Se indlæg
 Udskriv debat
thai udstilling
rolan
der er en udstilling i skagen
I foråret 2006 vil Skagens By- og Egnsmuseum åbne en Chulalongkorn udstilling. Kong Chulalongkorn regerede Siam fra 1868...
er der nogen der har været der og er det vært at køre for når man bor på falster
hører gerne om andre udstillinger da jeg vil over raske konen og se noget selv
mvh rolanGrin

ps har søgt gougel men fandt ikke det vilde

Suk Rak Ning

http://www.thai-d...useeum.htm

Jeg syntes nu at det ser/så meget interessant ud................

Suk....................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

roald
har du været på ebeltoft museum og se den siamesiske samling

rasmus havmøller arbejdede i siam fra 1916- 1933 for øk. han var meget jagt intresseret og hele hans jagttrofærer er udstillet det var dengang man i thailand måtte skyde tigere og andre spændende dyr.

havmøller og hans thaikone og børn vendte tilbage til dk i 1933 da han var hårdt ramt af malaria døde i 1940 under et malariaanfald , han skænkede hele hans private samling til ebeltoft museum entre kun 25 kr.

[url]www.ebeltoftmuseum.dk[/url]

Hejsa
Jeg lavede din henvisning om til et link
bamsen
Redigeret af d. 15/08-2006 14:27

rolan
hej suk

ja det ser spændene ud men jeg har 6 timers kørsel hver vej og skal tage fri så det ville jo være ærgeligt hvis det kun så spændene ud på bilederne

hej roald

nej jeg har ikke set den udstilling men den kunne også være spændene
så kunne man jo se det samtidig

det er også norjylland ikke

mvh rolan

mr tirak
Hey alle.

Der køre lige nu en udstilleing på moesgård musserum ved Århus, her har de et gammelt Thaihus, som i forbindelse med kongens 60 års jubeliæu er blevet sat i stand, sammen med dette har de så lavet en thai udstilling der løber frem til september.

Mr Tirak

WWW.thebeachhouse.asia
roald
Fotoudstilling om thailand på viborg seminarium.

En socialantropolog og en fotograf, begge med rødder i viborg, har i 3 måneder boet i det fattigste thailand for at kunne give et mere nuanceret billede af de danske thaipiger.
Med et legat fra DANIDA i bagagen kunne Sine Plambech og Morten Alsinger i 3 mdr. bo i en fattig thailandsk landsby. Mens hun interviewede kvinderne , tog han rundt med sit kamera. De omkring 3000 fotografier har han kogt ned til en udstilling på lidt over 80 billeder.

Sammen kan de videregive det billede, at thailandske kvinder i danske ægteskaber ikke bare er viljeløse redskaber i en sexindustri. Kvinderne lader logikken råde, når de bryder op fra deres fattige hjemegn.
Morten Alsingers udstilling skal efter planen videre rundt til skoler og gallerier, mens Sine Plambechs studier i marken nu skal krystallisere sig som et speciale ved Lunds Universitet. Tidligere besøgte hun thailandske kvinder i nordvestjylland og har efterhånden et ganske godt indtryk af folkevandringen fra Thailand til danmark.
Først og fremmest advarer hun mod at se disse kvinder som en ret ensartet gruppe af sexslaver og voldsofre. På sin vej har hun mødt mange stærke thaikvinder, der meget bevist har søgt mod velstanden, og som er en del af velorganiserede familier. At gøre dem til viljeløse ofre er for simpelt, konkluderer hun. Snarere ser hun dem som en del af en ""GLOBAL OMSORGSØKONOMI"".

Morten Alsingers udstilling viser et materialistisk og superliberalt samfund, der er ved at knække midt over med rige og fattige på hver sin del. Parret studerede den fattige del i ISAN-regionen.
Her kan befolkningen se alle velstandens symboler og presser på for selv at opnå dem. Ofte kan det kun lade sig gøre, hvis pigerne migrerer og sender penge hjem. Man taler ligefrem om ""DOLLARHUSE"". Disse står i en skærende kontrast til de andre huse. På udstillingen viser jeg et fint hus, som er bygget for penge fra en thailandsk rengøringsassistent i Aalestrup. udstillingen varer en månedstid ( denne artikel var i avisen 27/11

Webmaster
rolan skrev:
der er en udstilling i skagen
I foråret 2006 vil Skagens By- og Egnsmuseum åbne en Chulalongkorn udstilling. Kong Chulalongkorn regerede Siam fra 1868...
er der nogen der har været der og er det vært at køre for når man bor på falster
hører gerne om andre udstillinger da jeg vil over raske konen og se noget selv
mvh rolanGrin

ps har søgt gougel men fandt ikke det vilde

Vil lige gøre alle opmærksom på at sidste dag for udstillingen i Skagen er den 14. december 2007.
Så hvis man vil nå at se den, så er det næsten sidste chance.

http://hjem.get2n...useeum.htm

Der er lidt billeder på linket, fra åbningen af udstillingen.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
roald
her er lidt flere billeder.

http://www.thai-d...deshow.htm

ubon lynge
Vi skal til skagen og se den udstillingen på Lørdag, da vi skal til fest der oppe også vil konen gerne se det Wink
Ubon.

Pibe

Spring til debat: