Se indlæg|
eget firma i thailand skat i dk???
|
|
| daniel |
Lagt på d. 02/07-2006 20:04
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
hejsa! jeg har lige startet et company limited i thailand og kommer til at have al min indtægt fra det firma, jeg har en lejlighed i dk jeg helst vil beholde og jeg har ikke lyst til at blive udenlandsdansker. hvad kommer jeg til at betale i skat i dk? har snakket med skattefar i dk og han sagde at jeg ikke ville komme til at betale i dk pga. den skatte aftale dk har med th om dobbeltbeskatning.... mit spørgsmål er om der er andre herinde med erfaringer og om det virkelig kan passe at jeg slipper for skattefar i dk? tak for et super forum... hilsen daniel chiang mai |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 02/07-2006 20:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Tror Robert Kronberg kan være dig behjælpelig med at svare på dette....prøv evt at sende ham en PM
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/07-2006 19:46
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Daniel, Tillykke med din nye virksomhed. Det er spændende og udfordrende at starte eget firma i Thailand. Jeg forstår det sådan, at du har arbejdstilladelse og således skal betale skat i Thailand, og at du har egen bolig i Danmark, hvor du samtidig er registreret i folkeregisteret. Vi har gennemgået dit spørgsmål om dobbeltbeskatning i Thai Integration. Vi er ikke et revisionsfirma, men vi forsøger at formidle viden og erfaring imellem Thailand og Danmark, og vi opfatter dit spørgsmål mere teknisk end blot formidling af viden og erfaring, idet love og bekendtgørelser om dobbeltbeskatningsaftaler er meget omfattende. Desuden opfordrer Skat (Told & Skat) selv til, at man i sådanne sager kontakter sit skattevæsen i sin hjemkommune for afklaring og godkendelse af individuelle spørgsmål. Et kvalificeret gæt er, at din bolig i Danmark, dit danske statsborgerskab og din tilknytning til Danmark gør, at du vil blive opfattet som boende i Danmark, og at du derfor vil skulle betale skat i Danmark. Men dobbeltbeskatningsaftalen vil i så fald kompensere for, at den skattebetaling, du har foretaget i Thailand, vil kunne trækkes fra i Danmark. Muligvis vil du også kunne trække visse omkostninger fra, idet du bor uden for hjemmet, når du arbejder. Da Thai Integration har en naturlig interesse i dette skattespørgsmål, vil vi gerne tilbyde dig uden beregning at formulere et brev til dit skattevæsen, som du efterfølgende kan sende til dem, eller som vi kan sende på dine vegne, hvor der spørges om: 1) bopæl i Danmark versus arbejde og skattebetaling i Thailand, og 2) mulighed for fradrag for ophold i udlandet uden for egen bolig af arbejdsmæssige årsager. Betingelse for at lave dette brev uden beregning er naturligvis, at vi får en kopi af den efterfølgende korrespondance imellem dit skattevæsen og dig. Kopien vil naturligvis blive behandlet fortroligt. (Dette indlæg i næste samme udformning er også afsendt som PB, og supplerende oplysninger af privat art er allerede sket og vil fortsat ske via PB/email.) Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.