Se indlæg
 Udskriv debat
Tattoo i Thailand
lincoln1242
Jeg har længe overvejet at få lavet min første tatovering. Overvejelserne har stået på i mange år, fordi jeg ikke har vidst hvad motivet skulle være, og så er planerne gentagne gange blevet skrinlagt. Men jeg er nu kommet et skridt videre.

Jeg vil (måske) gerne have en ”gaew yot” tatovering (de ni spir). Og jeg tænker at de i Thailand må være de mest erfarne udi det motiv.

Men er det sundhedsmæssigt sikkert og hvad skal jeg ca. regne med at det koster? Hvis I kender nogle steder i Bangkok-området, I kan anbefale, så hører jeg gerne om det.

Og ved nogen, om man på forhånd kan blive testet for, om man har allergi over for den slags? Som sagt, så har jeg ingen tatoveringer i forvejen, så jeg ved ikke hvordan huden reagerer.

Smile

Webmaster
Jeg var lige nysgerrige på de ni spir da jeg ikke var helt sikker på hvad det var, men det var hvad jeg troede.

Her er lidt info hvis andre hellere ikke er helt sikker på hvad de ni spir er:
- Sak Yant - Gao Yord - 9 Spires Yant

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
buick
De kaldes sak yant og der findes rigtig mange forskellige, hver med sine egenskaber og magi

De fåes i alle tattoo shops med almindelig blæk, men lad være det er fup og snyd man får ikke lavet sak yant i tattoo butikker da de jo blot er kopier af de rigtige og dermed har de jo heller ikke hverken betydning eller magi.

De rigtige fortages af ajarns (mestre i say yant) ofte munke
blækket er hemmelig da den udgør en del af magien, nogle blandinger indeholder cobra gift.
prisen for en say yant går fra 100 baht op til millioner hvis man bruger ajarn noo

Læs selv om det der er masser på google hvis du skriver sak yant

sudsakhon
Det er fuldstændig korrekt, at sak yan(t) "t" udtales ikke, som er lavet hos Tattoo-Somsak intet har med de rigtige at gøre.
Det har noget netop med magien at gøre.

Jeg er ikke selv buddhist, men har stiftet bekendtskab med religionen gennem forskellige kilder.
Så vidt jeg har forstået, er der flere meninger om disse magiske inskriptioner. Både på personer og i nærmest samtlige biler, som et eksempel.

Der er buddhister, man kan kalde dem fundamentalister, som har den klare mening at disse inskriptioner intet har med buddhisme at gøre.
Og det er netop magien, der er "problemet."
(Samme problem som at ofre til en ny bils spøgelse og tvære loftet til med yant)
Objektivt set har de ret, idet "traditionen" stammer fra Cambodia og henføres til sort magi og animisme.
Dette er direkte "forbudt" af Buddha.
(Han forbød ikke som muslimer og kristne med drab og bålbrænding, men truslen om evig pinsel i helvede er nærliggende, som i de nævnte ørkenreligioner.

Under alle omstændigheder er sak yant mere og andet end bare at få en tus med et anker eller Mor skrevet under et skib på underarmen..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
savarden
det mest kendte sted som også har den årlige festival er
http://sak-yant.c...bang-phra/
, har aldrig haft nogen problemer med de jeg har fået lavet og et behageligt sted at tilbringe en dag... sørg dog for at aftale en pris inden du kører derud hvis du vælger at tage en taxi Grin

buick
Ja og ikke at forglemme at det at få en sak yant af en munk/ ajarn ikke stopper der
ved hver sak yant så følger der en lang række regler med som skal overholdes ellers mister sak yant sin magi

hovedsagelig handler disser regler om at ære og respektere andre
f.eks ær din mor og far osv men der er mange andre f. eks så må man ikke lade en kvinde sidde oven på sig
man må ikke være sin kone utro osv
en af reglerne på den jeg har er jeg ikke må spise græskar frø

sudsakhon skrev:

Det er fuldstændig korrekt, at sak yan(t) "t" udtales ikke, som er lavet hos Tattoo-Somsak intet har med de rigtige at gøre.
Det har noget netop med magien at gøre.

Jeg er ikke selv buddhist, men har stiftet bekendtskab med religionen gennem forskellige kilder.
Så vidt jeg har forstået, er der flere meninger om disse magiske inskriptioner. Både på personer og i nærmest samtlige biler, som et eksempel.

Der er buddhister, man kan kalde dem fundamentalister, som har den klare mening at disse inskriptioner intet har med buddhisme at gøre.
Og det er netop magien, der er "problemet."
(Samme problem som at ofre til en ny bils spøgelse og tvære loftet til med yant)
Objektivt set har de ret, idet "traditionen" stammer fra Cambodia og henføres til sort magi og animisme.
Dette er direkte "forbudt" af Buddha.
(Han forbød ikke som muslimer og kristne med drab og bålbrænding, men truslen om evig pinsel i helvede er nærliggende, som i de nævnte ørkenreligioner.

Under alle omstændigheder er sak yant mere og andet end bare at få en tus med et anker eller Mor skrevet under et skib på underarmen..

JohnBKK
Det er en typisk gang overtro som ikke hører hjemme i en moderne verden, og så er det grimt ad h.... til!

"Thailand is not a Buddhist country. It is a superstitious cacophony of fools. The Buddhas greatest temple was under a bodhi tree. "

Jeg håber at alle hellige ritualer, besværgelser, bønner, bun, bin og bang en dag forsvinder fra kloden, og folk erfarer at det er hvad man har mellem ørerne der betyder alt, eller måske intet..

Der midt i den grå grød befinder hotlinen sig til al viden i kosmos, og hvis man spørger korrekt så er der svar pr. omgående, ret simpelt, ingen fikundik overtro der..

buick
Ja det er så din tro/overtro, for i sidste ende er der ingen af os der ved det.

PS buddhisme er ikke en tro men en række råd og vejledninger om hvor man starter for at lære sig selv om hvordan man lever livet bedst muligt.

JohnBKK skrev:

Det er en typisk gang overtro som ikke hører hjemme i en moderne verden, og så er det grimt ad h.... til!

"Thailand is not a Buddhist country. It is a superstitious cacophony of fools. The Buddhas greatest temple was under a bodhi tree. "

Jeg håber at alle hellige ritualer, besværgelser, bønner, bun, bin og bang en dag forsvinder fra kloden, og folk erfarer at det er hvad man har mellem ørerne der betyder alt, eller måske intet..

Der midt i den grå grød befinder hotlinen sig til al viden i kosmos, og hvis man spørger korrekt så er der svar pr. omgående, ret simpelt, ingen fikundik overtro der..

cali111
vise ord BuickSunflower
NØD BRYDER ALLE REGLER

http://www.aseanmctour.dk
JohnBKK
buick skrev:

Ja det er så din tro/overtro, for i sidste ende er der ingen af os der ved det.

PS buddhisme er ikke en tro men en række råd og vejledninger om hvor man starter for at lære sig selv om hvordan man lever livet bedst muligt.

JohnBKK skrev:

Jeg kan så svare på samme måde som C.G. Jung da han blev spurgt om han troede på Gud:

"I don´t believe, I know"

Thai Buddhisme er en vanskabning, degeneret og i forfald. Man skal til Tibet og Nepal for at finde hvad det egentlig handler om, og det vigtige er slet ikke regler og love om at gøre livet behageligt eller udholdeligt, det er et "Roadmap to Nirvana" - enhedsbevidsthed og oplysning.

sudsakhon
Enig i, at thai buddhisme er en sirlig blanding af animisme, magi og lokal folklore.

Men i Tibet og Nepal finder du heller ikke andet en samme lokale fortolkning.

det vigtige er slet ikke regler og love om at gøre livet behageligt eller udholdeligt, det er et "Roadmap to Nirvana"

Det rammer bemærkningen lige på sømmet.

Jeg har fået gjort mig "upopulær" hos de fundamentalister som jeg kender, ved at antyde, at de glemmer at leve, alt imens de, under en selvbegrænsende nihilistiske tankegang, forbereder sig på Nirvana

Jeg synes, at det lyder list dommedagsagtigt, hvis alle (som er deres mål)
skal opnå højeste indsigt, bevidstheden ophøjes til en singularitet og kroppen skal forgå.
Så stopper livet i universet. Men det anses som sagt for målet..

-Gennem"lut pon", at fjerne "kwam tuk", dvs. lidelsen, søges gennem at "forsvinde"..
De mener, at det er kun år man er genfødt som menneske, at man kan foretage disse prioriteter. Ellers er man fastlåst i genfødslens skæbne...

Jeg har svært ved at æde deres opfattelse om at krop og sind er adskilte..

Jeg har fået spørgsmålet mange gange..Hvor går dine tanker så hen, når du dør? (for at overbevise om buddhismen)

De er kun tanker, sålænge de farer rundt i mine synapser. Og mine tanker er intet andet end samme som driver en I-phone. Nemlig elektrisk strøm, dvs. elektroner, der flytter sig fra A til B.

Når jeg dør spredes disse elektroner og indeholder ingen anden information end en hvilken som helst elektrisk udladning..
SSD disken i hovedet, der er god til at gemme information kan kun bibeholde denne sålænge den er samlet og der er batteri på...så at sige.
Der efterlades lige så lidt aftryk i tid og rum, som en film i TV, efterlades i stuen, når stikket rives ud
Redigeret af sudsakhon d. 24/06-2016 21:21

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: