Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Indkomst-/formuekrav?
lincoln1242
Hvis man ønsker at flytte til Thailand på et retirement visa; hvad kræver det så? Ud over at man selvfølgelig er pensionist.

Jeg mener at have læst at man skal kunne dokumentere en vis indtægt, men skal man også have et indestående i banken af en vis størrelse?

Scenariet er dette: Man har et hus i Danmark, som man ønsker at sælge ifm. flytning til Thailand. Man ønsker at købe en lejlighed i Thailand. Man har tilstrækkelig med frie midler til at kunne købe lejligheden i Thailand, før man får solgt huset i Danmark – og kan derfor slå til når man finder den rette lejlighed. I en periode står man så med en lejlighed i Thailand, et hus til salg i DK, men uden penge. Ville det være et problem at flytte til Thailand, så snart man har købt lejligheden, eller kræver myndighederne at man også har penge på kistebunden for at kunne slå sig ned i Thailand? Eller er det nok at man kan dokumentere at man får pension fra DK? Og hvor stor skal denne indtægt være?

Mange spørgsmål… Wink

JohnBKK
Indtægt svarende til THB 65.000 pr. md. eller 800.000 på en bankbog 3 mdr. før man ansøger om det såkaldte "retirement visa".

http://www.thaiem...retire.php

lincoln1242
Jeg takker for svar! Smile Det ser jo ikke helt umuligt ud så.

Så er spørgsmålet blot om pensionsalderen når at blive ændret til 85 år, inden jeg går på pension - hvilket der er lang tid til! Smile

chaingmai
du kan få retirement visa når du er over 50 år..............Sunflower

click
Indtægt svarende til THB 65.000 pr. md. eller 800.000 på en bankbog 3 mdr. før man ansøger om det såkaldte "retirement visa".

Hvis du er thai gift kræver det kun 400.000 THB på en bankbog eller en indkomst på 40.000 THB.
Men jeg forstår ikke hvorfor starter du ikke med at leje en lejlighed / Hus og venter med at købe, til du har solgt palæet i DK så har du også længere tid til at finde det helt rigtige og så kan da jo slet ikke være problemer
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

JohnBKK
lincoln1242 skrev:

Jeg takker for svar! Smile Det ser jo ikke helt umuligt ud så.

Så er spørgsmålet blot om pensionsalderen når at blive ændret til 85 år, inden jeg går på pension - hvilket der er lang tid til! Smile

Ja, der skal vel knokles til man styrter i fremtiden..

Regler i Thailand kan jo også ændres med tiden, der er ingen garanti for at de ret lempelige krav holder på længere sigt, synes der er tegn på at man ikke er så interesseret i "langtids farang" nu om dage.

Conrad
Ved retirement extension kan man kombinere årlig indtægt og penge i en Thai bank, så det tilsammen bliver mindst baht 800.000

lung
Hvad mener du med., retirement extension, conrad

hugoboerge
Der er ikke noget som hedder "marriage visa" eller "retirement visa".

Man faar en forlaengelse af ens oprindelige visa baseret enten paa "marriage" eller "retirement" men for nemheds skyld kalder folk det for "marriage visa" og "retirement visa".

Formularen fra myndighederne hedder "Application for extension of stay in the Kingdom of Thailand".

click

Nu har det været diskuteret før så mange gange og jeg vil til dels give dig ret
Men det sjove er at øverst på alle mine visa står med rødt RETIERMENT på engelsk visaerne fylder hver gang en side og som skrevet RETIERMENT med rødt allerøverst oppe så jeg kan da godt forstå at man kalder det Retierment visa Pfft
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

hugoboerge
click skrev:

Men det sjove er at øverst på alle mine visa står med rødt RETIERMENT på engelsk visaerne fylder hver gang en side og som skrevet RETIERMENT med rødt allerøverst oppe så jeg kan da godt forstå at man kalder det Retierment visa Pfft

Korrekt at der stemples RETIREMENT og det betyder saa forlaengelse baseret paa retirement.

JohnBKK
Det hedder RETIREMENT - ikke RETIERMENT !!!

- nu vi er igang med det sædvanlige fluebolleri..

Pfft

Conrad
lung,

Med retirement extension mener jeg den/de forlængelser man kan få efter at man først har haft et NON-O visum, derfor hedder det en extension.

To af forskellene mellem et visum og en extension er nok at man skal have en genindrejsetilladelse for at komme ind i Thailand igen ved en extension, hvorimod man ikke skal ved et visum afhængig af dets art.
Ved indrejse til Thailand skal man på arrival card skrive visum nr. når man har et visum, men re-entry permit nr. når man har en extension.

-----------

click skrev:

click,

Det ser ud for mig som om du blander det sammen. Er det visa du har fået eller er det extensions?

Alle de extensions jeg har fået på Phuket og i Sisaket fylder kun godt en halv side, så der på samme side også er plads til genindrejsetilladelsen når den "ligger ned". På alle mine extensions er RETIREMENT stemplet med blåt, samme farve som stemplerne iøvrigt.

Da reglerne for visa og extensions ikke er de samme, må det være bedst at omtale dem ved deres rette navn for at der ikke skal opstå misforståelser. Read the rulesKick youFriendsShockAngryBla bla bla

click
click,

Det ser ud for mig som om du blander det sammen. Er det visa du har fået eller er det extensions?

Alle de extensions jeg har fået på Phuket og i Sisaket fylder kun godt en halv side, så der på samme side også er plads til genindrejsetilladelsen når den "ligger ned". På alle mine extensions er RETIREMENT stemplet med blåt, samme farve som stemplerne iøvrigt.

@Conrad Det er da helt klart extensions jeg har jeg ved ikke hvad du mener med visa. Men læs nu hvad jeg skrev jeg kan godt forstå at nogle kalder det retirement når det øverst oppe står stemplet med de største bogstaver
Forøvrigt har jeg fået mit lavet 5 gange på Phuket og 2 gange i Khon Kaen og alle stemplet med rødt Retirement øverst oppe og ca. midt på pas siden så der er ikke mere plads til andre stempler med mindre det er meget små stemplerRead the rules

Conrad
@click,

At jeg spørger om det er visa eller extensions du har fået, skyldes at du skrev i #10:

"Men det sjove er at øverst på alle mine visa står med rødt RETIREMENT på engelsk"

Så jeg har da læst hvad du skrev, men også derfor er det ikke uden betydning om man bruger de rette ord.

Hvis Immigration betjenten stempler retirement extension øverst på siden, så er der plads til re-entry permit nederst på samme side.
Jeg får altid begge dele på samme besøg.

click
Hvis Immigration betjenten stempler retirement extension øverst på siden, så er der plads til re-entry permit nederst på samme side.
Jeg får altid begge dele på samme besøg.

@Conrad det er måske fordi du skal have et re-entry Da jeg ikke skal have noget re-entry bruger de bare en hel side og der er da sider nok i passet når man ikke rejser ud men jeg kan da godt se fordelen hvis man rejser meget at man kan spare på pladsen men jeg tror at officeren ser på hvordan det så ud sidste gang og gør det samme måske derfor alle mine retirement stempler er røde engang rød hvergang rød en gang blå hvergang blå

Bade-Dyr
Omkring lejeligehed køb.

Vil jeg råde til at tjekke området godt og grundige ud først.
Evt leve i, tæt på områder i XX antal måned først, Besøge området før / efter midnat, Og se om der er tilpas med fred og ro.
Tjek om nær området har det du / i har behov for.

Dernæst ville jeg tjekke om der er tomme lejeligheder som banken har taget, Hvis folk ikke har kunne betale, De lejeligheder sælges tit for en meget mindre pris.

Jeg ville også tjekke om der sælges lejeligheder på sådan en måde, At man leje den i et år, Og ønske man at købe lejeligheden trække det års husleje fra købsprisen, Så har man et år til at se det hele an. Og ønsker man at købe, Er penge jo ikke "smidt" væk.

Spring til debat: