Se indlæg|
Turkish Airlines øger med 43 procent fra Jylland
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 14/01-2016 23:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Fra sommertrafikprogrammets start øger Turkish Airlines fra syv til samlet 10 ugentlige afgange mellem Istanbul og henholdsvis Billund og Aalborg. Den 9. juli 2012 åbnede Turkish Airlines trekantsflyvningen mellem Istanbul og de jyske lufthavne i Billund og Aalborg. Det har betydet, at nogle flyvninger har været direkte fra hver af de to lufthavnen, mens andre har haft en mellemlanding undervejs. Det bliver ændret, når sommertrafikprogrammet træder i kraft søndag den 27. marts. Fra denne dato får Billund og Aalborg hver fem direkte nonstop-flyvninger til Istanbul. Det bekræfter salgschef Didem Ebru Ozer til CHECK-IN.dk. Fra Aalborg bliver der direkte forbindelse alle ugens dage med undtagelse af tirsdag og torsdag, mens der fra Billund flyves dagligt undtaget mandag og fredag. Turkish Airlines vil stadig benytte A319-flyene, der har plads til 126 passagerer, hvoraf 12 sæder er på Business Class. I dag er der samlet syv flyvninger om ugen fra Istanbul og til de to lufthavne. Aalborg har fire nonstop afgange til Istanbul og tre fra Istanbul til Aalborg. De øvrige afgange er med mellemlanding i Billund. Billund har således i dag tre ugentlige nonstop afgange til Istanbul og fire fra Istanbul til Billund. Med den øgede kapacitet kommer Turkish Airlines op på en ugentlig kapacitet på 2.520 udbudte sæder mod i dag 1.764. Det svarer til en stigning på næsten 43 procent. ... http://www.check-...pgdXxXhDIV http://ekstrablad...rk/5909366 En god nyhed for jyder som vil til Thailand til "menneskepenge". Der er som bekendt videre forbindelse til Bangkok fra Istanbul. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Thaidreamer |
Lagt på d. 15/01-2016 03:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 183 |
Men det er skod fly fra Ålborg - Istanbul ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 15/01-2016 04:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
- og Atatürk lufthavnen i Istanbul er helvede på jord.. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/01-2016 05:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg synes, Turkish Airlines er blevet for dyr. For nogle år siden var det typisk det billigste selskab, medmindre man ville acceptere en tur på 20-25 timer, men de seneste par år har jeg kunnet finde billigere billetter med direkte fly. Servicen er fin på de tyrkiske fly, og jeg synes ikke, at lufthavnen i Istanbul er specielt slem at være i i 2-3 timer. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 15/01-2016 06:01
|
|
Nå, jamen du er da en tålmodig og tolerant rejsende så.. Den lufthavn er ekstremt overbelastet, personalet er højtråbende og uforskammede, især i Food Section, fuldstændig vanvittigt er det. Har opholdt mig 5-6 timer der pga. forsinket fly, fik madkuponer fra THY, hvilket lige dækkede den billigste skodburger fra en snasket café ovre i hjørnet af den overfyldte spisesal. Turkish Airlines? Et skodselskab, og hvordan de har præsteret flere år i træk med top placeringer som "Europas bedste selskab" er mig en gåde. Er Tyrkiet en del af Europa? Enig med Kim, de er for dyre, findes mange andre selskaber til lavere priser. |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 15/01-2016 06:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
For 3-4 måneder siden fløj jeg Aalborg-Istanbul-Bangkok tur retur med Turkish Airlines til kr. 3921. Det synes jeg ikke var dyrt.
|
|
|
|
| gammelnok |
Lagt på d. 15/01-2016 06:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Hej Netop hjemvendt efter 3 uger i det bette kongerige oppe nordpå med den altid mavesure og forsmåede prinsgemal. Denne gang gik turen med netop Turkish Airways, der som det måtte være den opmærksomme bekendt, er udnævnt til Europas bedste flyselskab adskillige gange. Har fløjet med dem mange gange, primært til eller fra Tyrkiet. Som udgangspunkt har jeg intet at klandre dem for, flyene er absolut gode, servicen er venlig og i top. Forplejningen er ok, mad og drikke i rigelige mængder. Fik denne gang serveret middag kl 01.30, det var nu en smule alternativt. Vi var så også omkring Ålborg begge veje, det er fisen fløjte mig træls at sidde og gabe ud i luften i 2 timer. Til gengæld må jeg sige at flyet fra/til Istanbul var et af de bedste jeg har været ombord længe. Benpladsen var alt rigeligt, væsentlig bedre end på flyet fra/til Istanbul. Lufthavnen i Istanbul er vel ikke hverken bedre end ringere end tilsvarende andre steder. Dog skal man trave langt for at finde et sted at sidde og hvile den aldrende krop. Skal der endelig findes noget negativt at sige om turen - for nu at være en smule politisk ukorrekt, flyet var fyldt med alskens arabisk udseende mennesker. En del var tyrkere, men langt fra alle. På den lange tur hjem sad en tilgroet ældre mand lige bag mig. Han mente det opportunt at lade sin milde røst udbrede på et forståeligt sprog. Det lød som om han delagtiggjorde os i sit hjemlands vedmodige fædrelandssange. Flere tyrkere forsøgte at komme i kontakt med ham, de kunne en 5-6 ord på engelsk og han, sangeren, kunne 2, hvoraf no var det han oftest benyttede. For nu at gøre oplevelsen fuldendt mente den sangglade så også, at han skulle op at stå mindst 5 gange for hver time, hvorunder han lagde sin samlede vægt i at flå i mit sæde. Det var en lang tur. På turen fra Istanbul til Ålborg og videre til Billund sad der lige bag os en tildækket person med 3 børn i alderen 2-4 år. 1 pige og 2 drenge. På hele turen hylede og skreg drengene fuldstændig hysterisk og den store skulle konstant sparke på mit sæde. Kvinden, går ud fra det var en kvinde, hun sagde ikke et ord under hele turen, forsøgte end ikke at irettesætte disse uvorne skabninger. Det var en prøvelse af rang, er det normen foretrækker jeg at betale en smule ekstra for et fly med separate afdelinger. Have a nice day, hvor er vejret da skønt i dag, vi har netop rundet de 30 og med en let brise. Rasmus |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 15/01-2016 06:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
JohnBKK skrev: Nå, jamen du er da en tålmodig og tolerant rejsende så.. Den lufthavn er ekstremt overbelastet, personalet er højtråbende og uforskammede, især i Food Section, fuldstændig vanvittigt er det. Har opholdt mig 5-6 timer der pga. forsinket fly, fik madkuponer fra THY, hvilket lige dækkede den billigste skodburger fra en snasket café ovre i hjørnet af den overfyldte spisesal. Turkish Airlines? Et skodselskab, og hvordan de har præsteret flere år i træk med top placeringer som "Europas bedste selskab" er mig en gåde. Er Tyrkiet en del af Europa? Enig med Kim, de er for dyre, findes mange andre selskaber til lavere priser. Ikke enig med dig og Kim om at de for dyre hvis man booker i god tid er der billige billetter at få.Men det andet du skriver er jeg ganske enig i.Uforskammet personale er der kun nok af dernede,Møgbeskidt er der sku også de fleste steder derinde.Ingen wifi vil du købe en simkort kan du sku ikke betale dig fra det.Jeg kommer der ikke mere. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 15/01-2016 11:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg synes, Turkish Airlines er blevet for dyr. For nogle år siden var det typisk det billigste selskab, medmindre man ville acceptere en tur på 20-25 timer, men de seneste par år har jeg kunnet finde billigere billetter med direkte fly. Servicen er fin på de tyrkiske fly, og jeg synes ikke, at lufthavnen i Istanbul er specielt slem at være i i 2-3 timer. Jeg prøvede at søge på de samme datoer som Jeg selv rejser på inde på momondo. Dvs. afrejse 25. jan. og hjemrejse 7. mar. Jeg fandt Turkish fra Aalborg til Bangkok til under 5K 19t35m ud og 20t15m hjem medregnet transittid i Istanbul. OK man sparer godt fem timer hver vej, hvis man vælger SAS/Thai men der skal ligges mere end 3K oveni. Jeg har tre gange tidligere fløjet med Turkish og har været udemærket tilfreds med det alle gange. Når Jeg rejser her næste gang, bliver det med Luftwaffe fordi de havde de bedste tilbud da Jeg købte billetten midt i nov. Skulle Jeg købe billetten her idag, ville Jeg klart vælge Turkish. Redigeret af Thomas72 d. 15/01-2016 11:54 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 15/01-2016 12:19
|
|
19-20 timer, det er en lang tur synes jeg.. Men OK, deres fly er trods alt ret nye, og så må man håbe de har fået flere piloter der faktisk kan flyve, samt tale og forstå engelsk! Hvorfor, vil folk spørge? Jo, der har været tilfælde hvor de ikke har fattet hvad ATC har sagt, og dermed misforstået direktiver mht. flyhøjde og kurs. Deres piloter er også berygtede for at autolande, og hvis de en sjælden gang lander manuelt så er det som regel nogle hønselandinger.. Mange af de gamle piloter i selskabet er tidligere F16 piloter, og det mærkes når de banker flyene ned på runway. Der var meget skriveri tilbage i 2010 om manglende sikkerhed, der var flere uheld, nogle mente at de simpelthen ekspanderede for hurtigt og glemte sikkerheden undervejs. Endvidere har deres kabinepersonale ikke ordentlig fornemmelse for god service, men det er nok kulturen der viser sig her, ikke mange smil, det hele ser ud som om det skal overstås i en h....s fart, meget kedelig oplevelse generelt med Tyrkisk personale. Redigeret af JohnBKK d. 15/01-2016 12:24 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/01-2016 14:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Med hensyn til priserne hos Turkish: Jeg skal sige, at jeg ikke har tjekket priser siden maj sidste år. Det er på det tidspunkt, jeg plejer at købe billetter til næste sæson. Dengang kostede det over 7.000 kroner for billetter med Turkish Airlines, Jeg endte med at bestille to returrejser via rejsebureau, hvor jeg måtte af med henholdsvis 5.300 og 5.700. De tre ture var direkte, den sidste var med en mellemlanding, sjovt nok med Turkish. Jeg har bonuskort hos Turkish, så jeg foretrækker dem, og i 2013 og tidligere var de også de billigste, når rejsetiden ikke måtte overstige 16 timer. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.