Se indlæg
 Udskriv debat
Førtidspension og ægteskab
joenielsen
Jeg har modtaget førtidspension siden 2006 (de nye regler) og er registreret som udenlandsdansker.
Jeg har planer om at blive gift i December, og vil høre hvor meget jeg kommer til at miste om måneden, jeg har ca 12.560kr udbetalt nu, og fruen tjener ca 4.300kr om måneden efter skat, jeg vil tro at hun har ca 5.000-5.500kr før skat (vi bor i Vietnam).
Er der nogen her der har prøvet noget lignende?

Jeg har regnet frem til at jeg vil miste i underkanten af 2.000kr, men jeg er bange for at jeg har overset noget.

På forhånd tak!

Joe

www.joenielsen.dk
sudsakhon
Ved en hurtig bruttoberegning er dit indtægtstab før skat på kr. 2424.
Da din kommende ægtefælle er erhvervsaktiv, vil hun kunne tjene kr. 182.834 før det har indflydelse på din pension (udover den allerede nedsatte pension pga. ægteskabelig status)

Da din ægtefælle selv med overtid eller gratiale ikke kommer over kr. 182.834 i årlig bruttoindtægt, er der med de givne oplysninger ikke yderligere, der påvirker beregningen.

En anden ting er naturligvis dokumentationen.
Men hvis I bor i Vietnam, og både kone og hendes arbejde er lokalt, sættes der næppe spørgsmålstegn ved dette.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
kylling
Jeg er jo lidt ked af jeg fik et brev idag fra udbetaling danmark efter 50 år på arbejdsmarkedet kan jeg få 5600 før skat,i folkepension.
så det er jo nok klogest at sælge vores forretning samt vores hus og derefter flytte til Thailand. Hvor vi har alt hvad vi behøver.

handy
ja det hedder jo kun grund beløbet af af folkepension når man er bosat uden for Eu....

milex
kylling skrev:

Jeg er jo lidt ked af jeg fik et brev idag fra udbetaling danmark efter 50 år på arbejdsmarkedet kan jeg få 5600 før skat,i folkepension.
så det er jo nok klogest at sælge vores forretning samt vores hus og derefter flytte til Thailand. Hvor vi har alt hvad vi behøver.

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er du bosat i Danmark og er kun berettiget til folkepensionens grundbeløb.

Det må jo indebære at du har en pæn privat pension ved siden af.

Så du kan roligt flytte til Thailand - pensions-mæssigt mister du intet.

handy
milex skrev:

kylling skrev:

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er du bosat i Danmark og er kun berettiget til folkepensionens grundbeløb.

(vi bor i Vietnam).
og er registreret som udenlandsdansker !!!!!
Redigeret af handy d. 22/06-2015 10:03

milex
handy skrev:

milex skrev:

kylling skrev:

(vi bor i Vietnam).

Nu var min kommentar sådan set møntet på Kylling!!! Smile

Bade-Dyr
joenielsen skrev:

Jeg har modtaget førtidspension siden 2006 (de nye regler) og er registreret som udenlandsdansker.
Jeg har planer om at blive gift i December, og vil høre hvor meget jeg kommer til at miste om måneden, jeg har ca 12.560kr udbetalt nu, og fruen tjener ca 4.300kr om måneden efter skat, jeg vil tro at hun har ca 5.000-5.500kr før skat (vi bor i Vietnam).
Er der nogen her der har prøvet noget lignende?

Jeg har regnet frem til at jeg vil miste i underkanten af 2.000kr, men jeg er bange for at jeg har overset noget.

På forhånd tak!

Joe

Et forsigtige gæt fra min side siden du skriver du har mere end 12.560 dkr udbetalt pr måned er:
At du "Nok" får Single satsen nu som er 17.925 dkr før skat pr måned ?

Er dette tilfældet vil du den dag i flytter sammen går over på samlevende / Gift satsten som er 15.236 dkr pr måned.

Ved ikke om det er dette du spørger ind til ?

forsat god dag der ude.

handy
milex skrev:

handy skrev:

milex skrev:

kylling skrev:

(vi bor i Vietnam).

Nu var min kommentar sådan set møntet på Kylling!!! Smile

undskyl Milex så er det slet ikke dig der sover men mig sorry....Frown

Spring til debat: