Se indlæg|
Plaza escalator breakdown terrifies shoppers
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 05/08-2015 15:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Rulletrappe "breakdown" nu i Bangkok: http://bangkokpos...s-shoppers Hvaf f..... foregår der? Kina har haft adskillige de sidste par uger: http://ekstrablad...mt/5673833 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/08-2015 16:05
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: Rulletrappe "breakdown" nu i Bangkok: http://bangkokpos...s-shoppers Hvaf f..... foregår der? Kina har haft adskillige de sidste par uger: http://ekstrablad...mt/5673833 Det samme skete for nogle maaneder siden i Paradise Park. Den stakkels unge sad fast i nogle timer fordi security skulle ringe til chefen for Paradise Park foerst. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/08-2015 16:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ja det er meget almindeligt i Kina, at folk bliver dræbt i rulletrappe ulykker. Det er ikke muligt for dem at forstå, at pladerne for enden af rulletrapperne, skal være skruet fast, så folk ikke falder ned og bliver dræbt. Derfor sker disse ulykker hele tiden, og vil fortsætte med at ske fremover. Dem der skal træde til når ulykken sker, er ofte unge kønne kvinder der ud over deres kønne udseende, ikke bestrider nogen kompetancer, og ikke kan tage nogen beslutninger, der kan stoppe en ulykke. Vi ser også det samme med elevatorer, der ikke funggerer. Derfor er teknologien omkring rulletrapper og elevatorer, samt især sikkerhed omkring disse, noget som asiatere ikke forstår, nok en for stor mundfuld for dem. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 05/08-2015 17:36
|
|
Jamen, så må de jo hidkalde et hold munke, chante nogle mantras, brænde røgelse af, ofre dit og dat, smøre talkum på trappen, så er det promblem vel klaret? Har I forresten bemærket hvordan alle thai lige står og venter et par sekunder inden de sætter fødderne på rulletrapper? |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 05/08-2015 17:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
JohnBKK skrev: Jamen, så må de jo hidkalde et hold munke, chante nogle mantras, brænde røgelse af, ofre dit og dat, smøre talkum på trappen, så er det promblem vel klaret? Har I forresten bemærket hvordan alle thai lige står og venter et par sekunder inden de sætter fødderne på rulletrapper? Det gør jeg da også - gider da ikke hoppe 10 cm for at komme på tidligere ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 05/08-2015 17:52
|
|
Du aner intet, milex.. Jeg spadserer da lige om bord på sådan en trappe, thai de venter, men hvad de venter på aner jeg ikke. Redigeret af JohnBKK d. 05/08-2015 17:58 |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 05/08-2015 18:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
JohnBKK skrev: Du aner intet, milex.. Jeg spadserer da lige om bord på sådan en trappe, thai de venter, men hvad de venter på aner jeg ikke. Det samme som de venter på når telefonen skal ringe 2 gange inden man svarer !!!!! Der er så meget vi faranger ikke forstår ![]() Og mht de defekte rulletrapper er det vel som med alt andet i Thailand, har man føst købt noget så holder det jo evigt. Der findes ikke et ord på thai for vedligeholdelse, for det er jo et påfund der ikke praktiseres. ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 05/08-2015 18:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
JohnBKK skrev: Du aner intet, milex.. Jeg spadserer da lige om bord på sådan en trappe, thai de venter, men hvad de venter på aner jeg ikke. Hop du bare ![]() |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/08-2015 15:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
En ulykke med en rulletrappe kunne vel ske allesteder, der er også elevatorer der falder ned fra tyvende etage i Singapore, der er også folk der sidder fast i elevatorer i København. Jeg kan ikke se hvorfor der skal komme så mange negative sure opstød om Thailand, bare fordi en rulletrappe svigter i en bygning i Bangkok, lad os lige klappe elefanten. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 06/08-2015 15:33
|
|
bannok, du vil aldrig se tilsvarende grad af idiotisk stupide ulykker i DK som sker gang på gang i LOS. At du ikke bryder dig om tonen her er så en personlig smagssag og holdning, og ja de får da nogle tæsk i mange tråde, thai´erne. Måske fordi mange af os egentlig er kørt trætte af det som var sjovt, spændende og interessant i tidernes morgen, men som nu bare er daglige irritationsmomenter når man ser dumhed blive gentaget i det uendelige, fordi man ikke kan fortælle dem at de burde ændre sig, det må man simpelthen ikke, thai ER de bedste og dygtigste i verden. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/08-2015 15:38
|
Well well JohBKK, det kunne også være at man som dansker ser sig selv som verdensmester og fejlfri, og alle andre som fjolser, kujoner og idioter, den tanke slår mig i hvert fald hver gang, denne tone kommer frem. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 06/08-2015 15:53
|
|
Tjaaa, du har da fat i noget der, især os danskere med vor nationale psykose da landet var på randen af at blive indlemmet i Kejserriget sydpå, og man talte om "hvad udad tabes skal indad vindes" - der blev vi da efterhånden verdensmestre vil jeg tro, VI ER de bedste! En velfungerende dygtig stamme, hvilket desværre ændrer sig mere og mere, ikke meget sammenhængskraft og tillid længere. Jeg bliver stadig overrasket når jeg taler engelsk rundt i verden og oplever hvor få der egentlig kan det, også i Thailand, selvom de siger at de lærer det i skolen. Hvad med el-installationer i Thailand? Hvad med kvalitet i byggeri? Sikkerhed i trafikken? Korruption? Tilstedeværelsen af en urørlig elite, der kan slå ihjel uden konsekvenser andet end at betale sig fra det? Man kan vælge at leve i total uvidenhed om alt det lort, eller vælge at blive vidende om det hele, så man kan tage sine forholdsregler og undgå ulykker på ting og sager, samt sig selv. Jeg husker for et par år siden hvor jeg blev snydt noget så grundigt af 3 Aircon teknikere. De kortsluttede med vilje et modul, så der stod gnister ud af maskinen, og sagde at en printplade skulle skiftes. "We go shop and come back 3 hours". Det gjorde de så, skiftede modulet, og griflede en regning sammen: 9.800 THB. Det var sgu´ dyrt sagde jeg, mens de alle smilede og grinte som om det var den største joke. "I not pay" - sagde jeg, og jeg fortalte dem hvorfor, kortslutning, deres fejl med deres lorteværktøj og dumhed. Nå, efter en del diskussion fik jeg fat i udlejer som er thai, og så stivnede smilene jo, de havde troet at jeg Farang var ejer af den condo, og at der dermed var frit slag med fup og svindel. Udlejer havde en tekniker bekendt som blev tilkaldt til at vurdere skade og pris på det modul, og vi fandt også ud af at det "kortsluttede" modul slet ikke var i stykker. Prisen ville være max. 2.500 THB for et nyt, så vi krævede det gamle, velfungerende modul sat i, og kun betale servicegebyr, ca. 800 THB. No way, de gav sig ikke... Nå, så må vi afsted til polib og foreligge sagen, og det gjorde vi så alle mand. Efter en times palaver frem og tilbage og test af det "kortsluttede" modul, som virkede, var beskeden til AirCon teamet klar: "U do not charge Farang anything" Massivt "loss of face" - og i flere måneder efter holdt jeg ekstra øje med hvilke thai der stod udenfor Condo bygningen og andre steder jeg bevægede mig rundt, øjne i nakken simpelthen... Redigeret af JohnBKK d. 06/08-2015 16:13 |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/08-2015 17:50
|
Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke ved hvad der foregår i Thailand, det ved jeg udmærket godt, at du er blevet snydt af nogle Thailandske klamphuggere det er da træls, meeen er der ikke en eller anden dansker der er blevet snydt af en dansk eletrikker montør eller anden dansk håndværker i Danmark, det tror jeg nok der er, så du bør ikke opfatte alle thaiernere som de tre klamphuggere der prøvede at snyde dig. Nå. men det var den rulletrappe vi kom, nu har jeg ikke talt hvor mange rulletrappe ulykker der har været i Thailand på det seneste, men jeg håber ikke der er udbrudt en rulletrappe ulykke epidemi i Thailand. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 06/08-2015 21:00
|
|
bannok, du siger at du ved hvad der foregår i Thailand, og alligevel prøver du igen, igen at lægge skylden og fejlen over på mig, altså det er Farang´s fejl, for iflg. thai logik så havde der slet ikke været et promblem hvis Farang var blevet hjemme i Farangland! For at du kan holde ud at være i det rod, så laver du et typisk "mind trick" og bilder dig ind at alt er såre godt og vi selv er ude om det lort der sker. Vil du ha´ endnu et eksempel? Det får du her: Hvert år i juni i vort ganske udmærkede middelklasse Condo Complex i en forstad til BKK, skal sikkerheds certifikatet til elevatorerne fornyes. Hvad sker der? Intet!!! Det bliver juli, august - og jeg spørger konstant kontoret hvornår der sker noget. "Ah, nek week maybe come, but they velly bissy". - og så fremdeles hver evige eneste fåårking gang, og jeg bliver tosset og rasende. Løsning? Tog et foto at det forældede certifikat, sendte det via mail direkte til det firma der har kontrakt med os, og bad dem få fingeren ud og få tjekket elevatorerne og lavet et nyt certifikat. Hvad skete der? Intet, hahahahaaaa!!! De er kolde i røven, og de fleste virksomheder tjekker aldrig deres mail, og aldrig dem på engelsk. Nå, jeg fik så oversat mailen til Thai, og afsted med den endnu engang, og så kom der en reaktion, endelig. De var meget kede af det, de havde travlt, men ville sende et par mand over og få det ordnet. De kom 3 uger senere, tjekkede begge lifts, og lavede nyt cerfikat, 3 måneder efter forældelsesdato. Man skal altså være på dupperne, hele, hele tiden... PS: Som en positiv tilføjelse vil jeg sige at de ansatte hos os, både på kontoret, lopperpor (vagterne) - rengøringsfolkene og de 2 teknikere er helt og aldeles "second to none" - gode, solide og ærlige folk. Redigeret af JohnBKK d. 06/08-2015 21:25 |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 07/08-2015 09:22
|
JohnBKK, min pointe er, at hvis vi opfører os som vi gør i Danmark overfor Thaierne, ja så sker der intet. Vi kan ikke råbe efter dem, vi kan ikke sige til til dem at de skal komme omgående og det er ordre og hvis de ikke kommer, vanker der ballade, og vi kan ikke hidse os op overfor dem, så sker der heller ikke noget. Hvis du vil få en thaier til at lave noget må du tale hans sprog (jeg mener ikke at du skal snakke thai), og lidt snilde vil også hjælpe. Jeg har da også oplevet thai, hvor jeg siger, ham der skal jeg ikke have noget at gøre med i fremtiden, bevares, det ville mærkelig andet. Du har sikkert ret i at der halter lidt med sikkerheden et par steder i Thailand, men det går da fremad. Jeg må ærlig indrømme, jeg har ikke været på en defect rulletrappe alle de år jeg har været i Thailand, jeg har gået på en rulletrappe der ikke rullede mange gange, men ikke sådan hvor der er fare at falde i et hul o.s.v. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 07/08-2015 10:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
For nogle år siden i et stor center, fik en udlands par lille dreng hans sandal fast i en rulletrappe og glemte om hans fod, så han skreg som en stukket gris, Far hold fast i ham, og gjorde hvad han kunne for at holde drengen oppe. Moren var total rundt på gulvet. Og ikke til meget hjælp. (Kunne jo nok havde prøvet at løsenet sandalen ) Da nogle Thai sprang til for at hjælpe, Med at trykke på nødstop, skete der ikke en skid. Heldigvis rev rulletrappen "bare" sandalen af dreng fod. Først da vagterne kom til og de kaldte til vagtkontor fik de stoppe rulletrappen. Meget for sent. Der blev tilkaldt en Ambulance så ved ikke hvad der senere skete. Men at tænke sig man vælge at sætte nødstop ud af funktion, er nu mega dumt i min verden. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 07/08-2015 12:18
|
|
Samme tankegang når de låser nødudgange alle steder, og branddøre der aldrig bliver lukket, LOS modsat!![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.