Se indlæg
 Udskriv debat
Priser?
andersfoto
Hej

Mig og min bror sad og snakke om hvad det evt. ville koste at leve i thailand hvis man flytte derover.
Vi har prøvet at søge lidt rundt på nettet men har ikke rigtigt kun finde noget så vi håber at der er nogle der kan hjælpe med priser på forskellige ting så man kan regne på hvad det vil koste.
Vi mangler priser på følgene.
El Kwh?
Vand M^3?
Forsikringer
Indbo?
Ansvar?
Sygeforsikring?
Visa?
Arbejdetilladelse?

Mvh Anders

Http://www.fotomi...

Redigeret af d. 12/09-2006 19:43

http://www.fotomidtvest.dk
ben
Hej!

Ikke saa nemt at svare paa alle tal, og ogsaa svaert at bruge tallene da forbrug (aircon bruger mange kwh!) og daekning (du kan faa feks syge forsikring for 50 kr/md men daekning er LAV) ikke er det samme. Visa afhaenger af hvilket visa du soeger om. Arbejdstilladelse kraever at du har et job paa plads Etc.

Electricitet er ca. 4 Baht/unit(vil tro samme som kwh) med alle skatter/tillaeg Etc.

Men her er mit eget budget efter at have boet her et par aar. Egen lejh.: Cost pr. month:
Condo mng fee/aircon service/repairs: B 5000
Electricity/water/internet/tel/mobile: B 5000
Transport(taxi/train): B 3000
Maid (part time) B 2000
Health insurance/medicine/vitamins B 3000
Basic groceries B 4000

Ovenstaaende daekker ikke entertainment/spise drikke ude Etc. som sagtens kan fordoble forbrug.
Mit investeringsvisa kan fornys aarligt for 6000 Baht (Inkl. multiple entry permit).

Bolig kan lejes fra 5000 Baht og op, men de fleste jeg kender i Bangkok(dyrere en paa landet selvfoelgelig) foretraekker 10000 Baht og op lejligheder.

Haaber hjaelper! Skaal!

ben
Hejsa! Glemte at give dig link til denne traad med en god diskussion om priser i Thailand. Du vil bemaerke at der er mange maader at leve paa -det hele kommer an paa livstil og oensker.

http://www.dansk-...ad_id=1381

Jeg har hoert tal saa lave som 20.000 Baht/md og saa hoeje som 200.000/md - med oftest hoerte/gennemsnit (1 person) 40.000-60.000. Nok ikke et tilfaelde at det typisk er hvad en pensionsudbetaling ligger paa i mange vestlige lande (USA, UK, Scandinavien Etc.). Det er ogsaa niveauet (40k+) for en typisk, legal, ok betalt engelsklaerer her.

Skaal!

Hejsa Ben
Jeg lavede din henvisning om til et link
bamsen
Redigeret af d. 18/09-2006 07:52

Spring til debat: