Se indlæg
 Udskriv debat
Sædevalg
kirsten64
Har lige brug for noget hjælp
Jeg har bestilt billetter med Lufthansa, gennem Kilroy, og er i tvivl om jeg skal betale for sædevalg
Der står at Y B M U H X Q V er gratis
Men der er mange numre på billetterne
Airline confirmation
Fare basis
Reservations code

Hvilken skal jeg se på, for at se om det er gratis?
På forhånd tak

Economy Class passengers can reserve seats in advance on all flights operated by Lufthansa and Lufthansa Regional, depending on their chosen fare/booking class, as follows:
Route Fare/
Booking class
Seat
Price
Restrictions
Intercontinental Y B M U H X Q V Seat (standard) Free of charge
WSTLK* Seat (standard) EUR 25.00
USD 35.00 Up to 48 hours before departure
All fares/
booking classes Seat with more legroom EUR 50.00 - EUR 90.00**
USD 65,00 - USD 115.00**
Up to 48 hours before departure
Within Germany and Europe*** Y B M U H X Q V Seat (standard) Free of charge
W S T L K Seat (standard) EUR 10.00
USD 15.00
Up to 48 hours before departure
All fares/
booking classes Seat with more legroom EUR 20.00 USD 30.00 Up to 48 hours before departure
* For tickets issued before 28 April 2014 seat reservations on intercontinental flights remain free of charge.
Har været i Thailand 15 gange.
Bl.a. Nord Thailand, Bangkok, Phuket, Phi Phi, Ao Nang, Koh Lipe, Koh Mook, Koh Chang, Koh Mak, Koh Lanta, Koh Ngai, Khao Lak

zapper
Hvis du køber billetten hos Kilroy skal du også købe deres servicepakke for at kunne foretage sædevalg.

jens
Prøv at logge ind her og se om du ikke kan vælge sæder.
https://www.lufth...id=1000225
Du skal bruge din bookingkode bestående af tal og bogstaver og efternavn som det er stavet på billetten.

Men er din billet i en af de billigste bookingklasser koster det 25 euro at vælge sæde, og det er værd at bemærke at prisen er 50 euro for sæder med minimum 10 cm ekstra sædeafstand koster 50 euro uanset bookingklasse så skal man betale de 25 euro er det da værd at overveje at give de sidste 25 euro for ekstra plads.

Så er spørgsmålet jo om priserne er pr strækning eller for hele bookingen.
Ved Finnair skal man betale sædereservation for hvert enkelt fly, og det løber langt over 500kr for en tur til Thailand.

Men der står meget mere her.
http://www.luftha...eservation

jh
Hva fan er de har gang i ved Lufthansa har lige booket sæde på deres hjemmside 190 kr for 1 vej,jeg plejede da bare at gå ind på deres side og booke sæde gratis uden at betale servicegebyr ved billethajerne.Nå men deres personale vil ha mere i løn osv tja så gik det desværre sådan med de gratis bookinger.Er der flere selskaber der lignende.Vi må fanme snart til at flyve på business claas det er da snart samme pris som på monkye claas med alle de gebyrer de finder frem der.

kirsten64
Tak for svar.
Har været inde og jeg skal også betale for at vælge sæde, 2 personer hver vej løber op, så det springer jeg over
Har været i Thailand 15 gange.
Bl.a. Nord Thailand, Bangkok, Phuket, Phi Phi, Ao Nang, Koh Lipe, Koh Mook, Koh Chang, Koh Mak, Koh Lanta, Koh Ngai, Khao Lak

natty
Ja det er en jungle. Bookingklasse står enten seperat, under billettype eller Farebasis: Qxxxxxx, hvor Q-et står for
bookingklasse.
Du skal dog tænke på, at selvom mange har ændret reglerne, kan man hos mange selskaber som SAS og nok også Lufthansa, stadig selv vælge sæde ved online check 22-24 timer i forvejen, uden at dette koster noget.
God tur.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jh
Nu ligger Lufthansa ikke blandt de billigste selskaber og der har jo været en del strejker blandt personalet pga Selskabet tjente for lidt.Så mon ikke de beholder dette system selv ved self tjek in,det punger jo i kassen hver gang en booker et sæde.så desværre må vi nok komme til at se en del til mange flere gebyrer om nogle år.Og det bliver nok bare ikke Lufthansa

Spring til debat: