tv2.dk Socialudvalget i Københavns Kommune har bevilget 250.000 kr. til byens thailandske prostituerede. Pengene går til en thailandsk gademedarbejder, som skal ud og opsøge sine landsfæller på Vesterbros bordeller og gader. "Med dette projekt når vi nogle af de prostituerede, som ellers er svære at nå. Prostituerede, som vi ikke må glemme," siger formanden for socialudvalget, Mikkel Warming fra Enhedslisten. Også værestedet Reden på Vesterbro får en ekstra kvart million, så åbningstiderne kan udvides. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 09/11-2006 17:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Straffeloven - kønssædeligheden 24. kapitel Forbrydelser mod kønssædeligheden § 228. Den, der 1) forleder nogen til at søge fortjeneste ved kønslig usædelighed med andre, 2) for vindings skyld forleder nogen til kønslig usædelighed med andre eller afholder nogen, der driver erhverv ved kønslig usædelighed, fra at opgive det, eller 3) holder bordel, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år. Stk. 2. På samme måde straffes den, der tilskynder eller bistår en person under 21 år til at søge erhverv ved kønslig usædelighed, samt den, der medvirker til en persons befordring ud af riget, for at denne i udlandet skal drive erhverv ved kønslig usædelighed eller benyttes til sådan usædelighed, når den befordrede person er under 21 år eller uvidende om formålet. § 229. Den, der fremmer kønslig usædelighed ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand, eller som udnytter en andens erhverv ved kønslig usædelighed, straffes med fængsel indtil 3 år eller under formildende omstændigheder med bøde. Stk. 2. Den, der udlejer værelse i hotel eller gæstgiveri til benyttelse til erhvervsmæssig utugt, straffes med fængsel indtil 1 år eller under formildende omstændigheder med bøde. Stk. 3. Med fængsel indtil 4 år straffes den mandsperson, som helt eller delvis lader sig underholde af en kvinde, der driver utugt som erhverv. Stk. 4. Med fængsel indtil 1 år straffes den mandsperson, som imod politiets advarsel deler bolig med en kvinde, der driver utugt som erhverv. En af politiet meddelt advarsel har gyldighed for 5 år. Stk. 5. De i stk. 3 og 4 givne straffebestemmelser finder ikke anvendelse på mandspersoner under 18 år, over for hvem kvinden har underholdspligt. Skatteloven - indkomst "Skattepligten omfatter alle erhvervelser af økonomisk værdi, og det er derfor uden betydning, om indtægten fremtræder i form af penge eller et andet aktiv af økonomisk værdi." Også indtægter ved f.eks. prostitution er skattepligtig indkomst. Se TfS 1998, 457 ØLD, hvor landsretten fastslog, at indtægter ved prostitution er skattepligtig. Prostituerede er altså skattepligtige og skal være momsregistrerede som selvstændigt erhvervsdrivende. Samtidig er prostitution dog ikke et legalt erhverv. Det betyder blandt andet, at prostituerede ikke kan blive optaget i en A-kasse, med dertil hørende rettigheder. De vil dog være berettigede til for eksempel sygedagpenge, hvis de betaler skat og moms af deres indtægter. Når man som prostitueret vælger at lade sig registrere og betale skat (og moms) af sin indtægt, behøver man ikke oplyse nogen stillingsbetegnelse på selvangivelsen. På årsregnskabet skal det dog fremgå hvilken type virksomhed der er tale om. Det er en forudsætning for en selvstændig erhvervsdrivende, at man bliver momsregistreret og får et SE nr. hos Told og Skattestyrelsen. Man vil ikke blive registreret som prostitueret, det er ikke en stillingsbetegnelse, da prostitution ikke er et legalt erhverv. Sandsynligvis vil man få en branchekode der hedder ”andre serviceydelser” som er momsberettigede. Uanset hvordan man etablerer sig, er der krav til bogføring og regnskaber. Og man har pligt til at udarbejde og indsende årsregnskab. Heraf kan man så uddrage at det ikke er lovligt at drive bordel, udleje til bordel eller opfordre til utugt for vindingens skyld.- men man skal selvfølgelig aligevel betale skat ![]() Hvorfor politiet nogle gange laver "bordel razzia" og lukker et par stykker af dem mens hovedparten går fri kan man så kun gisne om. Hvis det er ulovligt kan de vel give allesammen en bøde og lukke det hele, så kommer pengene i statskassen og ikke ud af statskassen. Det virker ikke særligt retssikkert at politiet lader nogle opererer mens andre ikke må. De 250000 kr. kunne efter min mening helt sikkert have været brugt bedere. |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/11-2006 18:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvor mange thaidamer er der i branchen her i dk: Hvad er jeres bud? mit eget bud 500-1000 piger dsd |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 10/11-2006 15:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Til Deepseadivers jeg tror du tager meget fejl af antallet af thaier der arbejder på bordel i Danmark ! Ifølge sidste tal som har været i diverse aviser /nyheder er der ca:700 bordeller i Danmark. Hvis man nu anslår at ca. halvdelen har thaier ansat , så er der Ca 350 bordeller med thaier ! Hvis man anslår at der er ansat mellem 5 og 10 hver sted , havner vi på et tal der siger et sted mellem 1750-3500 !!!!!!! Disse tal er nok sat meget lavt !! Når jeg skriver "ansat" tæller jeg selføgelig alle deltidsmedarbejder med , hermed mener jeg selvføgelig alle de Dansk-Thai gifte piger som er på shopping-tur , besøge venner, o.s.v... mens os mænd er på arbejde, henter børn, laver mad o.s.v. Det er meget almindeligt at thai-pigerne har 2-3 timers vagt på bordellerne .. udover det er det jo meget let idag at tilkalde en pige hvis der er en "god kunde " . Jaaa...hvor vil jeg hen med det ? .. Jo det er det der foregår i Thai-miljøet.. ... Vi ved det egentlig godt !.. Men for børnenes skyld, husfreden o.s.v . ... Vi holder facaden !! Nå .... Nu bliver der nok røre i andedammen !!!! [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 10/11-2006 16:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Der er ca. 10-15 med sikkerhed på Fyen,det ved jeg da jeg kender en dansk kvinde,der bruger meget tid på at opsøge bordeller på fyn,hun er ansat i fyns amt,de fleste er i Odense,men et godt emne,da det kan give livlig debat![]() ![]() . |
|
|
|
| bastian |
Lagt på d. 10/11-2006 17:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
grunden til nogle steder bliver lukket er de ikke betaler skat , kun 1 pige betaler skat mens de andre ikke gør eller de ikke har nogen arbejds-tilladelse. jeg mener ikke nogle er blevet tiltalt for prostition i danmark siden 80erne fordi det er umuligt at opklarer for politiet om du skulle ha massage eller sex (det er også grunden til det hedder fransk græsk osv ) |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/11-2006 04:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs jeg mener nu ikke det er saa laenge siden at der i dk var en thaikvinde tiltalt og doemt for, at have mange thaipiger arebejdende som ludere for hende,det var vist omkring 5 millioner hun undrog skatten Men jeg fatter ikke de maaend som gifter sig med en thaioige og saa lader hende arbejde som luder i danmarkj,de maend maa vaere syge i deres hoveder bamsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/11-2006 09:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er vel proformaægteskab og bla. sådanne situationer der har affødt opstramningen på udstedelser af visa. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 11/11-2006 09:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
på dette link kan studerer tal for indvandrer/sammenførte i danmark udgivet af udlændingeserce. http://www.nyidan...ommere.htm Redigeret af d. 11/11-2006 09:44 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 11/11-2006 09:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
dem der snyder i skat,burde belønnes..om 100 år griner de af os...betale halvdelen af sin løn..( til ældre med rollator ) nej tak jeg er rejst |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 11/11-2006 12:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
ja jeg ved ikke hvor meget situationen har ændret sig de 3 år jeg har været udrejst. men tidligere var det største parten af de thailandske kvinder i dk der arbejdede som prostituerede.. hel eller deltid.. Alene i vejle havde vi mange.. hele 4 thai bordeller, østerbrogade - enggade- Ribelandevej - Vedelsgade.. Selv ude i Lindeballe, langt ude på landet var der en, men de kom så også hovedsagelig fra Vejle. Så kan man jo spørge er de i Danmark på turist-visa, eller er de gift.. triste tal, men jeg kender så også den anden side af sagen hvor manden siger. det er da fedt hun kommer hjem med over tusind kr om dagen.. Og dem som får 30.000 for at gifte sig og der efter et månedligt beløb, så hun kan blive i dk.. forstå det hvem som kan.. Le-si |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 11/11-2006 17:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
STATISTIK: Der findes ifølge Danmarks Statistik http://www.statis...asp?w=1280 Kvinder i alderen 16-50 år m. thai statsborgerskab 4033 personer Kvinder i alderen 16-50 år tidliger thai nu dansk 713 personer Der blev i 2005 udstedt 1250 visum til thai'er (Antagelse: 3 mdrs visum - således er en 1/4-del hele tiden tilstede i DK alle kvinder i alder 16-50 år): 312 personer pdf-fil er 8,6 MB!!!! http://www.nyidan...5final.pdf Der er på baggrund af dette ialt 5058 kvinder i DK som potentielt kunne ernære sig som prostituerede. Der er pt. 272 thai-kvinder som er registreret ledige (dvs. ikke har skattepligtig indtægt. (Danmarks Statistik) Jeg har personligt ikke truffet nogen thai'er i DK, som jeg har kendskab til at ernære sig ved prostituiton. Men jeg er selvfølgelig ikke blå-øjet og meget naiv....... Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 20/11-2006 17:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Iaften i TV2 dok.: Fanget som luder - en historie om 2 piger fra Thailand som blev lokket til DK med løfter om godt job... Se http://dok.tv2.dk /. På TV2 kl. 20. Hejsa Jeg lavede din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 20/11-2006 19:30 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 20/11-2006 18:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Håber det bliver muligt at se via noget net-tv af en art, så vi også kan se det i Thailand!
|
|
|
|
| ThaiMic |
Lagt på d. 20/11-2006 21:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Har lige set udsendelsen på TV2 om 2 piger fra Thailand, som var fanget som luder i DK. Jeg håber at bagmændene bliver fanget og dømt. Det er det værste svineri jeg har set og hørt om længe. ![]() Først blev jeg meget ked af det, på pigernes vegne men nu er jeg også utrolig gal, det er en være omgang svineri. Håber at politiet får fat i bagmændene, og for sat dem bag trammer. FY FØJ. ![]() |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 20/11-2006 21:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Jeg har det på samme måde. Pisse sur og en klump i maven. For de 2 kvinder - de er blevet stærke og de har fået konfronteret deres mareridt. Jeg ønsker dem det bedste... At "Flemming" døde af en hjerteprop blev deres held - men en nem udvej for ham. At hun kun fik 6 mdrs fængsel...... der fejler det danske retssystem som tallene til sidst også viste. Og der er ellers nok thai-kvinder som i Danmark frivilligt prostituerer sig, så at nogen kan være blinde for hvad der er anstændigt og hvad man på alle måder bør forhindre ske - det forstår jeg ikke. Jeg håber at alle der får kendskab til piger i lign. omstændigheder melder det. At pigerne så bliver behandlet som kriminelle af politiet .... bare de kommer ud af den form for slaveri. Det samme sker dog også i Thailand, mht. slaveri og prostituition for kvinder/piger!!! Og med politiets nye samarbejde og retspleje mht. at kunne rejse sigtelser mod pædofili begået i udlandet håber jeg at første skridt er taget på at gøre verden lidt mere sikker...... Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 20/11-2006 22:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej Man kan godt se TV 2 Dok udsendelsen Fanget som luder på Net-tv; men det koster 20 Kr. for 1 dag. Da TV 2 Sputnik er den eneste mulighed for at se udsendelserne fra TV 2 på internettet. http://sputnik.dk/ http://tv.sputnik...rside.html Kan ses under linket Programmer og TV 2 Dok. Man skal oprette en Profil for at bruge TV 2 Sputnik. Tv-priserne er som følger: For at se TV 2 Sputnik TV, skal man tegne et abonnement. Priserne er inkl. moms. 20 kr. for adgang i 24 timer. 75 kr. for adgang i 30 dage uden abonnement. 49 kr. pr. måned for løbende måneds-abonnement. 139 kr. pr. kvartal for løbende kvartals-abonnement. 269 kr. pr. halvår for løbende halvårs-abonnnement. 499 kr. pr. år for løbende års-abonnement. NB: Abonnementer er løbende og fornyes automatisk ved udløb indtil du evt. vælger at ændre eller opsige dit abonnement. mvh Torben Santhumpon Jensen. Redigeret af Santhumpon d. 20/11-2006 22:35 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.