Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Hej, er der nogen af jer, der har prøvet denne app.
kunne være spændende hvis den virker
Du kan da bare installere og så prøve. Jeg har lige prøvet, og det virker ganske fint med de par eksempler jeg prøvede - hjemmesider med thailandsk tekst på computeren, som jeg så "aflæste" med mobilen. Jeg ved ikke, hvor meget man får lov at prøve gratis, før man skal købe appen.
Lidt overraskende, at Google Translate ikke tilbyder dette for thailandsk - det virker med flere andre sprog.
Tilføjelse: to minutter gratis prøve. Efter to minutter indføres der ventetid, før man kan oversætte mere. Eller man kan købe forskellige abonnementer uden ventetid, hvor det dyreste er for et år til 399 baht.
Det ligner et brugbart koncept, i al fald til oversættelse af simple tekststykker som den viste menu på en restaurant.
Det må ved sammenhængende tekststykker vise sig om oversættelsen så lige så ubrugelig som Google translate!
Sidstnævnte kan da udmærket bruges til oversættelse af enkelte ord men begreber skal ikke være ret komplekse før at værktøjet et ubrugeligt.
Især oversættelse af sætninger eller tekststykker give meget lille eller ingen mening.
Oversættelse af en menu på en restaurant er ret simpelt, idet der ikke er mange alternative, dvs. meningsforstyrrende, betydninger af teksten.
Hvis der er nogen, der køber app'en, kunne vi ikke lave et forsøg med at scanne fra en thailandsk avis?
Jeg leverer gerne den "rigtige" oversættelse.
Det er ikke nødvendigt at købe appen for at kunne skanne fra en avis. Man kan bare installere appen og så prøve - hvis altså, man har en thailandsk avis. Jeg prøvede som nævnt med tekster på en hjemmeside, og det fungerede fint med selve læsningen af ordene og oversættelse.
Men jeg er sikker på, at du har helt ret i, at appen ikke er velegnet til andet end enkelte ord. Den markedsfører sig heller ikke som om, den er velegnet til andet.