Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Arbejdstilladelse i Thailand
 Udskriv debat
dansk sygeplejerske studerende
rejselyster
Hej alle herinde

Jeg er i gang med med en sygeplejerske udannelse her i DK. Jeg skal i 3 måneders pratik i Thailand. Derefter skal jeg hjem til DK igen og færdiggøre mig.

Jeg har før boet på Koh tao og phuket og kunne rigtig godt tænke mig at bo et par år i phuket. Er dette overhovedet en mulighed for mig med min uddannelse som sygeplejerske og dykkerinstruktør?

Varme hilsner fra et lige nu varmt Danmark
Mie

Anonym Bruger
Hej Mie,

Du ønsker at arbejde som sygeplejerske i Thailand? idéen er jo fin nok, da du med skandinaviske og engelsk kundskaber ville være et aktiv på sygehuse med mange udenlandske patienter.

Men! Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at have læst at du skal bestå en form for test før du kan få autorisation til at arbejde som sygeplejerske og anden sundhedsfagligt i Thailand. For at opnå dette skal man bl.a. både kunne læse, skrive og tale flydende thai. Hvordan en del udenlandske tandlæger så drejer ved jeg ikke, måske illegalt el. under en thai tandlæges autorisation.

Du skal også have med i overvejelserne at arbejdet som sygeplejeske i Thailand er ganske hårdt, du skal knokle i mange timer om ugen og lønnen er ganske lav, i størrelsen 8.000-15.000 THB.

Jeg tror at det er en bedre idé med dykkerinstruktør, om end en del konkurrence efterhånden, men bestemt ikke umuligt.

For begge idéer gælder jo at du skal have arbejdstilladelse, visum, forsikring m.m.

Men klø' på, snak med dit praktiksted om mulighederne. Jeg har selv været i praktik på en tandklinik i Nakhon Ratchasima og det er bestemt en faglig oplevelse.

Spring til debat: