Se indlæg|
Forlovelsesring
|
|
| David1986 |
Lagt på d. 21/03-2015 16:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hejsa. jeg er ny herinde & i Thailand / Pattaya hvor jegskal bo og studere på pattay orphanage de næste 6 md. har været her siden feb. Lidt stejl start men det er blevet meget bedre, fundet et fantastisk hotel, og lært kulturen bedre at kende. Nu er jeg i en situation som måske nogle af jer kender til. Jeg vil gerne fri til min kæreste og skal derfor have fat i en ring. Har fundet 2 ringe som jeg har brændt mig varm på! Den ene er guldsmeden skråt overfor walkingstreet - der hvor beachroad stopper agtigt. Håber i kan følge mig. Det er nærmere prisen og kvalitet jeg vil høre om. fik tilbud derinde, hvilket var over 70 % så tænker også om det er ægte -men det er det. 18k gul guldring, 5 små diamanter på hversidemed en str på 0,19 ct og en diamant på toppen på 0,22 ct. den har jeg pt en pris på 33.000 bath. -jeg ved så ikke mht. de diamanter på siden og den i toppen om man overhovedet kan se en forskel fra 19ct til 0,22ct. ?! Det andet sted er i soi boukau? soi 13 ( Soi diana) der er en guldbutik Hvor den anden ring er også 18k gul guldring. Den har så 3 diamanter på hver side på 0,16 ct og en på toppen på 30 ct. til 31.000bath -Skal lige siges, at på den første ring, er diamanten på toppen vist 0,28 (er ikke sikker) men den ville de lave om til 0,22ct pga hvad jeg ville give.. såkunne tænkes jeg kunne få den ring med samme type sten til mindre pris his jeg fortæller om den ring med 0,30 ct..?! på de to ringe, er begge de diamanter på toppen vvs1/vs1. hvilket jeg har læst mig frem til, skulle være fint. Farven er hvid på begge diamanter.. Så spørgsmålet er bare, om det er gode priser, jeg ved jeg måske godt kan få lidt mere af prisen begge steder. ? og hvordan hvis man køber en ring hernede og med tolden, skal jeg gemme den og håbe på de ikke finder den hvis jeg bliver tjekket ( er aldrig blevet tjekket i tolden før) lang første indlæg, men ville lige forhøre mig. Håber i kan forstå hvad jeg mener David |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/03-2015 23:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det skal forstås sådan at du vil købe en ring i Pattaya og fri når du kommer hjem til DK? Det skulle i sig selv ikke være noget problem, men det kræver sin mand at holde sig 'på måtten' 6 mdr. i PTY med en kæreste ventende derhjemme. Hvis jeres forhold kan holde til det, så kan det holde for evigt ;-) det tekniske med ct., karat, vvs1, priser osv. ved jeg intet om. Kun at dagens guldpriser står anført i de fleste shops (skulle gerne være det samme) og at det selvfølgelig er bedst at betale kontant frem for kreditkort. men hvis ringen koster mere end 3.250 kr. så skal du betale told og afgift. Men chancen for at du bliver stoppet er minimal og jeg tror at mange herinde har købt guld og smykker i TH og indført det i DK uden problemer. |
|
|
|
| Wangtan |
Lagt på d. 22/03-2015 07:47
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
Hej David. Nu kender jeg ikke Pattaya særlig godt. Men mit råd ville være, at du tager en god Thai ven eller veninde med til butikken,een som ved noget om butikkerne - om de er solide, ærlige osv.. Går det helt galt, så send mig en besked. Konen har en masse veninder i Bangkok. De skal nok hjælpe . |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 22/03-2015 11:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Jeg håber ikke det er til en thai-pige du vil købe 18 karat guld, det betragter de som junk. Det vil nærmest være en fornærmelse. For thai'er er det kun 23 karat guld der tæller. Priserne man kan se opslået ved butikkerne er prisen for 1 baht 23 karat guld, ca. 15 gram. Tror faktisk guld med mindre karat end 23 typisk kun sælges på turist-steder. Om dit evt. køb er godt eller dårlig har jeg ingen anelse om. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 22/03-2015 11:51
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
milex skrev: Jeg håber ikke det er til en thai-pige du vil købe 18 karat guld, det betragter de som junk. Det vil nærmest være en fornærmelse. For thai'er er det kun 23 karat guld der tæller. Priserne man kan se opslået ved butikkerne er prisen for 1 baht 23 karat guld, ca. 15 gram. Tror faktisk guld med mindre karat end 23 typisk kun sælges på turist-steder. Om dit evt. køb er godt eller dårlig har jeg ingen anelse om. jo måske men det 23 karat er for blødt til at sætte sten i...og som du sikkert ved så er.... diamonds are girl's best friend Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 22/03-2015 12:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Det er en stort set umuligt spørgsmål du stiller uden at den som svare ser ringene og diamanterne klarhed vvs-vs er fine MEN dels er der flere skalaer at bedømme fra blot for at tage 2 af de mest kendte så er en vvs i den ene IGL hvad der svare til en VS-SI i GIA skalaen, der findes så mindre anderkendte skalaer som er værre endnu. al det gælder så kun for dem som gradere korrekt for masser af sælgere gradere helt vanvittigt, jeg har set certifikater med vvs men efter GIA var en P1-2 klarhed. Efter klarheden så kommer farven, hvid som farve dækker mange farver, diamanter graderes efter bogstaver startede med D-E som også hedder river = farveløs, så kommer F-G som hedder Top-Wesselton = meget hvid H er Wesselton = hvid I er topcrystal = let hvid J er crystal = svagt tonet hvid osv. osv slibningen har også betydning dog ikke meget i de små størrelser du taler om. Det skal dog siges at diamanter i Thailand generelt er af høj kvalitet bøde farve og klarhed. 0.19 til 0.22 kan du kun se forskel på hvis de ligger ved siden af hinanden og selv der er det svært men det du skriver 5 små diamanter så er de typisk betegnet sådan hvis de tilsammen er 0.19 st og så er det ikke svært at se forskel og det om den er 0.28 eller 0.22 i center betyder ikke meget du kan ikke se det med mindre de ligger ved siden af hinanden. Hvis ikke der er noget specielt i designet som gør du foretrække den ene for den anden og diamant kvaliteten er den sammeså ville jeg vælge den med 0.30 i center. om det er for dyrt?? er svært du kan godt finde en tilsvarende ring med diamanter til samme pris til lavere pris i Danmark men kvaliteten på diamanterne er lavere der så her er det om den oplyste kvalitet passer eller ej. Personligt ville jeg for det første holde mig til guldbutikker, de lever af at sælge guld men køber ind imellem diamant ringe af private til meget lave priser og kan derfor sælge dem billigt, butikker som den ved walking street de lever af at sælge diamantsmykker og skal have mere for varen (som så selvfølgelig er ny) gå rundt til de forskellige guldbutikker og se hvad de har en ring som den burde du kunne købe for 15 max 20.000 baht. Med hensyn til tolden i Danmark så beder du blot om en kvittering der hvor du køber sig de skal skrive det halve af hvad du skal betale, der er ingen som kan bevise om det er rigtigt eller ej David1986 skrev: Hejsa. jeg er ny herinde & i Thailand / Pattaya hvor jegskal bo og studere på pattay orphanage de næste 6 md. har været her siden feb. Lidt stejl start men det er blevet meget bedre, fundet et fantastisk hotel, og lært kulturen bedre at kende. Nu er jeg i en situation som måske nogle af jer kender til. Jeg vil gerne fri til min kæreste og skal derfor have fat i en ring. Har fundet 2 ringe som jeg har brændt mig varm på! Den ene er guldsmeden skråt overfor walkingstreet - der hvor beachroad stopper agtigt. Håber i kan følge mig. Det er nærmere prisen og kvalitet jeg vil høre om. fik tilbud derinde, hvilket var over 70 % så tænker også om det er ægte -men det er det. 18k gul guldring, 5 små diamanter på hversidemed en str på 0,19 ct og en diamant på toppen på 0,22 ct. den har jeg pt en pris på 33.000 bath. -jeg ved så ikke mht. de diamanter på siden og den i toppen om man overhovedet kan se en forskel fra 19ct til 0,22ct. ?! Det andet sted er i soi boukau? soi 13 ( Soi diana) der er en guldbutik Hvor den anden ring er også 18k gul guldring. Den har så 3 diamanter på hver side på 0,16 ct og en på toppen på 30 ct. til 31.000bath -Skal lige siges, at på den første ring, er diamanten på toppen vist 0,28 (er ikke sikker) men den ville de lave om til 0,22ct pga hvad jeg ville give.. såkunne tænkes jeg kunne få den ring med samme type sten til mindre pris his jeg fortæller om den ring med 0,30 ct..?! på de to ringe, er begge de diamanter på toppen vvs1/vs1. hvilket jeg har læst mig frem til, skulle være fint. Farven er hvid på begge diamanter.. Så spørgsmålet er bare, om det er gode priser, jeg ved jeg måske godt kan få lidt mere af prisen begge steder. ? og hvordan hvis man køber en ring hernede og med tolden, skal jeg gemme den og håbe på de ikke finder den hvis jeg bliver tjekket ( er aldrig blevet tjekket i tolden før) lang første indlæg, men ville lige forhøre mig. Håber i kan forstå hvad jeg mener David |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.