Se indlæg|
Thailandsk pas til barn af dansk/thai forældre
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 03/03-2016 12:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
Er der nogen der har erfaringer efter den nye lov om dobbelt statsborgerskab, med hvordan man skal gøre for at éns barn, født her i landet af thailandsk mor, kan få thailandsk pas ? tænkte på om der var èn der har nylig erfaring. omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 03/03-2016 13:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
tænkte på om der var èn der har nylig erfaring. Nylig & nylig min søn er fra Juni 2012 han har både dansk & thailandsk pas vi havde ikke nogen problemer fødselsattesten fik vi gratis på både dansk og engelsk den engelske version sendte vi til udenrigsministeriet og fik den vertifiseret og derefter mødte vi op på Thaiambassaden i Hellerup med hans engelske vertifiseret fødselsattest min kones pas og id-kort og mit pas hvorefter de udstedte en fødselsattest på thai og et thaipas til ham måske du kan bruge dette
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 04/03-2016 20:30
|
|
@ click Det var lige det jeg ledte efter. Vi er dog skilt så skal også medbringe en engelsk udgave (verificeret) af skilsmissepapirerne. Jeg må forhøre mig hos en eller anden instans om de har vores skilsmisse attest på engelsk eller om vi skal ud og finde en statsautoriseret oversætter. vi har lavet aftale med ambassaden først i april så tak for dit hurtige input. Redigeret af lindegaard d. 04/03-2016 20:38 omne ignotum pro magnifico
|
|
|
| click |
Lagt på d. 05/03-2016 01:33
|
|
vi har lavet aftale med ambassaden først i april så tak for dit hurtige input. @lindegaard Det var så lidt og rimeligt let at huske når det ikke er længere tid siden, med hensyn til dine skilsmissepapirer tror jeg ikke at der er nogen instans i statsamtet eller ligende der har en engels oversættelse den kommer du nok til selv at betale der er ingen service for danskere i staten, fødselsattesten bliver jo lavet på det lokale sognekontor (om man er medlem eller ikke af folkekirker) så det er en helt anden snak.Men du har jo god tid til det så Held & Lykke Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 05/03-2016 06:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
hvis det er en dreng, der både har dansk og thailandsk pas, skal han så ikke aftjene sin værnepligt i thailand...?,,,,,,,,,,,,,,,,,,,når den tid kommer..................![]() |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 05/03-2016 06:40
|
|
@chaingmai Det kommer an på hvor han har opholdt sig mest jeg kender en ung mand der er født i Thailand men ikke engang kan tale thai han har et thaipas det har vi haft meget sjov med med barpigerne her når de ser hans pas forstår de ikke han ikke kan tale thai
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 05/03-2016 14:39
|
|
@click da datteren var et par år gammel, og det er længe siden, syntes jeg der var noget om at man førrst skulle omkring kirkeministeriet og ha verificeret den attest fra sognet osv. så det ser ud til det nu er straight forward. God tid , det er om en måned så må hellere få fingeren ud af en vis legemsdel, he heendnu engang tak. omne ignotum pro magnifico
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 17/03-2016 08:34
|
|
bare en opfølgning, skulle der sidde nogen og ha' interresse i samme problemstilling som jeg. papirerne fra sognet var ligetil, det tog 2 min på lokale sognekontor, hvor jeg fik fødselsattesten på dansk og engelsk i et og samme dokument. (gratis). dernæst kontaktede jeg statsamtet, og forklarede min sag. det viste sig at min "gamle" skilsmisseerklæring skulle være nok, da den er forsynet med underskrift, ifølge den person jeg talte med er de ikke længere det, og da den har det skulle der bare en ansøgning pr. mail om et "retskravs påskrift" til, som så ligeledes medbringes til udenrigsministeriet for legalisering. jeg skrev til dem onsdag, og havde dokumentet på engelsk mandag.(ligeledes gratis). vi tager så ind til udenrigsministeriet på mandag for legalisering, da de legaliserer op til 7 dokumenter mens man venter. omne ignotum pro magnifico
|
|
|
| click |
Lagt på d. 17/03-2016 13:54
|
|
Det lyder da herligt så burde alt jo være på plads Held & lykke på mandag og efterfølgende på Thaiambassaden
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.