Se indlæg|
Restaurantanbefalinger i KBH + gratis parkering
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 29/06-2017 20:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Hej alle sammen, Jeg var forleden dag en tur på Ban Gaw, hvor jeg efterhånden er kommet igennem en længere periode, og hvor jeg heller ikke tror, jeg nogensinde bliver decideret træt af maden, som jeg også bliver lavet og serveret til yderst rimelige priser. Efter flere forsøg holdt jeg for et godt stykke tid op med at lede efter alternativer, da det åbenbart er noget svært, at finde steder, der lever op til både 1) smag og kvalitet, og 2) prisbillighed - det vil sige de to ægte thailandske kvaliteter, der for alvor gør oplevelsen autentisk ![]() Jeg er som nævnt overhovedet ikke træt af Ban Gaw, men tænker, at der da må være alternativer, der er værd at prøve? Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger? Har prøvet at gennemlæse nogle af de andre indlæg, men der er (med al respekt) for meget "noise" imellem, så ville tage chancen med at oprette en tråd, der udelukkende gik på dette. Apropos anbefalinger, så skulle restauranter med Isaan-mad være af særlig interesse! Og ja, det med den gratis parkering var noget, jeg blev gjort opmærksom på af min ven, som var med på restauranten. Parkeringsappen Parkman har åbenbart et kampagnetilbud kørende, hvor man får den første parkering gratis, som dog max kan koste op til 100 kr. Det var jo en dejlig overraskelse, da vi alligevel spenderede nogle timer først i byen og så på Ban Gaw, og så i stedet kunne bruge de knap 70 kr. på en ekstra Chang i stedet for på parkering. Det kræver kun at man taster en rabatkode ind når man opretter sin profil - min er W69Y. Måske er det "old news", men ville alligevel dele det med jer, da man vist også kan bruge den gratis parkering i det øvrige København og måske endda resten af landet! Ser frem til jeres anbefalinger
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 30/06-2017 11:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg vover også pelsen og hævder at mange thairestauranter lider af samme problemer som kineserrestauranter.. Kedelig standardmad, dog er priserne som regel rimelige. Jag har været på samtlige thairestauranter i "Ban Gaw" kvarteret og når pelsen nu er vovet, vil jeg påstå at der ikke er den store generelle forskel.. Det er som om det er den enkelte kok's gode eller dårlige dag, der for alvor giver en ændret oplevelse. -En anden forskel er om der serveres netop den isaan-ret, man foretrækker. Det kan der være lidt forskel på. Min koner er ikke fra Isaan og hun bryder sig heller ikke om de mest kendte egnsretter herfra, men jeg har drillet hende med at hendes yndlingsretter faktisk er inspireret af -eller oprindeligt stammer herfra. -Som professionelt madøre har man vel sat sig lidt mere end til husbehov ind i interesseområdet. Ingen af os bryder os om pla-ra andet end i krydderimængder. Det er også en af de specialiteter, man skal lede efter eller spørge om. Tit laver de det jo til "veninderne" på restauranterne. Men det fremgår ikke af menukortene. Jeg har en særlig ynglingsret: gaeng-om, som er en kendt isaan ret. Men den er svær at finde, da det typisk ikke er noget, der er efterspurgt. Heller ikke af de thaier, der stammer fra Isaan. Uden at ville klassificere restauranterne er ovenstående kendetegnende for "familiedrevede" restauranter, herunder Ban Gaw-typen. Et andet segment er ..hvad skal man kalde dem? ..Som The Ricemarked og Sea by Kiin Kiin ... Og de forskellige WOK fusioner Her er priserne generelt højere og ikke så ofte isaanretter.. Jeg havde i februar (godt gættet..den 14.) konen med på Blue Elephant. Mest fordi at det var umuligt at parkere i indre København pga. en eller anden event. Det er et dyrt, men godt sted. Jeg havde ikke været der i mange år, men maden var sødet i en voldsom grad. Samme, som jeg husker fra de sidste gange jeg var der før. Om det er et tilfælde, ved jeg ikke. Personligt har jeg en favorit, Khun Juk Oriental. Men den er også lidt anderledes end de, jeg nævnte i starten. -Og dyrere. Der ligger en rigtig god en, lidt gemt af vejen i Valdemarsgade 46.. D.D. Thai Take Away .. Den overrasker positivt -Især fordi de har de retter med blæksprutte, jeg holder af Redigeret af sudsakhon d. 30/06-2017 11:12 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.