Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Stickmanweekly
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/08-2015 12:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
![]() http://www.stickm...estate.htm Quote of the week comes from a Thai, "In Thailand, the need to be seen to do something outweighs the need to do something." God søndag! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/08-2015 13:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
til folk der endnu ikke har læst dagens stickman, så handler det idag mest om nedgangen i condo markedet i Pattaya og om kinesernes indtog i Thailand som forventes at overgå alle farang nationerne tilsammen. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/08-2015 13:24
|
|
Yep - de regner med 1 mio. kinesere bare i oktober, den måned hvor det normalt styrtregner, det skal nok blive interessant.. Måske på tide endelig at rykke "op i landsbyen"? ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/08-2015 14:46
|
Bare vent, de er så småt begyndt at nærme sig landsbyerne, og det er også TAT's ide at udvikle nord- og nordøstthailand til turistområder....anyway, man må ihvertfald forberede sig på at Thailand som rejsedestination vil blive skræddersyet til det kinesiske marked, for den kinesiske middelklasse vil sætte dagsordenen og os europæere vil bare blive en lille fisk. Uanset hvad TAT siger, så har de og vil altid gå efter kvantitet frem for kvalitet når vi snakker turisme. Men det er vel ok for de thaier der lever af turister, og kvaliteten af de turister der kommer fra såkaldt vestlige lande er desuden dalende...engang kom den hvide mand velklædt og soigneret ud af flyveren, med henblik på at opleve noget nyt og spændende, nattelivet var et plus man tog med...idag kommer de i hawaii skjorte og joggingbukser med det eneste formål at knalde og drikke sig ned..hele verden vil have en bid af den thailandske moderkage, men ingen respektere landet længere og det er gensidigt. måske er kinesisk familieturisme ikke et ringe valg... |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/08-2015 20:16
|
|
Ja, det passer da fint til Thailand der ikke går så meget op i miljø, kvalitetsturisme osv. - bare kom med masserne, det giver fine tal i TAT´s statistik. Jeg synes nu det er en tåbelig strategi men jeg er jo også en sur gammel mand, som tiden vel nok er ved at løbe fra. Next stop baan nok, så kan jeg sidde inde i midten af huset i et specialbygget, nedkølet, turist- og mosquitofrit sikringsrum og spy min galde ud via nettet. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/08-2015 21:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
JS Bare vent, de er så småt begyndt at nærme sig landsbyerne, og det er også TAT's ide at udvikle nord- og nordøstthailand til turistområder Det måtte jo ske før eller siden - Alene at høre de mere erfarne Thailands farere der snakker om hvor meget der er gået tabt siden 80´erne og 90´erne, så kan vi vel klamre os til det Thailand som vi kender og langsomt se det smukke smuldre og blive moderniseret,kulturforandret, spoleret, dyrt, koldt og kynisk. - No more free smiles. Lokalbefolkning og bønder i Isaan bliver vel stuvet ud i afgrunden og mister deres land og levebrød til fordel for turismens fornøjelse, ligesom på øerne... engang kom den hvide mand velklædt og soigneret ud af flyveren, med henblik på at opleve noget nyt og spændende, nattelivet var et plus man tog med...idag kommer de i hawaii skjorte og joggingbukser med det eneste formål at knalde og drikke sig ned..hele verden vil have en bid af den thailandske moderkage, men ingen respektere landet længere og det er gensidigt. Det er et meget trist og præcis udtalelse, som jeg deler opfattelsen af. JohnBKK Next stop baan nok, så kan jeg sidde inde i midten af huset i et specialbygget, nedkølet, turist- og mosquitofrit sikringsrum og spy min galde ud via nettet. hahaha, det er godt at høre! Gardinerne trukket bestandigt, i sin sikret paranoia boks med stærk wifi til at spy sin galde på nettet, kun afbrudt af indkøb af kolde bajere og fordrukkent søvn. THE HORROR !!! ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/08-2015 21:31
|
the horror |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/08-2015 21:51
|
|
Jeg laver en Colonel Kurtz hule plastret til med Apocalypse Now memorabilia, godt med lidt mentalhygiejne i en moderne verden gone mad. Mistah Kurtz-he dead A penny for the Old Guy http://allpoetry....Hollow-Men |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/08-2015 22:07
|
|
LLOOOOOLLL !!! Count me in ! barberer mig skaldet som Marlon og tager mig til hovedet og gentager, This is the way the world ends This is the way the world ends This is the way the world ends |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/08-2015 22:11
|
|
Hehehe! Yep, you´re wellcaaarm, hva´ f.... andet er der at gøre og lave ude i rismarkerne 300 km. nord for Metropolis Bangcock? ![]() PS: Er igang med en liste over vigtige ting og sager at tage med, bl.a. bøger, og her er Stick en god hjælp: http://www.stickm...wIndex.htm Redigeret af JohnBKK d. 16/08-2015 22:28 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/08-2015 22:27
|
|
JohnBKK skrev: Hehehe! Yep, you´re wellcaaarm, hva´ f.... andet er der at gøre og lave ude i rismarkerne 300 km. nord for Metropolis Bangcock? ![]() Der er ikke meget at lave, men med internet kan man leve sit alter ego fuldt ud, mens man i virkeligheden sidder i et mørkt rum med blinkende rød pære og futte røgelse af i et alter med Apokalyptiske billeder og Hiroshima plakater. Sivmåtte som seng med opiums rygende Cambodjanske kvinder på horekontrakt til ny forsending ankommer - 1 klasses integration i provins samfundet, jeg tager det til hver en tid frem for metropolis. ![]() [img]http://www.astrologiadelafuente.com/wp-content/uploads/2013/04/aa.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/08-2015 22:34
|
|
Ah, Grasshopper, you learn too fast! Skal også huske en gammel retro fan til at hænge op i loftet, så er illusionen da snart komplet når man i sin dopede tilstand synes at høre Huey choppers nærme sig i det fjerne... Redigeret af JohnBKK d. 16/08-2015 22:44 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/08-2015 22:35
|
|
Det er altid godt med læsestof om krimin-Thailand og dame skræmme bøger. Har læst nogle af John Burdett´s bøger,ret spænende, samt Private Dancer som er den værste bog jeg har læst. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/08-2015 22:40
|
|
[url][/url] JohnBKK skrev: Ah, Grasshopper, you learn too fast! Skal også huske en gammel retro fan til at hænge op i loftet, så er illusionen da snart komplet når man i sin dopede tilstand synes at høre Huey choppers nærme sig i et fjerne... Hahaha, ja scenen fejler ikke noget. Selvmedicinering af en selv og hunkøn - "ssshhhhh don´t worry bout the radio destortion, heres something to calm you doooown.... " |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/08-2015 22:40
|
|
Der er meget bras, foretrækker helt klart Bangkok Babylon med alle originalerne, bl.a. Tony Poe, den rigtige Kurtz. [img]http://lifeinlegacy.com/2003/0712/PoshepnyAnthony.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.atimes...8Ae02.html - og film skal der med, kom lige i tanke om "City of Ghosts" , "The Quiet American" , "Breakfast with Hunter" og "Gonzo, the life an work of Hunter S. Thompson". Redigeret af JohnBKK d. 16/08-2015 22:53 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/08-2015 22:53
|
|
Interessant læsning, jeg må lige finde filmene og lure dem snart. har set Hunter S Thompson filmene, faktisk har jeg både CD samlinger og bogsamlinger af H.S.T. Et sandt "too weird to live, too rare to die" tilfælde med Anthony Poshepny |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/08-2015 00:26
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
JohnBKK skrev: Skal også huske en gammel retro fan til at hænge op i loftet, så er illusionen da snart komplet når man i sin dopede tilstand synes at høre Huey choppers nærme sig i det fjerne... Husk også lige det forpulede hippe-forhæng, gerne lavet af plastikperler eller bambus, i døråbningen. Og prikken over i'et et fototapet af Rocky Mountains eller solen som er ved at gå ned over Hawaii på den ene væg. Ren 70'er-retro. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/08-2015 09:01
|
det ene øjeblik sidder man alene i baren på Thai Corner og vrisser overfor alle de lalleglade og naive thai newbies der endnu har deres nederlag og dumheder til gode, det andet øjeblik sidder man i en mørk hytte et tilfældigt sted i nordøstthailand med en laptop og elendig internetforbindelse...den gule feber er fuldendt.. Hunter S. Thompson's afskedsbrev (wiki): "Ikke Flere Lege. Ikke Flere Bomber. Ikke Flere Gåture. Ikke mere sjov. Ikke Mere Svømning. 67. Det er 17 år efter 50. 17 mere end jeg skulle bruge eller ville have. Kedeligt. Jeg brokker mig altid. Ikke Sjov - for nogen. 67. Du er ved at blive grådig. Opfør dig på din egen gamle alder. Slap af - Dette kommer ikke til at gøre ondt."
Redigeret af Anonym Bruger d. 17/08-2015 09:08 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 17/08-2015 09:15
|
|
JS skrev: det ene øjeblik sidder man alene i baren på Thai Corner og vrisser overfor alle de lalleglade og naive thai newbies der endnu har deres nederlag og dumheder til gode, det andet øjeblik sidder man i en mørk hytte et tilfældigt sted i nordøstthailand med en laptop og elendig internetforbindelse...den gule feber er fuldendt.. Hunter S. Thompson's afskedsbrev (wiki): "Ikke Flere Lege. Ikke Flere Bomber. Ikke Flere Gåture. Ikke mere sjov. Ikke Mere Svømning. 67. Det er 17 år efter 50. 17 mere end jeg skulle bruge eller ville have. Kedeligt. Jeg brokker mig altid. Ikke Sjov - for nogen. 67. Du er ved at blive grådig. Opfør dig på din egen gamle alder. Slap af - Dette kommer ikke til at gøre ondt." ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 17/08-2015 11:28
|
|
Skal vi ikke mindes den gale mand? "I´ll have that huge shotgun over there!" ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.