Se indlæg
 Udskriv debat
Forsikring for Thai
jh
Hej har nogen herinde der har forsikret deres samleverske,veninde i Thailand.Jeg tænker på ulykkes/livsforsikring,for et par dage kom et par forsikringsfolk der ville have min kone til at tegne en sådan men jeg mente den var for dyr 20000 Baht år v 500000 Baht.Men alt det der kunne jeg ikke bruge til noget da jeg ikke kan læse betingelser osv.
Har nogen noget ang forsikring af deres pige i Thailand.

hugoboerge
jh skrev:

Hej har nogen herinde der har forsikret deres samleverske,veninde i Thailand.Jeg tænker på ulykkes/livsforsikring,for et par dage kom et par forsikringsfolk der ville have min kone til at tegne en sådan men jeg mente den var for dyr 20000 Baht år v 500000 Baht.Men alt det der kunne jeg ikke bruge til noget da jeg ikke kan læse betingelser osv.
Har nogen noget ang forsikring af deres pige i Thailand.

Fruen min har en forsikring (ulykkesforsikring) som loeber i 15 aar. Der er nogle aar tilbage jeg mener det er 3 - 4 aar hvor der skal betales en aarlig praemie paa ca. THB 12,000.-. Jeg har ikke detaljerne lige ved haanden men ved policens udloeb uden udbetaling pga ulykker kommer der en sum penge retur som skulle overstige den praemiesum som er betalt saa man kan ogsaa betragte det som en form for opsparing.

Det er ikke usaedvanligt at man bliver angrebet af folk som vil saelge forsikring - nogen gange er det venner eller bekendte som kan bruge noget kommission.

Men jeg vil raade jh til at finde en insurance broker i det omraade hvor han bor (der er garanteret nogen som kan engelsk) for at hoere om de forskellige muligheder.

Alternativet er bankerne som ogsaa saelger livsforsikring/opsparing. Der er diverse forsikringssummer og alternativer over hvor mange aar forsikring skal loebe. Jeg ved at SCB har disse livsforsikrings/opsparingspolicer.

jh
Tak for det HB 12000 lyder som noget helt andet,når vi kommer til Pattaya vil jeg lige forhøre mig i Kasikornbank. Jeg må have noget jeg kan overskue policen på og ikke bare nogle der render rundt heroppe som kun har Thai på skrift samt jeg mener det var for dyrt.

vandango
jh skrev:

Tak for det HB 12000 lyder som noget helt andet,når vi kommer til Pattaya vil jeg lige forhøre mig i Kasikornbank. Jeg må have noget jeg kan overskue policen på og ikke bare nogle der render rundt heroppe som kun har Thai på skrift samt jeg mener det var for dyrt.

Du kan kigge ind her jh, husk at klikke øverst til højre på knappen "eng" så du kan læse nærmere inden du henvender dig i banken.

http://www.kasiko...rance.aspx

jh
vandango skrev:

jh skrev:

Du kan kigge ind her jh, husk at klikke øverst til højre på knappen "eng" så du kan læse nærmere inden du henvender dig i banken.

Tak for det Van. Kikke på det senere

hugoboerge
vandango skrev:

jh skrev:

Excellent link.

Bade-Dyr
Kasikorn Bank her i Bang Saen viste mig deres forsikring på English da de prøvet at få mig til at købe en da jeg åben konto her.

I KrungThai Bank også her i Bang Saen står det punkt for punkt på Thai og English.

Kan huske for år tilbage at i SCB havde de også på English.

De forsikring selskaber her nede jeg har været i kontakt med da jeg ville se om det var mulige at få en der kunne dække mig (uden held) blev også sendt til mig på English.
Så vil da tro der er mange mulige hedder for at kan få det på English.

Vi har den Thai (for)sikring til min kone, hvor hun betaler 100 baht pr måned / 1200 baht for et år, Og Government betale resten.
Kan ikke huske navnet på den, Men vil Tro alle Thaier ved hvad det er for en.

Der har hun fri læge, sygehus, medicine samt tandlæge.
Og det er vi begge tilfreds med.

Jeg bruge selv samme hospital til alt på nær min ryg, Da det er Militær hospitalet i Bangkok der kan hjælpe mig der.

Bruge samme tand afd på sygehuset.

Og må tilstå at de tand afd på de hospitaler der høre under den ordning (Både her i Bang Saen og før i Nonthaburi)er bedre end alle de tand klinik samt private hospital tand afd jeg har prøvet.

Konen har også en ulykke forsikring igennem hendes bank.

Jeg har ulykke forsikring ved både Kasikorn Bank og KrugThai Bank.

Ikke at de dække meget, Men de kom sammen med kontoen da jeg åben dem her i Bang Saen.

Spring til debat: