Se indlæg|
Hvad koster det at bygge?
|
|
| rmk |
Lagt på d. 14/03-2006 10:04
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 40 |
Hej allesammen.' Jeg vil gerne starte et lille resort på en strand i Thailand... Jeg tænker om der er nogen af jer der kan hjælpe mig med at få en idé om hvad det vil koste at bygge følgende: 1-Simple bambus bungalower på pæle. Uden bad og toilet, men med elektrisitet. (bygget i så naturlige materialer som muligt). 2-En lille bygning med fælles toilet og bad. 4 toiletter og 4 bade. (hovedsagligt bygget af træ og sten). 3-En åben bygning af træ som skal fungere som restaurant med et lille køkken ude bagved. Skal kunne servicere ca 20 borde. Det er ikke noget fancy noget, men helt simpelt. Hvad koster det i arbejdskraft og i materialer? Hvis der er nogen af jer der har erfaringer vil jeg meget gerne diskutere over msn en dag feks... Håber at høre fra nogen. René Redigeret af rmk d. 14/03-2006 10:06 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/03-2006 13:01
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej rmk, En bambus-hytte på pæle uden bad/toilet lyder lidt som et traditionelt thai-hus. En del af tsunamiens hjælpe-projekterne oplyser priser på sådanne huse. Måske du kan smugkigge der? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/03-2006 14:28
|
Hm, jeg kan ikke rette mit indlæg, så jeg laver et nyt svar: Kig fx på: http://www.habita...aryp78.php - der er prisen 30,000 THB per hus, men materialerne er nok ikke så naturlige, som du ønsker. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rmk |
Lagt på d. 15/03-2006 10:12
|
|
Tak Robert, jeg ser på det ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/03-2006 11:26
|
En bruger hvisker i min øresnegl/PB, at det ikke er nok bare at banke pæle i jorden, og her har han fuldstændig ret. Du spørger om priser, men har du de mere juridisk og besværlige ting med i overvejserne? Oprettelse af firma Fordeling af aktier Ejerskab/leasing af jord Juridisk bindende skøde/leasing Arbejdstilladelse Etc? Alt det kan nemt koster mere end en til to hytter... /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 15/03-2006 11:46
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
hmmm Robert pas nu paa ikke at overdrive, jeg vil tro du skal gange adskillige hundrede gange.![]() Bambus koster 20 thb ca 6 m lange... selv hentning.. En dagloen af de gode er 300 thb. Koram.. cement paele for at termitterne ikke vaelter hytten inden 6 mdr. koster 60 thb sok.. 1 sok = 50 cm. men som Robert var inde paa er der mange andre ting som skal vaere paa plads foer der koebes bambus. le-si |
|
|
|
| rmk |
Lagt på d. 15/03-2006 23:35
|
|
Tak alt dette er jeg ganske klar over men jeg skal bruge disse tal for at gøre mig et fuld billede af hvordan mit etableringsbudget kommer til at se ud... Jeg har dog ikke helt styr på hva det koster at starte firma op. Jeg har læst lidt frem og tilbage på http://www.thaivi... jeg er lidt orvirret. Det kunne være superfedt om nogen kendte en dansk revisor eller advotak i thailand som kunne have lyst til at forklare mig et par ting...??? ![]() Jeg lavede den henvisning om til et link [color=orange]bamsenr] Redigeret af d. 16/03-2006 05:33 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/03-2006 04:05
|
Goddag René, Jeg har sendt en PB om dette... /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.