Se indlæg
 Udskriv debat
Job i Thailand
Patrick93
Hej alle sammen!
Jeg går med tanken om at flytte til thailand og finde mig et job, grundene til at jeg vil flytte til thailand er at jeg har en sød thai kæreste, og for oplevelsen. ( Kunne godt bruge en pause fra Danmark Grin )
Jeg er udlært kok fra et større hotel i København fra maj af, og er 21.
Hvis der er nogen af jer derude, der har nogle hjælpene forslag, så ville jeg blive glad for at høre dem.

Mvh. Patrick

GAMBIT
Hej Patrick,

Hvilke erfaringer og kompetencer har du som ikke har med madlavning at gøre ?
Hvis du kan uddybe hvad du kan og hvad du kunne være interesseret i at lave så kan du måske få bedre hjælp eller råd herinde Smile

Gapao2000
Hvis du er en dygtig kok, er jeg sikker på, du kan bruges på et af de store hoteller eller restauranter i Bangkok. Der er rigtig mange turister og expats med penge, der betaler vestlige priser for en kulinarisk oplevelse. Spørgsmålet er, om du kan finde et hotel eller restaurant, der vil ansætte dig, når de ikke kender dig. Tror det foregår meget gennem netværk, men har aldrig selv været i branchen. Prøv at google dig frem og find emails og/eller tlf-numre på nogle af de store steder og se, om du skulle få nogle brugbare svar tilbage.

Der var i øvrigt et andet opslag herinde for ikke så lang tid siden om et firma, der søgte en dansker. Det kan du jo også søge, hvis det ikke lige behøves at have med mad at gøre.

GAMBIT
Tråden om Outsource Nordic der søger en dansker til et kontor i Hua Hin er her

http://www.thaila...ost_225416

Patrick93
Det svært at sige da jeg kun har arbejdet i føtex i et år også været i hotel og restaurations branchen i 4 år. Smile

zapper
Jeg har aldrig hørt om en, der har fået arbejde i Thailand via denne side, så jeg tror, du skal gøre noget andet for at få et arbejde i Thailand.

GAMBIT
Patrick93 skrev:

Det svært at sige da jeg kun har arbejdet i føtex i et år også været i hotel og restaurations branchen i 4 år. Smile

Mit råd til dig er at arbejde hjemme i DK og spar sammen til rejser herned 2-3 gange om året. Du har langt flere penge på lommen når du er her i stedet for at arbejde til en lav Thai løn på en restaurant et sted.

Er du hurtig til at skrive på computer ?

hugoboerge
Traadstarter naevner at han arbejder paa et stoerre hotel i Kbh. Der er maaske en mulighed at dette hotel er del af en kaede som ogsaa har hotel i Thailand, saa der kunne vaere en mulighed her ?

Bare en tanke.

Boes
Ikke bare Bangkok. Du bør også checke markedet i Chiang Mai, Phuket og Krabi. Jeg kender flere danske kokke i Phuket, med gode jobs.
Kontakt de store hotelkaeder....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

vandango
Jeg syntes at det lyder spændende.

Hvis jeg havde samme baggrund ville jeg søge viden og kompetancer i bla. Thailand.

Men kun store internationale kendte hoteller eller restauranter som har tingene i orden.

Patrick93 - håber at du finder en spændende arbejdsplads.

hugoboerge
Hvis der er en mulighed for at komme ud i "den store verden" saa er der kun eet godt raad. Grib den chance og proev det.

Jeg har aldrig fortrudt og det samme kan jeg sige om gamle venner og kolleger som fik samme mulighed.

GAMBIT
hugoboerge skrev:

Hvis der er en mulighed for at komme ud i "den store verden" saa er der kun eet godt raad. Grib den chance og proev det.

Jeg har aldrig fortrudt og det samme kan jeg sige om gamle venner og kolleger som fik samme mulighed.

Enig - Jeg har aldrig selv fortrudt det 1 sekund - Man kan altid vende snuden hjem hvis man ikke synes det var noget alligevel.

hugoboerge
GAMBIT skrev:

hugoboerge skrev:

Enig - Jeg har aldrig selv fortrudt det 1 sekund - Man kan altid vende snuden hjem hvis man ikke synes det var noget alligevel.

Gambit - den der med at "vende snuden hjem" er i nogle tilfaelde ikke helt holdbar. Det afhaenger bl.a. hvor meget du er blevet etableret i et land f.eks. Thailand dvs. gift, hus etc etc.

GAMBIT
Enig - men der er en løsning på alt.

Boes

Gambit - den der med at "vende snuden hjem" er i nogle tilfaelde ikke helt holdbar. Det afhaenger bl.a. hvor meget du er blevet etableret i et land f.eks. Thailand dvs. gift, hus etc etc.

HB - Når du nu skal vaere så hurtig i dine svar- så forsøg at få lidt mere info med i din initiale "rådgivning"
Det ville helt sikkert gavne din trovardighedWink
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Spring til debat: