Se indlæg|
Over 21,000 drunk drivers arrested over the holiday
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 04/01-2016 12:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
http://www.thaivi...-thailand/ BANGKOK: -- Despite the insane number of drivers arrested during the holiday period, the number of road accidents in Thailand has not decreased compared to last year’s figures. We can safely conclude that drunk driving is still the leading cause of road accidents during the holidays. The National Council for Peace and Order says it arrested 21,690 drivers for driving under the influence of alcohol between Dec. 25 and Jan. 2. Some 3,046 of these drivers had their vehicles confiscated and immediately pulled off the road, in a move to get tough with drunk driving. Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 04/01-2016 12:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Godt for Thailand at de er begønt at gå efter de folk som mender at bil og alkohold høre sammen.......
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| click |
Lagt på d. 04/01-2016 13:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Godt man klarede den endnu engang uden problemer
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 04/01-2016 15:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Rystende læsning - tænk på alle dem der ikke blev snuppet af politiet, og dem der har betalt sig fri. Måske bør man tænke på Thailand som et spritkørselssamfund? ![]() Tror sgu jeg skifter min Honda Click ud med denne: ![]() ![]() |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 04/01-2016 17:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Der er et ordsprog, der siger: man skal ikke smide med sten, når man selv bor i et glashus. eller pas på glorien ikke falder ned om halsen. Kan bare ikke forstå, at vi danskere kører rundt på motor bike eller i bil i Thailand med alkohol i blodet! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 04/01-2016 17:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Nå det forstår du ikke, Girobank? Hovedparten af de danskere der raver rundt herude i deres kodyle branderter er skod low life scum bags, Euro trash, fordrukne tabere osv. osv. - som også ville gøre det samme i DK, ret simpelt... |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 05/01-2016 21:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Så så JohnBKK. Nu har jeg ikke kørt sprut endnu, det altså ikke alle os scumbags, der køre i på virket tilstand. Skal så ikke sige mig fri for at det kunne være andreledes hvis ikke jeg boede overfor et par livlige steder med høj musik og smukke Ladyboys. Tror de fleste af dem der bliver taget er pæne mænd, der lige falder i en enkelt aften. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 06/01-2016 03:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Hvem fanden tør køre rundt her uden at have drukket når alle de andre har drukket
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 06/01-2016 03:38
|
|
Man skal være gal for at bo i et galehus, sådan er det..![]() |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/01-2016 13:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Det er meget normalt at tage bilen med når man skal på værtshus, bar, restaurant eller natklub i Thailand, både farang og thai. Farang gør det fordi konsekvensen er meget lille hvis man bliver tager i en spiritus kontrol. Thaierne gør det for at vise statussymbolet udenfor beværtningen. Engang vi snakke om motorcykler på et værtshus her i Thailand, sagde jeg at jeg ejede 2 motorcykler en 650cc og en 200 cc, så spurgte thaiarne hvorfor jeg ikke tog motorcykler på værtshus, og jeg svarede at jeg tager på værtshus for at drikke, så det er udelukket at jeg kan tage min motorcykel med på værtshus for jeg kører ikke fuld, de trak bare på skuldrene, hvad skulle de ellers gøre, derers køretøjer stod parkeret udenfor. Det sker gang på gang at jeg ser farang næsten kravle fra barstolen til bilen, det er er fuldstændig tåbeligt, jeg er holdt op med at moral prædike for idioterne. Problemet er at de stopper ikke med at køre fuld efter de har lavet en ulykke eller er blevet stoppet, der er sågar en jeg kender, der kørte ind i en politi afspærring og tog kegler som det var billiard han spillede, han fik en bøde, men fortsætter med at køre. Sidste gang jeg jeg så han tage hjem fra en bar, er jeg sikker på at han dårligt kune huske det, og der var nogen da nogen der spurgte om han skulle køre hjem, det skulle han, der var nogen der bad ham lade være, men det var ingen der stoppede ham. Her hvor jeg bor, koster en taxa, hvis du bor i byen, max 50 bath, jeg bor i byen, ca. 8 til 10 km fra centrum, og jeg giver mellem 80 og 100 bath for en taxa, en taxa koster det samme som en drink, og der er masser af taxaer, hele døgnet, du skal aldrig vente mere end 10 til 15 minutter på en taxa, det er så nemt og bekvemt. Jeg håber politiet intensiverer denne kampagne mod spritkørsel, så spritterne kan se at det ikke kan betale sig. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/01-2016 22:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg omtalte lige denne tråd for fruen. Vi snakkede om forholdet mellem Thailand og Danmark For lidt punch i mit argument Googlede jeg lidt. Det er ikke videnskabelige tal, der ligger bag, men hurtige estimater, med det formål at få sat proportioner op overfor fruen Sidste år var der i omegnen af 26000 trafikdrab i Thailand og omkring 150 i DK Da befolkningstallet er ca. 1: 10 (6 mio og 60 mio for nemheds skyld) svaret det til 2600 dræbte i DK. I meget runde tal, er det en dræbt i DK hver 2,5 dag, mens i Thailand er det en dræbt hver 20. minut Fruen er ved at tage dansk kørekort, så jeg fik lige kvalt brokket over den lange proces og at "hvad skal man være opmærksom på her"-spørgsmål er satans svære at svare på nogle gange. -Også for folk med kørekort. (det er testet, så drilleriet med at jeg var ærlig stoppede, da mine storskrydende venner selv faldt i) |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 07/01-2016 06:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Trafiksikkerheden er elendig her i Thailand, jeg har fået min Thai familie op på et højere trafiksikkerhed. Jeg har lært dem at bruge selen, også de sidder på bagsædet, og køre med hjelm når man kører motorcykel. Men det irriterer mig meget, at hele tiden høre historier fra udlændinge der kører fulde, danskere svenskere og nordmænd, de gør det med fuld overlæg, de kommer med bilen på bar, mange af dem bor 20 30 40 km fra byen, så er det jo bekvemt at køre selv. Der var en der fortalte mig at han havde været ude i flere trafikuheld i Thailand, men det altid var de andres skyld, men hver gang havde han drukket, så spurgte jeg ham om det ikke kunne være fordi det var han der havde drukket, det sagde han nej til, fordi han kun havde drukket en 6 pack, det er en lidt dårlig moral at te sig sådan i Thailand, når man ikke ville gøre det i Norge, fordi konsekvenserne er for store. Os der ved lidt om trafiksikkerhed, må gå forrest, og prøve at lære de lokale, istedet for at vise os som et dårligt eksempel. Engang jeg skulle køre min kones søn,hjem til hans bedstemor, der var ca. 15 km og det foregik på en Honda Fanthom 200, jeg sagde til ham at han skulle have hjelm på ellers ville jeg ikke køre ham, det gik han modstridige med til, det gik jo fint, men når jeg så drejede in på vejen hvor hans bedstemor bor, kunne han spotte et par af hans kammerater, da fik han travlt med at få hjelmen, de skulle i hvert fald ikke se ham bruge hjelm, for så ville han blive drillet med det, så dårlig er holdningen, i hvert fald ude på landet i Thailand. Mange børn bliver passet af deres bedsteforældre og de ved ikke hvad en hjelm er for noget, ej heller kørekort, så der er et langt stykke vej endnu, men det må starte i skolen eller børnehaven, de er begyndt at bruge cykelhjelm når de cykler, men det er nok bare fordi de synes det ser cool ud, de har jo set de kongelige og andre prominente personer køre cykel i TV og de har hele udstyret også cykelhjelm. Hvis jeg skal køre en lille tur på motorcyklen og tager hjelmen på, så bliver jeg spurgt hvorfor jeg tager hjem, for der ikke noget politi her, den holdning skal også ændres, vi højner ikke sikkerheden fordi politiet kigger efter os, vi højner sikkerheden for vores egen skyld. Folk skal gøres bevidst om sikkerheden, så de selv handler sikkert i trafikken. Det er sikkert et godt eksempel at sammenligne dødstal fra andre lande og kigge på hvordan de gør. 26000 tusind trafikdræbt er et uhyggeligt stort tal, men når det sker så ofte ja så vænner folk sig til det. Jeg snakker af egen erfaring, alle de 40 år jeg boede i Danmark, så jeg aldrig en trafikdræbt på vejen, men de 11 år jeg har boet i Thailand, har jeg ikke tal på hvor mange lig jeg har set i vejkanten, og jeg har sågar også set flere blive dræbt, den ene lige foran mig, det var en dame der kørte på en motorcykel, det regnede, så hun brugte en paraply, og ænsede ikke at hun kom over i den forkerte vejbane, og rendte frontalt sammen med en bus og døde på stedet, så selv os udlændinge vænner og til situationen med alle de trafikdræbte, det er lige som om det er normalen. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 07/01-2016 06:53
|
|
Ja, lad os da endelig få lavet Thailand om til en tro kopi af Danmark, ikke? Jeg provokerer med denne bemærkning, ved det godt, men pas nu på med at moralisere alt for meget, de har deres frie vilje til at gøre lige nøjagtig hvad der passer dem, uden at Farang skal blande sig. Det vi alle var så fascinerede af på de første ophold her, var netop friheden til at gøre lige hvad vi ville, køre uden hjelm, i shorts, flip-flops og T-shirt, en herlig følelse af frihed og hvis man bruger sin forstand og ansvarlighed så no problem. Senere - når vi bliver ældre - begynder vi at lave om på alt muligt, det er en stor fejl, vi skal da ikke blande os, de kan gøre deres egne erfaringer og gradvist ændre deres samfund, selvom det går langsomt. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 07/01-2016 07:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Delvist enig her med JohnBKK. Jeg ser dog med afsky på de danskere, der her på portalen, med stolthed erklærer, at de skam kører beruset hjem i/på deres køretøj. Jeg vil skide en lang på hvor sikre de selv føler sig, men den ligegyldighed de derved udviser for andres sikkerhed, kan jeg slet ikke acceptere. Lad Thai'erne gøre som de altid har gjort, men lad da være med at forfalde til laveste fællesnævner, når det kommer til at køre i beruset tilstand. Alt det der med firhed, flipflopper, tshirts osv.. fint med mig... Men lad dog være med at udsætte andre for fare, ved at bedøve sanserne, og sætte sig ind bage rettet/styret på en dræbermaskine... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.