Se indlæg
 Udskriv debat
Forsikring af Bil i Thailand
Nero
Jeg bor ca. halvdelen af året i Thailand.

Har bil, nu på 7 år. Kører meget lidt i bilen ( tælleren viser i dag 29.000 km) og har haft den bedste og dyreste forsikring, gennem en broker, alle årene. De første 3 år faldt præmien hvert år. Men ikke mere.

Det som irriterer mig, er at jeg de sidste par år har betalt samme præmie hvert år. Dette selvom bilen jo ikke ligefrem, er blevet mere værd.

De 6 måneder jeg ikke er i Thailand, er bilen parkeret og bag lås og slå på husets terrasse.

Det p*sser mig derfor totalt af, at mit forsikrings selskab, ikke vil acceptere en halvårs forsikring. Altså, jeg betaler fuld præmie, for de 6 måneder bilen ikke er i brug og låst inde.

Forsikringsselskabet, vil kun sælge helårs forsikring. Kender i det problem? Eller hvem ved, hvor man kan tegne en ok forsikring for et halvt år ad gangen? Det haster. Min forsikring udløber om eet par dage Shock

Conrad
Jeg ved ikke hvor man kan tegne en halvårsforssikring i Thailand, men jeg sender dig en PM med oplysninger på min forsikringsmægler, så kan du jo tale med ham om det er muligt. Han bor på Phuket, men det er underordnet, da han tegner forsikringer for dem som ønsker det, i de selskaber i sammen finder frem til er mest fordelagtigt.

Jeg har henvist adskillige medlemmer her på Portalen til ham og har fået positivt feed back fra flere.

Det koster ikke noget at benytte ham, forsikringsselskaberne betaler ham.

bannok
Det med et halvt år, tror jeg ikke det er nogen der vil gå med til, men hvis du kan overbevise dem om at du rent faktisk bruger bilen meget lidt, ja så er der måske nogen der vil sænke prisen.

Når du siger den er meget dyr går jeg ud fra at det er fuld kasko forsikring du betaler, når du kun har kørt 29000km i syv år, så er det meget lidt du kører, så hvad med en ansvar forsikring, og så tage den risici der er forbundet med det, det koster ikke en bondegård at få laver nogle skrammer og buler i en bil i Thailand.

Girobank
Nero, tror du man kan tegne det i DK, nej ikke muligt.

kun paa veterankoeretoejer med fuldkasko om sommeren og kun ansvar om vinteren.

Men vi har lige forsikret vores bil hernede, ret billigt ca. 4500B aarligt, kender ikke detaljerne til den pris.

Men overvej da muligheden for ansvar alene.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Bo73
du kan tegne 3 6 9 12 måneder gennem axa forsikring

du kan prøve at kontakte

min kones tidligere arbejdsgiver i Hua Hin.

Hils fra Siri

Nero
Tak til alle, for jeres input og PB'er.

Forsikrings selskabet har nu tilbudt, at jeg kan beholde samme forsikring til de normale 12.000 Bht om året...!
Men at jeg kan aflevere policen og få penge tilbage, når jeg returnerer til Dk i 6 måneder.

Den var jeg med på. Men hov, vi er i Thailand så for en sikkerheds skyld spurgte jeg ind til, hvilket beløb jeg kunne forvente at få tilbage. 50%?.... NIX.
2000 bht. var svaret, så det var sgu en dårlig forretning.

Det bliver derfor nok en almindelig ansvarsforsikring, som flere har foreslået. Årlig præmie ca. 3.600 bht.. Så må jeg selv klare udgiften, ved ikke tredie parts skader.

Igen, tak for hjælpen til alle.

Spring til debat: