Se indlæg|
Hvorfor Thailand?
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 02/10-2004 22:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg har meget svært ved , at forstå alle os der rejser til Thailand den ene gang efter den anden, når vi så her på siden kan læse det ene indlæg efter det andet om pigernes dårlige opførsel. Politiet, stat og kommune er ikke noget at råbe hurra for, (korrupt) Var der nogen der rejste derud første gang der ikke viste det? Hvis de ting der skrives om Thailand og Thailænder menes helt alvorligt, ville jeg finde et andet land at besøge men så skal konen nok byttes ud, vi kunne jo vælge Saudi Arabien, der lokker hverken kvinder eller alkohollen. Men både kvinder og Mekong er så dårligt at vi skifter oleskyum |
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 02/10-2004 23:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Jeg visste ikke hva jeg gikk til den gang, men jeg traff min kone og stortrives i Los. Der hvor vi har vårt hus er alle høflige, også politi og de kommunale myndigheter. De er nok ikke vant til falanger slik som i Pattaya, Bangkok og Phuket. Alle mine naboer spanderer mat på meg om jeg setter meg med dem når de er på den lokale restaurant. Det koster dem 5 til 10 Bath, men det er mye penger når de tjener 30 til 60 Bath om dagen. De vet at de får igjen den dagen de treffer meg på restauranten, og ellers er velkomne i vårt hus for en samtale, litt mat og muligens en mekhong eller en singha.
Mvh. Tintin
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 03/10-2004 09:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
thailand og dens befolkning er er vidunderlige når man ved hvad og hvem man kan stole på |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 03/10-2004 12:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
[quote]oleskyum skrev: Jeg har meget svært ved , at forstå alle os der rejser til Thailand den ene gang efter den anden, når vi så her på siden kan læse det ene indlæg efter det andet om pigernes dårlige opførsel. Politiet, stat og kommune er ikke noget at råbe hurra for, (korrupt) Var der nogen der rejste derud første gang der ikke viste det? Nu afhænger det jo nok lidt af ens formål med at tage til thailand. Personligt er jeg helt indifferent mht pigernes opførsel, for jeg har ikke noget med dem at gøre. Politi, stat mm er der kun lille risiko for at man som turist for noget at gøre med. Og med en behørig rejseforsikring skulle man jo være dækket godt ind. Nu nævner du selv "pigernes dårlige opførsel" Hvad med de pragteksemplarer af den menneskelige race, der sidder og kaster øl ned i een lind strøm, mens de savlende rager på alle de piger der går forbi og med sjofle tilråb? Indhyllet i den sørgelige iillusion, at de er totalt uimodståelige, well, så længe visa-kortet virker i det mindste og så længe kæferten stadig virker. Nu lyder det som om at jeg har særdeles ondt i røven over sexturismen, det har jeg nu ikke. Forsøger bare at at demonstrere at der er 2 sider på en mønt. mvh Michael |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 03/10-2004 13:58
|
|
ja pigerne er bestemt ikke alene om at opføre sig dårligt i barområderne |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 04/10-2004 20:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Der findes et udtryk på dansk der hedder frankofil, altså en person der er overordentlig betaget af alt der har med frankrig at gøre. Ordet Thailofil er min egen "opfindelse", men jeg kender da godt nok en god del der "lider" herunder, inkluderet undertegnede. Hvorfor skulle man ellers bla. poste her? ![]() Men hvad har bragt jer andre til at udvikle jer til thailofiler? såfremt i mener at denne betegnelse er dækkende. Bemærk med thailofil mener jeg intet odiøst, der er slet ingen negative overtoner forbundet hermed. For mit eget vedkommende tror jeg nok det var en kombination af at jeg mødte min kone allerede på første tur i 92 og via hende og efterfølgende ophold på 2½ år fik indblik i så mange forskellige fremmedartede og total fascinerende aspekter af en gammel kultur/sprog/religion/natur/mad you name it! Vel nærmest en totaloplevelse. Og med et stadigt bombardement af sanserne på en positiv og - håber jeg - udviklende måde. Jeg nyder stadig at tage på ferie i Thailand, men efter 25 besøg er det absolut ikke det samme som de første par år. Jeg misunder dem der lige står på nippet til at "opdage" Thailand og Sydøstasien iøvrigt. Der er intet som den første tur. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 04/10-2004 20:17
|
|
den første tur vil altid være den bedste men aligevel kan jeg ikke stoppe med at tage der ned |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/10-2004 21:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Ja jeg er vild med thailand,og både min kone og jeg vil en uge til pattaya,fordi vi kender en del der,og vil gerne hygge os Og jeg er vil med at sidde i en bar og grine af de jeg var ved at kalde dem fjolser som sidder og sætter en pige op på en klippetop og bliver ved at fortælle hvor dejlig hun er, Så tænker jeg bare ja du finder nok ud af noget andet inden du tager hjem og du har brugt en formue på en pige som elsker dine penge,DARKLING i love you very much and you have big i love you very big bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 04/10-2004 21:55
|
|
lige mine ord bamsefarr BIG MONEY - BIG HONYE - NO MONNY - NO HONYE |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/10-2004 22:19
|
|
Davser Surin JA no money -no honey no honey-no funny Darkling So i love you big if you have big money Og så kommer der en af de mange millionærer, det er de fjolser som sidder og fortæller pigen at han har eget fima og tjener mange mange penge og lover hende grønne skove, gifter sig med hende og tager hende med hjem og hvad så. UPS ingen firma ikke de mange penge,men alm,arbejder som bare havde feriepenge,og pigen troede at hun skulle herop og leve et godt liv Eller som den man min kone og jeg mødte på nørrebro,,,nej se der er ham den læge som ejer et ½ hospital, som skal giftes næste gang han kommer til thailand,,,,,,,,manden var gårdmand/vicevært så det er ikke kun pigernbe som kan gode historier ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() YA jeg burde være forfatterbamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 05/10-2004 06:50
|
|
davser bamsefarr je der er mange fjolser til hvad er du flyttet til thailand igen ?? |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/10-2004 16:45
|
|
Davser Surin Nej ikke endnu jeg vil flytte ligeså snart vi har lidt penge i banken så vi har lidt i baghånden,og så leve af mine tossepenge bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 05/10-2004 18:39
|
|
ok så bare at din bopæl er ændret til chaiyaphum |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/10-2004 18:48
|
|
Davser surin ja jeg ville lige sige hvor i thailand vi bor, derfor men jeg bor stadig ligeher i sydsjælland bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 05/10-2004 19:03
|
|
godt godt så ved vi hvor du er at finde![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.