Se indlæg
 Udskriv debat
De farver kyllingerne pink og giver dem til børn som legetøj
Webmaster

En pink kylling hopper pippende rundt på ladet af en bil.

Det lyder måske muntert, men det efterlod den turisten Gina Jones i komplet chok, da hun fandt ud af, hvorfor fuglen tilsyneladende var blevet farvet.

Den hoppede hen til sine venner, der var farvet i alle regnbuens farver og blevet lagt i en plasticpose. Angiveligt med henblik på at sælge dem som legetøj til børn. Det skriver Metro.co.uk.

- Først kunne jeg ikke finde ud af, hvordan kyllingen var havnet der. Men så hoppede den ind bag i en beskidt bil. Kastet in i den var plastikposer fyldt med små kyllinger. De var alle farvet i forskellige nuancer. Nogle var pink, andre skriggule og grønne, siger Gina Jones.

Ifølge hende var det 35 grader varmt, og nogle af de små fugle så ud som om, de havde svært ved at trække vejret inde i posen.

- Et par af dem prikkede (til posen, red) for at forsøge at slippe fri, men plastikposen var bundet, siger hun.

Gina Jones og andre forsøgte at befri fuglene, men bilen de var i kørte hurtigt fra stedet. Hun tror, at de skulle sælges som legetøj.

Læs nærmere på: Dagens.dk
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
JohnBKK
De er syge i deres små ho´der i LOS, men godt det ikke var lyserøde elefanter, så ville jeg da lige kigge en ekstra gang og måske stoppe med at bælle Beer Chang!

Spøg til side, det er direkte chokerende at opleve hvor kynisk mange thai behandler dyr, og det gælder sådan set overalt i landet. Underligt i et Buddhist land som burde respektere alle levende væsener, sagde han vidst ham Gautama..
Redigeret af JohnBKK d. 23/07-2015 00:43

chaingmai
det er over 60 år siden jeg så kyllinger i alle regnbuens farver, i mulvad magasin i aalborg, det var et stort tilløbsstykke...........så intet nyt under solen.....................LOL LOL

cesse
De sælger dem til 10b stykket op til påske lidt uden for Chiang Mai

Druwor
Jeg har dog ikke set de farvede kyllinger, men det kommer ikke bag på mig.
Men jeg tilgengæld set hvordan thai'er behandler kæledyr, her tænker jeg mest på hunde.
Mange børn også i Thailand får en lille sød hundehvalp som kæledyr. Men når den bliver stor er den ikke sjov længere og man gør ikke som i vesten, finder et nyt hjem til den. Man kører bare ud et sted og sætter den af, så er der måske en der tager sig af den. Hvis den er heldig ender den som tempelhund ellers er den overladt til et kummerligt liv som gadehund.
Nu skal jeg ikke være hellig, men jeg er glad for at min kone og jeg har fået overtalt det hotel hvor hun er manager til at støtte et hunde projekt i Hua Hin og opfordre deres gæster til der i stedet for at sende dem ud at ride på elefanter.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Anonym Bruger
det med de farvede kyllinger har været alm. 'praksis' i mange mange år i Sydøstasien. Jeg så det selv på filippinerne for over 10 år siden.

Men det retfærdiggør ikke sagen...men igen, om man giver et dansk barn en kanariefugl i et minibur el. nogle farvede kyllinger til nogle thailandske børn er vel lige skørt?

Spring til debat: