Se indlæg
 Udskriv debat
Stickmanweekly
JohnBKK
En tynd Stick denne søndag, han er optaget af Rugby..

The Love Of Rugby

"Several weeks ago in this column I predicted New Zealand would play Australia in the Rugby World Cup final, and that is exactly what happened. If you had bet on that outcome at the time I made that prediction - New Zealand to beat Australia in the final - you would have got odds of around 8:1. If you'd bet the farm, you could have retired. If you'd bet a mere $10,000, you could have spent several months partying in Thailand. Did anyone place a wager?!"

http://www.stickm...etter3.htm

hugoboerge
JohnBKK skrev:

En tynd Stick denne søndag, han er optaget af Rugby..

The Love Of Rugby

"Several weeks ago in this column I predicted New Zealand would play Australia in the Rugby World Cup final, and that is exactly what happened. If you had bet on that outcome at the time I made that prediction - New Zealand to beat Australia in the final - you would have got odds of around 8:1. If you'd bet the farm, you could have retired. If you'd bet a mere $10,000, you could have spent several months partying in Thailand. Did anyone place a wager?!"

http://www.stickm...etter3.htm

Rugby er en sport som jeg garanteret aldrig laerer at forstaa. Store maend som tumler rundt i graesset og leder efter en bold og der saa er een som finder den stikker han af med og bliver straks tromlet ned af en modspiller.

sudsakhon
Rugby er en sport som jeg garanteret aldrig laerer at forstaa. Store maend som tumler rundt i graesset og leder efter en bold og der saa er een som finder den stikker han af med og bliver straks tromlet ned af en modspiller.

Hehe..Så minder spillet om fodbold, som jeg aldrig lærer at forstå :-)

Eneste forskel er, at her bliver spillerne ikke tromlet ned.
En lillefinger, der i et brøkdel af et sekund tilnærmelsesvis snitter en modspiller får denne til at kaste sig i græsset og i krampegråd rulle rundt, mens han forsøger at give indtryk af at han kæmper for livet, eller i al fald ikke kommer fra banen med alle lemmer påsat hvor de plejer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
JohnBKK
Det bedste ved Rugby er når All Blacks laver deres Haka!

sudsakhon
Der er et eller andet forbandet mandigt og skræmmende ved Haka.

Selvom Maorierne ikke havde samme våben og var totalt i undertal under maorikrigene må der have været en del engelsk undertøj, der skulle vaskes.

At se sin fjende træde ind i en krig med haka attitude, får nok mange til at ville stå bagerst i linjerne

hugoboerge
sudsakhon skrev:

Hehe..Så minder spillet om fodbold, som jeg aldrig lærer at forstå :-)

Eneste forskel er, at her bliver spillerne ikke tromlet ned.
En lillefinger, der i et brøkdel af et sekund tilnærmelsesvis snitter en modspiller får denne til at kaste sig i græsset og i krampegråd rulle rundt, mens han forsøger at give indtryk af at han kæmper for livet, eller i al fald ikke kommer fra banen med alle lemmer påsat hvor de plejer.

Fodbold er rimelig nemt at forstaa. Der er 22 spillere der render rundt efter en rund bold plus der er en dommer samt 2 assistenter (i gamle dage var det linievogtere) plus en ekstra dommer paa sidelinien som styrer udskiftninger og tid. Saa gaelder om at lave maal og det er det vigtigste. Saa lige en livlig fodbold kamp hvor Everton vandt 6 - 2 over Sunderland.

sudsakhon
;-)
Det er ikke spillets materielle regler jeg aldrig lærer at forstå.
Det er hvad der er så hulens interessant.

Min manglende interesse for boldspil i det hele taget har nok noget at gøre med det.
Jeg har aldrig set en hel fodboldkamp, det er det simpelthen for kedeligt til.
Men jeg så vist lidt de sidste gange Danmark vandt.
Jeg var soldat i 1986 og blev meget populær ved at tage portvagten under kampen., så de andre kunne snige sig ned og se bold.
I 1992 så jeg de sidste par minutter af en kamp i en kæmpe arena i Bangkok.
Min bror, der er bidt af fodbold brølede da Danmark vandt.
Det må have været tyskerne, der tabte, for de mange hundrede prøjsere foran storskærmen var helt stille, da de vendte sig om
Vi gik.

Men andre har jo masser af glæde af spillet.
Bare ærgerligt, at der er så megen vold forbundet med fodboldkulturen

JohnBKK
"Men andre har jo masser af glæde af spillet.
Bare ærgerligt, at der er så megen vold forbundet med fodboldkulturen."

Har du overvejet den mulighed at det kan være vanskeligt at få afløb for naturlige mandige kræfter og instinkter, i et feminiseret og gennemreguleret samfund, som nu er normen i det meste af den såkaldte civiliserede verden?

Her har sporten åbenbart en funktion til at lette trykket, og så lad dem dog slås, klaphattene!

Som sagt tidligere synes jeg det mest fascinerende ved denne Rugby match er deres Haka, det rykker sgu i min indre men tæmmede og afrettede vildmand, og den side af sig selv kan man godt blive lidt bange for, især hvis den bliver undertrykt, for så eksploderer det altså tit og ofte..

Gad vide om vikingerne havde noget tilsvarende en Haka, for der er sgu´meget maskulin power vi har mistet i Norden efter den milde og gode Jesus Christiansen dukkede op i forne tider.
Redigeret af JohnBKK d. 01/11-2015 17:33

sudsakhon
haha...JohnBKK det har du nu nok ret i.
Men horfor så fodbold som afløb for mandighed?

Mage til småpiger på det græs skal man da lede længe efter..

Der er jo ikke optøjer ved curling stævner..

Og faktisk heller ikke i UFC.. Og det er nogle hårde drenge/piger i det bur

JohnBKK
Hehe! Sikke nogle tøsedrenge i det klip, de må tilhøre "curling-generationen" - vræl, hyl og skrig hvis livet går dig imod, møgunger..

Næ, jeg tænkte mere på tilskuerne og deres tåbelige vold og ballade, og hvorfor de gider bruge deres tid på en latterlig "sport" som fodbold, det undrer mig i høj grad.

Måske de her drenge der laver en Haka til ære for deres afdøde lærer evner at håndtere deres maskulinitet via de gamle Maori traditioner?

Redigeret af JohnBKK d. 01/11-2015 19:10

Spring til debat: