Se indlæg
 Udskriv debat
VISA-RUNS :-D
phitsanulok
Hej Allesammen.

Jeg skal til Thailand om 3 maaneder for at tage et TEFL kursus og arbejde i landet i 3-6 maaneder. Derfor skal jeg paa visaruns da man skal have en Degree for at faa arbejdstilladelse.

Jeg har laest lidt her paa siden, men ville hoere hvad folk har af erfaringer.? hviket land? hvilken rute.? Pris.?

tak for hjaelpen, nyd livet :-D

www.shirtfreak.dk
Kalasi
Først tager du på Thailands ambassade i Hellerup og får lavet et non-immigrant visum (6/12 mdr.) Så behøver du kun et visa-run hver tredie måned.
Fra Phitsanulok tager du enten til Nong Khai og krydser broen til Vientiane i Laos. Eller du tager til Mae Sai og krydser broen til Thakilek.
Personlig synes jeg, det er nemmest fra Mae Sai. Prisen kan jeg ikke huske, men det er ikke mange håndører.

Kalasi

phitsanulok
lyder godt :-)

Men en NON-immigrant ikke kun 3 maaneder?
Har du mere info paa Mae Sai turen?

Noegn ander gode ider? :-D

www.shirtfreak.dk
Kalasi
Jeg har tidligere fået non-immigrant visa for 12 mdr. Har ikke hørt det er ændret? (du skal stadig ud hver 3. md.)
Du tager en bus Phitsanulok-Chiang Rai-Mae Sai. I Mae Sai går du hen til broen, hvor du får et udrejsestempel i dit pas. Spadserer over broen, bestemmer selv, om du vil gå lidt rundt, eller gå tilbage med det samme og få dit indrejsestempel. Hvis du ikke er uheldig med kødannelse, kan det nemt klares på under 1 time.

Kalasi

bastian
hvis jeg var dig ville jeg første gang tage en visa bus fra den by du nu er i , det er meget lettere meget hurtigere og koster ca 2500b afhængig af hvilket land du skal til, efter visa bussen ved du hvad du skal og kan selv afgøre om du vil gøre det selv(jeg gjorde det engang i cambodia og det var et mareridt)

Kalasi
Har lige kigget i mine gamle "logbøger" - Senest jeg benyttede Mae Sai-løsningen var i marts 2004. Pris 250 Baht.

Kalasi

Spring til debat: