Se indlæg|
Turkish Airlines vinterlukker rute til Aalborg
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 20/09-2016 07:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Fra slutningen af oktober indstiller Turkish Airlines midlertidigt ruten mellem Istanbul og Aalborg. Det tyrkiske selskab forventer dog at vende tilbage til foråret. Den stigende geopolitiske uro har ramt Turkish Airlines så voldsomt, at selskabet lukker en række ruter og reducerer frekvenser på andre. Tidligere kom det frem, at det tyrkiske flyselskab ville reducere fra fem til fire ugentlige afgange mellem Istanbul og Aalborg i vintertrafikprogrammet, men nu er det blevet besluttet at lukke helt ned i vinterhalvåret. Der vil således ikke være flyvninger mellem Aalborg og Istanbul Atatürk-lufthavnen fra den 30. oktober og frem til og med den 25. marts næste år. Derimod har Turkish Airlines valgt at fastholde fem ugentlige flyvninger mellem Istanbul og Billund igennem hele vinteren. “På grund af den udvikling, der har været i regionen, og de konsekvenser det har for luftfartsindustrien, har Turkish Airlines været nødt til at revurdere 2016-budgettet,” lyder den begrundelse, som Turkish Airlines-chefen i Aalborg Lufthavn, Hatice Pinar, har givet i forbindelse med den midlertidige lukning af ruten fra Istanbul til Aalborg. Ruten mellem Istanbul og Aalborg blev oprindeligt åbnet den 9. juli 2012 som en trekantsrute, der også involverede Billund Lufthavn. Fra dette års sommertrafikprogram valgte Turkish Airlines at opgradere kapaciteten til fem ugentlige afgange til hver lufthavn, således at trekantsflyvningen blev elimineret. ... http://www.check-...e-aalborg/ Med Turkish Airlines beslutning, er KLM stor set den eneste mulighed, hvis man ønsker at flyve fra Aalborg til Bangkok via en mellemlanding/flyskifte. Lufthansa droppede som bekendt ruten fra Aalborg til Frankfurt, sidst i marts måned. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 20/09-2016 10:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Et alternativ kunne være Karup lufthavn, 120 km syd for Aalborg, med fri parkering og op til 8 daglige afgange til CPH. Med priser der starter på 199,- er det billigere end toget og billetter fra CPH til BKK er som regel billigere end fra provinsen. Rejser selv medio oktober til medio november: KRP - CPH - BKK (Thai) og retur ca. 4600,- |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 20/09-2016 11:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Dalton skrev: Et alternativ kunne være Karup lufthavn, 120 km syd for Aalborg, med fri parkering og op til 8 daglige afgange til CPH. Med priser der starter på 199,- er det billigere end toget og billetter fra CPH til BKK er som regel billigere end fra provinsen. Rejser selv medio oktober til medio november: KRP - CPH - BKK (Thai) og retur ca. 4600,- Hvis man bor på den rigtige side af Limfjorden (som alle ved er den nordlige) er det noget af en omvej at tage helt til Karup. Hvis man vil flyve til Bangkok fra København findes der også adskillige afgange fra Aalborg. Alligevel vil jeg give Thomas ret i at det eneste rigtige alternativ til Aalborg-Istanbul-Bangkok er Aalborg-Amsterdam-Bangkok. At flyve Aalborg-København-Bangkok er som regel en del dyre. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 20/09-2016 12:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Dalton skrev: Et alternativ kunne være Karup lufthavn, 120 km syd for Aalborg, med fri parkering og op til 8 daglige afgange til CPH. Med priser der starter på 199,- er det billigere end toget og billetter fra CPH til BKK er som regel billigere end fra provinsen. Rejser selv medio oktober til medio november: KRP - CPH - BKK (Thai) og retur ca. 4600,- Skal fra Karup-Cph i December og retur Januar 398kr.Skal med Austrian airlines fra Cph-Wien-Bkk jeg har kun 50km til Karup.Inden for de næste år vil der ske meget i Karup allerede til foråret starter 2 selskaber med charterrejser.Karup et godt alternertiv.Men det ser sku da lidt sort ud for Aal lufthavn ellers en dejlig lufthavn mega flinke personale. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 20/09-2016 22:17
|
|
maik skrev: Dalton skrev: Et alternativ kunne være Karup lufthavn, 120 km syd for Aalborg, med fri parkering og op til 8 daglige afgange til CPH. Med priser der starter på 199,- er det billigere end toget og billetter fra CPH til BKK er som regel billigere end fra provinsen. Rejser selv medio oktober til medio november: KRP - CPH - BKK (Thai) og retur ca. 4600,- Hvis man bor på den rigtige side af Limfjorden (som alle ved er den nordlige) er det noget af en omvej at tage helt til Karup. Hvis man vil flyve til Bangkok fra København findes der også adskillige afgange fra Aalborg. Alligevel vil jeg give Thomas ret i at det eneste rigtige alternativ til Aalborg-Istanbul-Bangkok er Aalborg-Amsterdam-Bangkok. At flyve Aalborg-København-Bangkok er som regel en del dyre. Lige præcis Aalborg-København-Bangkok vil være med SAS/Thai og koster op til 3K mere end KLM i højsæsonen. Jeg var for sjov inde på momondo, hvor Jeg søgte på "mine" (26. Jan. - 14. marts). Og man kan stadigvæk finde biletter hos andre selskaber end KLM fra Aalborg til Bangkok for menneskepenge på de nævnte datoer. Bla. fandt Jeg SAS/Lufthansa til små 5200, men så hedder det Aalborg-København-Frankfurt-Bangkok og omvendt på hjemvejen, dog med OK rejselængde godt 16t ud og godt 19t hjem. Også Nordjyske skriver om Turkishs vinterpause. http://nordjyske....74/43/1560 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 01/11-2016 13:55
|
|
Seneste nyt om Turkish Airlines og Nordjylland er at selskabet vil droppe Aalborg Lufthavn ’permanent’ http://nordjyske....c/112/1513 |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 02/11-2016 17:24
|
|
Med Turkish's endelige beslutning, må man nok desværre forvente det generelt vil blive dyrere at flyve fra Aalborg til Bangkok. Nu hvor KLM bliver det eneste selskab der kan tilbyde flyvning til Bangkok med max 1 stop og dermed ingen konkurrence. Ifølge Check-in.dk har Aalborg Lufthavn mistet over 100.000 udenrigspassagerer, som følge af Lufthansa's og Turkish Airlines farvel til Aalborg Lufthavn. http://www.check-...-lufthavn/ Men man kan så ha lov til at håbe på Finnair vil åbne en rute fra Aalborg, så os fra fastlandet (Vendsyssel, Han Herred og Thy) igen får flere muligheder og der har også været snakket om det før. http://www.standb...a-aalborg/ Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 02/11-2016 17:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
I kan vel overkomme at køre til BLL, eller er det for meget at kræve?![]() |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 03/11-2016 08:52
|
|
For at sætte tingene i perspektiv: Hvis man benytter offentlige transportmidler tager det en del længere tid at rejse til Billund Lufthavn fra det Nordligste Jylland end det gør fra København. Dermed kan vi lige så godt nedlægge København Lufthavn, for københavnerne kan vel overkomme at benytte Billund Lufthavn. Eller er det for meget at kræve? Redigeret af maik d. 03/11-2016 09:01 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/11-2016 09:13
|
|
I et Jylland der måler godt 330 x 90/130 km er det komplet idiotisk at ha´ 3-4 lufthavne med internationale forbindelser, dybt godnat, så markedet indretter sig vel nu bare efter de faktiske forhold og ikke mindst efterspørgsel.. Samme princip med alle de overflødige indenrigslufthavne der i årevis har kæmpet for at overleve, luk dem dog. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 03/11-2016 09:25
|
|
Om det er komplet idiotisk ved jeg nu ikke men mange ting har ændret sig siden lufthavnene åbnede.Men generel set er Danmark nok for lille til at have så mange lufthavne.Men det går sku hårdt udover Ålborg i år,håber der andre selskaber der finder indpas deroppe. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 03/11-2016 22:19
|
|
maik skrev: For at sætte tingene i perspektiv: Hvis man benytter offentlige transportmidler tager det en del længere tid at rejse til Billund Lufthavn fra det Nordligste Jylland end det gør fra København. Dermed kan vi lige så godt nedlægge København Lufthavn, for københavnerne kan vel overkomme at benytte Billund Lufthavn. Eller er det for meget at kræve? Med offentlige transport vil det tage godt fire timer fra min bopæl til Billund Lufthavn og vælger man at køre i egen bil og parkere ved lufthavnen, koster det 700 kr. pr. uge mod 0 kr. ved Aalborg Lufthavn. Ialt ialt er det en bet for os nordjyder/vendelboer, når Luftwaffe og Turkish har trukket stikket i Aalborg. Og forvejen er vores landsdel noget nedprioriteret ift. resten af landet mht. offentlig transport, det så man bla. da jernbanebroen over Limfjorden blev påsejlet. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 04/11-2016 01:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
Det er da så uendeligt ligegyldigt om det skod selskab flyver til Aalborg/Danmark. Vi fløj fra Bkk til Billund sidste jul med dem..... satme aldrig oplevet noget så ringe!!! Troede jeg var smart at spare 150 km fra Hamburg..... det kommer aldrig til at ske igen. København er ikke et alternativ når man bor på den rigtige side af broen. Alt fra Kolding og nord på er hurtigere, kortere og billigere fra Hamburg. Inklusiv hvis man benytter offentlig transport - mine børn plejer at tage toget til Hamburg når de skal besøge mig. Billeje er billigere i Hamburg, ingen bro at betale for, stop og fyld bilen op ved grænsen, osv osv..... rent win/win |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2016 05:46
|
|
Thomas72 skrev: maik skrev: For at sætte tingene i perspektiv: Hvis man benytter offentlige transportmidler tager det en del længere tid at rejse til Billund Lufthavn fra det Nordligste Jylland end det gør fra København. Dermed kan vi lige så godt nedlægge København Lufthavn, for københavnerne kan vel overkomme at benytte Billund Lufthavn. Eller er det for meget at kræve? Med offentlige transport vil det tage godt fire timer fra min bopæl til Billund Lufthavn og vælger man at køre i egen bil og parkere ved lufthavnen, koster det 700 kr. pr. uge mod 0 kr. ved Aalborg Lufthavn. Ialt ialt er det en bet for os nordjyder/vendelboer, når Luftwaffe og Turkish har trukket stikket i Aalborg. Og forvejen er vores landsdel noget nedprioriteret ift. resten af landet mht. offentlig transport, det så man bla. da jernbanebroen over Limfjorden blev påsejlet. Vil da lige sige det koster ikke 700 kr i ugen at parkere dernede men ca 350kr pr uge i lufthavnen.Men der findes alternertiver parkering,jeg giver 100kr pr uge 4 km fra lufthavnen taxa 100kr til lufthavn.Ligger lige et link ved hvis nogen får brug for det engang. http://www.billun...atning.dk/ |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 04/11-2016 07:42
|
|
Asian Farmer skrev: Det er da så uendeligt ligegyldigt om det skod selskab flyver til Aalborg/Danmark. Vi fløj fra Bkk til Billund sidste jul med dem..... satme aldrig oplevet noget så ringe!!! Troede jeg var smart at spare 150 km fra Hamburg..... det kommer aldrig til at ske igen. København er ikke et alternativ når man bor på den rigtige side af broen. Alt fra Kolding og nord på er hurtigere, kortere og billigere fra Hamburg. Inklusiv hvis man benytter offentlig transport - mine børn plejer at tage toget til Hamburg når de skal besøge mig. Billeje er billigere i Hamburg, ingen bro at betale for, stop og fyld bilen op ved grænsen, osv osv..... rent win/win Det glæder mig at et medlem her på siden har samme mening som mig selv om det elendige lorteselskab, dog ærgerligt at I skulle opleve det, der er jo mange THY buttlickers her på stedet, hvilket undrer mig, da det er et infamt dårligt selskab med utåleligt arrogant stupidt personale. Intet kan de, service ved herrefolket ikke hvad er, hverken engelsk ell. tysk taler de, kun deres eget "verdenssprog" fra den Anal-tolske højslette. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.