Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Nazisme og de 12 Thailandske dyder by Prayuth
|
|
| Boes |
Lagt på d. 10/12-2014 12:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
http://bangkok.co...Newsletter ABOVE: A still from the opening scene of the junta-produced "Thai Values" film released Saturday. Wholesome Thai school children love sharpening their minds with books. They develop their bodies with athletic feats. And nothing nurtures their creative side more than painting epic portraits of the ultimate father figure, Adolf Hitler. An opening scene from the just-released "Thai Values" film created at the instruction of junta chief Gen. Prayuth Chan-ocha to promote his conservative social values rapidly veers from "wow" to "WTF" with a scene depicting smiling children putting the final touches on a rather stunning portrait of Der Führer. ภาพยนตร์ไทยนิยม เรื่อง 30 The original video posted to YouTube was removed today, as first noticed by Khaosod English, but a copy remains available online. Was this the work of a saboteur dissident looking to subvert the propaganda? Unfortunately the possibility that it was a completely oblivious, very bizarre inclusion is impossible to rule out given the kingdom's history with Hitlermania. Thailand amazed the world in 2011 with this Nazi-themed school parade in Chiang Mai province. The film, called "Thai Niyom," was screened for free at theaters throughout the kingdom on Saturday. It was born of the "12 Values" championed by Prayuth, who seized power in a May coup and has since sought to lead the countrry as an authoritarian father figure. He's ordered schools to display his values publically and start the day by having students sing them in verse. Hvis dette er sandt er familien og jeg out.....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 10/12-2014 14:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
ja detser jo ik godt ud for fremtiden her |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/12-2014 16:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Cool |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/12-2014 16:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Boes, hvorfor åbner du hele 3 tråde om samme emne? Iøvrigt skulle det ikke undre mig om billedet af Hitler, bevidst var bragt der af animatoren/instruktøren som en kommentar. Måske står han/hun til en større skideballe og andre sanktioner? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 10/12-2014 17:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Jeg bryder mig bestemt ikke om hagekorset! Men man skal nok lige være opmærksom på, at det har en anden betydning i asien end i 'farang'-land. Og så kan man jo begynde at diskutere - hvad ved vi om grusomheder i fjerntliggende lande? Jegved ihvertfald ikke meget om det. Men er sikker på de har deres egne efaringer. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2014 04:45
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
milex skrev: Jeg bryder mig bestemt ikke om hagekorset! Men man skal nok lige være opmærksom på, at det har en anden betydning i asien end i 'farang'-land. Og så kan man jo begynde at diskutere - hvad ved vi om grusomheder i fjerntliggende lande? Jegved ihvertfald ikke meget om det. Men er sikker på de har deres egne efaringer. Her er lidt omkring swastika symbolet: http://www.ancien...ory-001312 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 11/12-2014 05:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Thaier er generelt SNOT dumme - De lærer intet i skolerne om resten af verdenen. Kun en smule om deres fatsvage land. Håbløst. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/12-2014 08:00
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hugoboerge skrev: milex skrev: Jeg bryder mig bestemt ikke om hagekorset! Men man skal nok lige være opmærksom på, at det har en anden betydning i asien end i 'farang'-land. Og så kan man jo begynde at diskutere - hvad ved vi om grusomheder i fjerntliggende lande? Jegved ihvertfald ikke meget om det. Men er sikker på de har deres egne efaringer. Her er lidt omkring swastika symbolet: http://www.ancien...ory-001312 Problemet er vel ikke så meget swastika symbolet, men portrættet at Hitler., sjovt som man bevidst eller ubevidst kan ændre problematikken. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2014 08:59
|
natty skrev: hugoboerge skrev: milex skrev: Jeg bryder mig bestemt ikke om hagekorset! Men man skal nok lige være opmærksom på, at det har en anden betydning i asien end i 'farang'-land. Og så kan man jo begynde at diskutere - hvad ved vi om grusomheder i fjerntliggende lande? Jegved ihvertfald ikke meget om det. Men er sikker på de har deres egne efaringer. Her er lidt omkring swastika symbolet: http://www.ancien...ory-001312 Problemet er vel ikke så meget swastika symbolet, men portrættet at Hitler., sjovt som man bevidst eller ubevidst kan ændre problematikken. Jeg tror helt bestemt at det er swastika symbolet der goer at det er isaer faranger som hyler op naar de ser det i Thailand uden at vide at det har en symbolsk betydning i Asien. Jeg tvivler meget paa at thaier'ne har det helt store kendskab til Hitler, 2. verdenskrig med videre. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2014 09:03
|
GAMBIT skrev: Thaier er generelt SNOT dumme - De lærer intet i skolerne om resten af verdenen. Kun en smule om deres fatsvage land. Håbløst. Det var lidt af en udtalelse. Der findes garanteret ogsaa danskere som er snot dumme og saa er det sagt. Der hvor det halter er uddannelses systemet og pudsigt nok saa er det undervisningsministeriet som faar flest penge at rutte med aar efter aar. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/12-2014 09:04
|
|
Director of '12 Values' film doesn't get the Hitler fuss By Coconuts Bangkok December 9, 2014 / 20:56 ICT The director of a film commissioned by the junta has defended a scene depicting smiling students painting a lovely portrait of Adolf Hitler. Although Hitler's cameo in a film series commissioned by Gen. Prayuth Chan-ocha to promote his "12 Thai Values" seemed likely an act of defiance, its director said he "didn't think it would be an issue." READ: In Prayuth's 'Thai Values,' school children love painting Hitler "I didn't think it would be an issue ... I have seen so many people using it on T-Shirts everywhere. It's even considered a fashion. It doesn't mean I agree with it, but I didn't expect it to be an issue at all," Director Kulp Kaljaruek was quoted in an interview with Khaosod English. In the video, which reportedly is intended to promote the value of "democracy," wholesome looking children smile as they put the final touches on a glorious painting of Hitler with his arm raised into a fist beneath a large swastika wreathed with laurels. Not bad work given the children appear to be about 9. Kulp says it was his artistic license to use Hitler to portray the boy's "spoiled" character. Like he's a little Hitler, who "always gets his way." Just like a Thai schoolchild version of the architect of the systematic murder of millions of people. Well that explains that. Khaosod English also prized another insightful quote from Prayuth's spokesman. Col. Sansern Kaewkumnerd, who without having seen the film offered his take: "If I were to make an uneducated guess," he said, "it may have been intended to say that democracy has good and bad sides." "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/12-2014 09:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
haosod English also prized another insightful quote from Prayuth's spokesman. Col. Sansern Kaewkumnerd, who without having seen the film offered his take: You have seen it, you MF lying B.... "If I were to make an uneducated guess," he said, "it may have been intended to say that democracy has good and bad sides." Your guess is indeed uneducated, then again I would have expected nothing less from you. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/12-2014 10:07
|
|
Vaskeaegte Thai logig (bortforklaring) Jeg fatter ikke den udtalelse... Hitler ends up on cutting room floor The Nation BANGKOK: -- A controversial scene in a short film produced by the Prime Minister's Office, featuring an image of Nazi Germany's former dictator Adolf Hitler, has been removed following an uproar. PM's Office Minister Panadda Diskul said yesterday the controversial scene had been edited out even before it was reported by the media earlier this week. He said Hitler was portrayed negatively in the short film "Learning about Power of the People", which is part of a series called "Thai Niyom" (Pro-Thai) produced by the agency and directed by well-known film directors. "In the film, Hitler is not portrayed positively or admiringly," he said. The scene featured a proud boy completing a painting of Hitler and the Nazi swastika emblem. A friend of the artist is applauding him. Panadda said the film's intended message was that dictatorship and dishonesty would only bring national shame. Source: http://www.nation...49560.html "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 11/12-2014 17:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
GAMBIT skrev: Thaier er generelt SNOT dumme - De lærer intet i skolerne om resten af verdenen. Kun en smule om deres fatsvage land. Håbløst. Jeg lærte sgu heller ikke noget om Thailand i min folkeskole - håbløst. ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 11/12-2014 19:53
|
|
vandango skrev: GAMBIT skrev: Thaier er generelt SNOT dumme - De lærer intet i skolerne om resten af verdenen. Kun en smule om deres fatsvage land. Håbløst. Jeg lærte sgu heller ikke noget om Thailand i min folkeskole - håbløst. ![]() God pointe ![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 12/12-2014 08:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Gambit!!!! Hvad i helvede laver du dog herude, du kan ikke lide thaier og slet ikke Thailand, skrub dog hjem til dit fødeland. Håber s'gu at een eller anden vil anmelde dig så du kan blive hældt ud!!!! Du skulle skamme dig Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 12/12-2014 11:32
|
|
Somrak, Hvem har sagt jeg hader Thaier eller Thailand ? Jeg lufter blot mine frustrationer over en overvejene tilbagegang i mange af de ting der sker hernede.. Selvom jeg elsker Danmark er der MINDST lige så meget frustration over knap så heldige ting ved DK Fint du lufter din vrede på mig - det tager jeg ikke så tungt, men pas nu på blodtrykket. Fin tone du henvender dig til en bruger på. Lad mig lige minde dig om, og citere fra Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder "Jeg har i disse godt 12 år stødt på både godt og ondt, men på det sidste syntes jeg ondskaben har taget overhånd blandt danskere. Jeg er som fortalt opdraget som en fredens mand, ham der skal tilgive og vende den anden kind til. Og det er der så utallige der har benyttet sig af, givet mig den ene skuffelse efter den anden. Indtil de oplever at jeg kun accepterer dem indtil en hvis grænse, så slår jeg igen." Redigeret af GAMBIT d. 12/12-2014 11:50 |
|
|
|
| holger S |
Lagt på d. 12/12-2014 11:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Gambit Jeg forstår nu godt såvel indlæg som tone fra Somrak..Dit eget indlæg er både hadsk, nedgørende og blottet for nuanceret tankegang. Hvis det er holdningen til landet så anskaf da en enkeltbillet. Hverken thaierne eller du er tjent med at være sammen |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 12/12-2014 12:19
|
|
Hold da fest hva Holger, snart 1 års medlemskab og min kommentar får dig op af stolen med dit 1. indlæg ? Det må jeg sige... Jeg vil skyde på at jeg har en del flere thai venner end de fleste herinde, de er dog selv en del mere dannede end Naziudklædte elever. Hvis mit, Indrømmet provokerende indlæg, er til så stor gene så må Webmaster hellere end gerne slette det, for jeg har intet at skulle forsvare. Du lever måske i Land of Smiles ?
Redigeret af GAMBIT d. 12/12-2014 12:25 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/12-2014 19:24
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Noget er galt og det tror jeg de fleste kan blive enige om. Om man så skal ytre sig om det eller ej kan man diskutere, ligesom formen på eventuelle ytringer kan diskuteres. Man kunne jo også pakke det pænere ind end Gambit fik gjort i sit indlæg og blot sige at eleverne lærer det man anser er bedst de lærer. Generalens 12 dyder illustrere vel meget godt hvad der menes er være nok og bedst lærdom. Alt andet kunne jo få eleverne til at danne selvstændige meninger og oprørske tanker. Buk nakken og blev på knæ, så er der ingen som får øje på dig og ondt bagi over dig.... Hallelujah. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.