Se indlæg
 Udskriv debat
Lav din egen ferie – og spar tusindvis af kroner
Thomas72
Det kan være dyrt at rejse mod varme temperaturer, når vinteren raser herhjemme, men med lidt snilde kan du f.eks. opleve sol og strand i Thailand til en ganske fornuftig pris

Hvad skal du i vinterferien 2017?

Hold nu op, det skal vi da ikke planlægge allerede nu, tænker du måske.

Det er jo forår, og nu skal vi i stedet tænke på sol, sommer, fadøl, og hvor de tre ugers sommerferie skal tilbringes.

Men glem det. Det er faktisk en god idé allerede nu at gå i gang med at planlægge din vinterferie i 2017, hvis du drømmer om at rejse ned i varmen, når den danske vinterkulde for alvor er tilbage igen.

Ud over at have sommerferie på hjernen, tænker du måske også, at rejsebureauerne alligevel ikke har bikset deres kataloger for næste vinter på plads endnu, og hvad gør man så?

Planlæg din ferie selv
Glem rejsebureauerne, og planlæg din egen tur. Hvis du tager sagen i egen hånd, bruger lidt tid på at søge efter flybilletter og hoteller på nettet, finder du ud af, at du kan få masser af luksus og alligevel spare mange tusinde kroner.

På trods af at det sikre altid er at ringe til et rejsebureau, der hurtigt kan sammensætte en rejse for dig, så vil du formentlig ikke fortryde det, hvis du vover dig ud som din egen rejsearrangør.

Thailand på budget
Vi var i Thailand i 17 dage, boede tre forskellige steder og betalte 9.100 kroner pr. person for rejsen inklusive fly, hotel og transport undervejs.

Det er billigt. Meget billigt. Og måske kan du ikke selv gøre det lige så billigt, men du kan helt sikkert spare mange penge, hvis du er ude i god tid.

Vi havde to mellemlandinger – i Düsseldorf og Hongkong – før vi landede på Phuket. Og med de penge, vi sparede på flybilletterne, kunne vi uden problemer leve fedt i Thailand. Alt handler jo om prioritering.

http://ekstrablad...er/6005957

Nu har selv planer om, at tage på vinterferie/vinter hi i Thailand i 2017 og hvis Jeg kan holde mig under det der svarer en dansk tusse om dagen, skal Jeg være tilfreds. Fordi når man opholder sig i PTY kan det hurtig løbe op og hvis man ikke tænker sig om, kan der hurtig ryge 10K baht på en aften/nat. More sick
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Ksoerensen
Flybilletterne er oftest billigst 3-6 mdr før afrejse.

Hotellerne har ikke rabat før 2-3 mdr før og helt op til indlogering.

Disse to poster plejer klart at være de dyreste på min ferie.

Derfor plejer jeg først at begynde 3-4 mdr før at planlægge.

buick
Også min erfaring flybilleter ca 6 måneder før
min erfaring med hoteller er lige modsat jo tætter man kommer på ankomst jo dyrere hotel, du skal tænke på når hotellet ved at være fyldt så er efterspørgselen større og man kan få mere for værelset.
her på vores resort er der bestemt ingen rabat i højsæsonen vi kan rigeligt leje alle rum ud faktisk tvært imod
så er der nu noget som hedder høj høj sæson for en aller travelse periode.

Jeg kan dog forstille mig de mindre atraktive steder er sultne hvis man booker og betaler i midten af lavsæsonen???

Ksoerensen skrev:

Flybilletterne er oftest billigst 3-6 mdr før afrejse.

Hotellerne har ikke rabat før 2-3 mdr før og helt op til indlogering.

Disse to poster plejer klart at være de dyreste på min ferie.

Derfor plejer jeg først at begynde 3-4 mdr før at planlægge.

maik
I det store hele er jeg enig i at det bedst kan betale sig at købe flybilletten til Thailand 3-6 måneder før Afrejse.

Men der er undtagelser. Hvis både afrejse og hjemrejse finder stede i de billigste perioder – primært fra begyndelsen af maj til slutningen af juni og/eller fra midten af august til slutningen af september – kan det ofte bedst betale sig at vente med købet af billet til omkring en måned før afgang.

Men jeg tør naturligvis ikke give en garanti for, at det også er sådan i fremtiden.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
rinpoche
Strik din rejse sammen selv og spar tusindvis af kroner?

Det er en sandhed med modifikationer, nogle gange får man på charterrejser tilbud man ikke selv på nogen måde kan matche.

Jeg rejser på staff tickets, ID travel, og på trods heraf, vil jeg vil i mange tilfælde ikke kunne få det billigere selv, hvis jeg skulle indlogere mig på de hoteller, som mange charter-arrangører tilbyder.

Og til EB? Endnu en sludder artikel...

Dalton
Der hvor der måske er noget at spare I forhold til Charter, er hvis man rejser alene.

Charterpriserne er som regel "pr person ved 2 personer"

Dertil kommer der så, et ofte ret stort tillæg hvis man rejser alene, selvom værelset i f. eks. Thailand koster det samme.

Kim Ludvigsen
Dalton skrev:

Dertil kommer der så, et ofte ret stort tillæg hvis man rejser alene, selvom værelset i f. eks. Thailand koster det samme.

Øh ja, det er jo netop derfor, der kommer et tillæg på. Værelset koster det samme, men der er kun én til at betale i stedet for to.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Kim Ludvigsen
rinpoche skrev:

Det er en sandhed med modifikationer, nogle gange får man på charterrejser tilbud man ikke selv på nogen måde kan matche.

Enig, selv hvis man kun bestiller fly, kan det være svært at slå priserne. Hertil kommer, at charterrejserne ofte har direkte fly til feriestederne, så man sparer en flyvetur fra Bangkok til fx Phuket.

Jeg tror dog, at selv charterselskaberne vil have svært ved at matche prisen på mine billetter til næste gang. Købt hos Norwegian cirka 6 måneder i forvejen og med hjemrejse i julen. Pris knap 3.000 kroner for en retur. Jeg skal hverken have mad eller indtjekket bagage med, så det er den endelige pris.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
GAMBIT
Jeg kan kun dele min erfaring af dengang jeg rejste til Thailand som backpacker og blot købte flybillet en vej. Der blev gjort meget ud af at finde den billigste billet, uagtet om man skulle vente i Moskva i 13 timer, eller i Düsseldorf i 15 timer, uden at skænke øl og whiskey priser i lufthavnene en tanke. Det løber mig stadig koldt ned ad ryggen og tænke på hvor dum den "besparelse" var for en flybillet når man kunne ha taget et direkte fly med Thai og brugt ca det samme i sidste ende... nå.

Når man så endelig ankom kåd og eventyrlysten boede jeg og min rejse kammerat i de billigste hore cribs/rottereder, igen fordi vi helst ikke skulle bruge for mange penge på "Bare at sove" et sted - Blinde for hvor meget vi egentlig brugte på øl, sprut og kællinger næsten hver eneste dag, kunne være brugt på nogenlunde hotelværelser, så vores prioriteringer var jo noget retarderede (vil nogen mene)

Vi har tit snakket om hvor dumt det egentlig var at tro vi sparede penge på fly og overnatning når vi alligevel havde hyppige ture til ATM maskinen så snart man fik lidt under vesten, men ak ja.. Man bliver vel en anelse "blinded by the lights" når man er ung, kæk og nat-eventyrer med hang til hazard.. Jeg fortryder det ikke i dag.

Nu er jeg naturligvis langt mere fornuftig, og bruger ikke penge på natlige eventyr - Det har min kone sat en grundig stopper for Dead

Det kan ikke blive billigere for mig at rejse i Thailand nu da jeg kan bo de fleste steder jeg kommer hos Thai venner og famile, og med Norwegians direkte fly så kan man ofte tage et smut til småpenge.

jh
Det kan sammensættes på mange måder ergo hvad vil man have.Mig selv rejser altid December-Januar og Juli-August efter hvad jeg erfarer ang billetter køber jeg dem gerne når de bliver frigivet ca 300 dage før det har lidt at gøre med rejsetiden,gider ikke sidde 12 timer i en lufthavn og helst ikke skifte maskine Europaskift er ok.Jeg har prøvet at følge disse biletter og de bare steg og steg i pris som tiden kommer nærmere.Nu har jeg ændret på det da jeg har fået andet arbejde og ikke kan forudsige 300 dage frem.Ang værelse vil vi da også have noget rimeligt at bo i til rimelige penge men ikke noget prangende.Som gambit skriver ang med at sparre havde jeg det også sådan da jeg startede i Thailand emn at man brugte 10000-15000 Baht på kællinger og sprut gjorde jo ikke noget,men noget godt at bo i og ordentlig mad nej hu ha det var der sku ikke råd til

GAMBIT
10000-15000 Baht på kællinger og sprut gjorde jo ikke noget,men noget godt at bo i og ordentlig mad nej hu ha det var der sku ikke råd til

Hehe-guy Præcis.

Spring til debat: