Se indlæg|
Seminar on Investment Opportunities in Thailand
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 29/10-2015 07:35
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
On Friday 27 November 2015, the Royal Thai Embassy, The Trade Council and Thailand Board of Investment invite you to a seminar on investment opportunities in Thailand. The event takes place Copenhagen. Did you know that Thailand is the world’s largest hard disc manufacturer, that Thailand rank No.9 globally and No.1 in ASEAN for Automotive Production, that Thailand has more than 9,000 food processing companies, that Thailand is among the top five agriculture exporters in the world, and that Thailand has more than 500,000 ICT professionals? Royal Thai Embassy, The Trade Council and Thailand Board of Investment (BOI) invite you to a seminar where you will get the opportunity to learn more about Thailand and the possibilities you have for doing business there. Investment Opportunities in Thailand (PDF-file) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 29/10-2015 07:41
|
|
Følgende del kunne være interessant at høre nærmere om: - Liberal investments policies with 100% foreign equity ownership - Attractive tax and other incentives Angående punkt 1, så syntes jeg at man gennem årene har hørt en del om at udlændinge max kan have under 50%. Og vel også det Carlsberg brændt snotten på i sin tid. Nogle som ved mere om den 100% opbygning? Angående punkt 2, ja har det indtryk at man kan forhandle sig frem til en årerække uden at betale skat. F.eks. Pandora har benyttet sig af dette. I øvrigt meget almindeligt i en række lande at man kan forhandle om skatten. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2015 09:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Webmaster skrev: Følgende del kunne være interessant at høre nærmere om: - Liberal investments policies with 100% foreign equity ownership - Attractive tax and other incentives Angående punkt 1, så syntes jeg at man gennem årene har hørt en del om at udlændinge max kan have under 50%. Og vel også det Carlsberg brændt snotten på i sin tid. Nogle som ved mere om den 100% opbygning? Angående punkt 2, ja har det indtryk at man kan forhandle sig frem til en årerække uden at betale skat. F.eks. Pandora har benyttet sig af dette. I øvrigt meget almindeligt i en række lande at man kan forhandle om skatten. Punkt 1 - 100% ejerskab - det kan godt lade sig goere og er ikke noget nyt men det er en kompliceret oevelse. Carlsberg blev bare snydt godt og grundigt i sin tid af whisky kongen. Punkt 2 - Man kan give visse former for investeringer et skatte incentive over en vis aarraekke som jeg mener afhaenger af hvilken form for investering det drejer sig om. Det er ikke noget man forhandler om. Mange lande i SE Asia tilbyder den fordel. Herudover er der ogsaa nogle skattefordele hvis man opretter et regionalt center f.eks. I Thailand dog skal det siges at det er langt nemmere at oprette regional center i Singapore med hensyn til arbejdstilladelser osv. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 29/10-2015 09:47
|
|
hugoboerge skrev: Carlsberg blev bare snydt godt og grundigt i sin tid af whisky kongen. Jeps, men var det ikke i mangel af at de ikke havde over 50% ejerskab at de blev fedtet så grundigt ind i hans "forretningsmetoder"? Jeg har aldrig fattet hvordan i alverden Carlsberg kunne gå med til sådan en aftale. Det ligner dem ikke at kvaje sig i sådan en grad. Der ligger nyheder om det herinde, men har ikke lige kigget tilbage på dem. Update: Nyhederne kan ses HER Med venlig hilsen
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2015 09:58
|
Webmaster skrev: hugoboerge skrev: Carlsberg blev bare snydt godt og grundigt i sin tid af whisky kongen. Jeps, men var det ikke i mangel af at de ikke havde over 50% ejerskab at de blev fedtet så grundigt ind i hans "forretningsmetoder"? Jeg har aldrig fattet hvordan i alverden Carlsberg kunne gå med til sådan en aftale. Det ligner dem ikke at kvaje sig i sådan en grad. Der ligger nyheder om det herinde, men har ikke lige kigget tilbage på dem. Update: Nyhederne kan ses HER Under alle omstaendigheder fik man bygget et bryggeri og der kom oel ud af hanerne dengang skal jeg ikke kunne udtale mig om, maaske blev det sourcet fra Malaysia. Han fik vappet Carlsberg ud og saa kom starten paa "Chang", som jo var en enorm success med den allerstoerste markedsandel lige fra starten af. Her var det igen ved ufine forretningsmetoder eftersom Mekhong whisky var saa vidt jeg husker ogsaa markedsfoerer og det mest populaere. Saa det gik under devisen "You want my whisky ? you buy my beer as well". |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/11-2015 05:38
|
Her er lidt mere omkring Carlsberg's eventyr i Thailand. http://allaboutbe...-elephant/ http://www.just-d...85805.aspx |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.