Se indlæg
 Udskriv debat
90 dages rapportering til emigration
Mukke
HURRA HURRA så lykkedes det for en landbo, at komme igennem på internettet til dette nye sjove, at kunne rapportere sine 90 dages forlængelse.... Da den siger PENDING er det jo ikke sikkert jeg får svar. Det er jo Thailand, men gør jeg det, er jeg da bare glad for, at jeg ikke skal igennem den lange kø af folk fra Burma (intet ondt om dette folk) inden det bliver min tur, men altså skal vente på 50 til 100 inden det bliver din tur i 44 graders varme.. Det er surt...

Afventer som sagt, for jeg er kommet igennem, og som de siger det skal gøres 15 dage før eller senest 7 dage før man skal rapportere...

Skriver lige hvis det lykkedes...

hugoboerge
Mukke skrev:

HURRA HURRA så lykkedes det for en landbo, at komme igennem på internettet til dette nye sjove, at kunne rapportere sine 90 dages forlængelse.... Da den siger PENDING er det jo ikke sikkert jeg får svar. Det er jo Thailand, men gør jeg det, er jeg da bare glad for, at jeg ikke skal igennem den lange kø af folk fra Burma (intet ondt om dette folk) inden det bliver min tur, men altså skal vente på 50 til 100 inden det bliver din tur i 44 graders varme.. Det er surt...

Afventer som sagt, for jeg er kommet igennem, og som de siger det skal gøres 15 dage før eller senest 7 dage før man skal rapportere...

Skriver lige hvis det lykkedes...

Jeg var i immigrationen i Samutprakan for et par uger siden. De anede ikke en dyt omkring rapportering via nettet.

Det interessante er nu at du Mukke forventer et svar, men er det ikke saadan at man selv skal slaa op og checke om det er gaaet i orden ?

Good luck.

Mukke
HB det har du ret i, men når man er blevet accepteret igennem alle sluserne og ender op med at skulle printe sin data ud, og afvente, fordi man er PENDING, det er jo afvente... Jeg må jo se hvad der sker, men tror da de sender en mail, når der er besked, for hvorfor skulle de ellers have min mail adresse... tror mange laver den fejl, at de ikke venter til 14 dage før rapportering og indtil 7 dage før..

Lad os nu se HB... Giver besked hvis jeg får svar, og gør jeg det ikke tager jeg tilbage i køen på emigration.

JohnBKK
Ja, bliver spændende at høre om det virker.

Hvorfor står du i kø, kan man ikke sende rapportering pr. brev?

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Ja, bliver spændende at høre om det virker.

Hvorfor står du i kø, kan man ikke sende rapportering pr. brev?

Jeg klarede det indenfor mindre end 5 minutter. I Samutprakan lader det til de har et separat "telt" udenfor til fremmedarbejderne, saa dem skal man ikke vente paa.

Det kan klares per brev ifoelge regulativerne, men der er vistnok nogle immigrations kontorer som blaeser de regulativer et langt stykke.

JohnBKK
Ok, jeg kender kun Div. 1, Gov. Complex, det fungerer fint pr. brev.

dutling68
tror nu bare jeg forsætter med at møde op..i hua hin tager det ca 10 min hvis man kommer ved 15 tiden og så er alt okej..og det der internet haløj det stoler jeg ikke så meget på når det er noget med emigrationen at gøre..det kan hurtig komme til at koste for så er det man har sendt til dem ikke i deres system og så er at betale ved kasse 1.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

hugoboerge
dutling68 skrev:

tror nu bare jeg forsætter med at møde op..i hua hin tager det ca 10 min hvis man kommer ved 15 tiden og så er alt okej..og det der internet haløj det stoler jeg ikke så meget på når det er noget med emigrationen at gøre..det kan hurtig komme til at koste for så er det man har sendt til dem ikke i deres system og så er at betale ved kasse 1.....

Hvis man ikke er kommet igennem foer "forfaldsdato" har man stadigvaek 7 dages respit til at rapportere personligt. Det koster ikke ekstra.

dutling68
det er fint nok men jeg har tid nok så jeg bruger de 10 min eller lidt mere...men en god løsning til dem som bor langt fra emigrationen eller har andre grunde til ikke at møde op...
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Mukke
Jeg har endnu ikke fået svar på min henvendelse over EDB til dette væsen...

Min request er stadig PENDING, så jeg gjorde som altid, tog forbi de søde damer på vores emigrations kontor og fik mit nye stykke papir i passet for de næste 90 dage..

Det sjove var, at de sagde jeg ikke fremover behøvede at komme med kopier af det sædvanlige.. Jeg kunne se hun brugte scanner på den sidste 90 dages rapportering i passet, som jo har stregkode, vupti jeg fik et nyt stykke papir... Det tog kun 1 min.. nemmere kan det jo ikke gøres..

Undre mig lidt over, at dette EDB nymodens pjat skal tage så lang tid. Jeg gjorde det egentlig kun fordi en 100 km. herfra spurgte om muligheden, og jeg forsøgte at finde ud af dette..

Godt man bor så tæt på dette kontor, for EDB kan ikke hamle op med dette korte handlingsforløb, ikke for mig, men kan da godt se, at ham der bor 100 km. fra kontoret, vil det være en lettelse..

Jeg spurgte hvorfor jeg ikke fik svar som lovet efter 7 dage fra emigrationen... Hun rystede bare på hovedet og sagde de vise ord..

I do not know.......

Der bliver vel check på det en dag, for det ville da være dejligt, hvis Thailand begyndte at se på, hvor nemt det kan gøres i nabo landene, men selvfølgelig de lande har vel heller ikke flere hundrede tusinde ansat på sådan kontorer med hver sit stempel... som de kan lege med......

Jeg er da kommet frem til, at jeg ikke gider bruge al den tid på checke og skrive og alt andet på denne nye form for service, som de nu har påduttet folk, som den helt rigtige løsning...

Kan jo stadig få svar i næste uge, men turde ikke vente, fordi jeg er væk i 3 uger, for så ville det jo koste ekstra for overstay...

Tror de har glemt at informere ude i landet, hvordan man skal gøre dette....

hugoboerge
@Mukke - tak for opdateringen.

Jeg har 7km til immigrationen i Samutprakan og inklusive fotokopiering tager det mindre end 5 minutter. Hvis du saa faar scannere i fremtiden det goer det saa endnu nemmere.

Bade-Dyr
Nu er det sådan at det Immigration kontor man høre under skal godkende ens online ansøgning, Så det er KUN Mukke Immigration folk der ved hvorfor det ikke virker for ham.

Det er desvære ikke sådan at det er blevet samlet et sted hvor de godkende ens ansøgning.

Der er desvære mange Immigration kontor der IKKE vil være del af det her nye.
Mit Immigration kontor som jeg snakke med for 14 dage siden pga Married-Extension.
Fortalte mig rent ud, At de ikke vil tage del i det.
Sådan som det køre nu (uden online delen) er perfekt for dem.
De vil kun begynde med det, Hvis der kommer en order oppe fra, Samt flere folk til at klare den opgave, Da de ikke har "ekstra" folk i overskud til det.

Heldigvis virker det med at sende det med posten her ved os, Så jeg overleve nok at de ikke vil tage del i online delen.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Nu er det sådan at det Immigration kontor man høre under skal godkende ens online ansøgning, Så det er KUN Mukke Immigration folk der ved hvorfor det ikke virker for ham.

Det er desvære ikke sådan at det er blevet samlet et sted hvor de godkende ens ansøgning.

Der er desvære mange Immigration kontor der IKKE vil være del af det her nye.
Mit Immigration kontor som jeg snakke med for 14 dage siden pga Married-Extension.
Fortalte mig rent ud, At de ikke vil tage del i det.
Sådan som det køre nu (uden online delen) er perfekt for dem.
De vil kun begynde med det, Hvis der kommer en order oppe fra, Samt flere folk til at klare den opgave, Da de ikke har "ekstra" folk i overskud til det.

Heldigvis virker det med at sende det med posten her ved os, Så jeg overleve nok at de ikke vil tage del i online delen.

Jeg tvivler paa at de oplysninger er korrekte. Det kan ikke vaere meningen at der skal oprettes diverse ting og sager indenfor IT i alle 77 provinser og/eller hvor mange immigrationskontorer der er rundt om i landet. Paa den anden side TIT.

Det eneste rigtige er at det hele koerer paa en central base i Chaeng Watthana.

Spring til debat: