Se indlæg
 Udskriv debat
mobil(mis)brug i thailand
Anonym Bruger
en ting der efterhånden begynder tage overhånd er thaiernes evige brug af mobilen, de går med den i hånden, for tænk hvis de ikke hører en indkommende sms eller line besked eller hvad det nu er der er så vigtigt at må have mobilen inden for rækkevidde 24/7.
igår aftes var madammen og jeg ude for at at spise på en af de lidt finere thai restauranter her i byen og jeg sad og kiggede lidt rundt på de andre gæster, ved et bord sad 4 unge menesker med deres mobil oppe foran trynen hele tiden og der blev ikke udvekslet et ord mellem dem de 2 timer vi var der, ved næste bord sad en famillie, manden og konen og deres 2 teenage unger, heller ikke der blev der vekslet et ord i mellem dem, manden åd som om det var hsans sidste måltid, hvilken jo erdet man gør på en restaurant, konen og de 2 unger sad alle med snuden i mobilen og glemte næsten at spise, flere af de retter de bestilte stod længe uberørt og blev kolde før de kunne afse etminut til at tage en skefuld, min plastik datter fortæller at i hendes highschool var der før mobil forbud men efter pres fra velhavende og indflydelsrige forældre har skolens ledelse nu valgt at se igennem fingerene med elevernes mobil brug i timerne.
jeg er bange for at inden for en kort årrække vil landets håbefulde ungdom helt miste evnen til at føre en konversation og al samtale ml mennesker vil fremover gå via mobilen og div chatte forum, men mister de fuldstændigt evnen til at konversere og bruge sproget mundligt, ja hvordan vil de så afsynge national sange om morgenen og om aftenen, er det den fagre nye verden der tager over nu, eller er det mig der er for gammel til at forstår at den gode konversation er umoderne og alt skal foregå via samsungs og aple`s produkter?

jeg ved at barpigerne i længere tid har brugt at have op til 5 mobiler, men dette er vel for at kunne holde kontakten med deres sponsorer i udlandet uden at komme til a blande dem sammen, derfor en tlf til hver ATM i udlandet.

Bade-Dyr
Du har ret.

Og er det ikke deres mobil, er det TV i restauranter de alle se på.
Også træls når man er ude og gå, Da en del Thaèr går og se "ned" i mobilen, chat over den, og tro at hele verden flytter sig for dem.

Men er de så meget bedre der hjemme i lille Danmark ?
Synes da inden afrejse at det var slemt der hjemme også.

Mon ikke bare det er den vej det går ??

Anonym Bruger
Bade-Dyr skrev:

Du har ret.

Og er det ikke deres mobil, er det TV i restauranter de alle se på.
Også træls når man er ude og gå, Da en del Thaèr går og se "ned" i mobilen, chat over den, og tro at hele verden flytter sig for dem.

Men er de så meget bedre der hjemme i lille Danmark ?
Synes da inden afrejse at det var slemt der hjemme også.

Mon ikke bare det er den vej det går ??

hvordan det er i dk skal jeg ikke kunne sige, har ikke været der i over 26 år andet end lige nogle korte besøg på under en uge, men det er sikkert det samme, men tv kiggeriet tror jeg ikke er så slemt i dk som her, altid og alle ve3gne skal flimmer kassen stå med de ulidelige thai soaps og lyden skal være på fuld styrke.

bliver sjovt om nogle år når folk mister evnen til at tale det sprog de engang har lært og kun kan skrive, det bliver en flok gryntende neanderthalere.

Bade-Dyr
Hehe det med tv blev konen familie noget overrasket over først gang de kom på besøg. Efter de har set lejligheden og var samlet i stuen, blev tv tændt og de snakket og så tv. efter 5-10 min. rejste jeg mig slukket tv, de var total rundt på gulvet Shock

Fik forklaret igennem konen, at de vel var kommet for at se os, snakke med os, Så ingen grund til TV var tændt !!!!
Og hvis de kun var kommet for at se TV, kunne de lige så godt være blevet hjemme ved dem selv og se TV.

Der optjente jeg ingen point, Skal jeg hils og sige, selv om de smil og grine "lidt" LOL LOL

hugoboerge
Gode indlaeg og rigtig godt beskrevet. Maaske sidder de ved middagsbordet og tekster til hinanden ?

Hvis det ikke er tv der skal taendes for ja saa skal karaoke maskinen saettes i sving. Dog ikke her for vi har ikke saaden et maskineri og vil heller ikke faa det.

I det udland er det sikkert lige saa slemt. Desvaerre har jeg ikke tegningen ved haanden, men en beskrivelse:

Konen er nede i stueetagen og raaber op til manden som er paa 1. sal "Er du paa Skype, Facebook eller Instagram ?"

Anonym Bruger
den anden aften væltede 3 skoletøser på deres motorbike, 3 på en bike og udgen hjælme, og alle 3 med mobilen i hånden, det skal sgu gå galt når bahtbussen foran bremser op midt på gaden og man kun har en hånd ledig til biken med 2 passagerer, der blev tudet og pevet lidt og selvfølgelig blev mobilerne tjekket for skader før man kiggede om man selv var ok og om biken kunne køre videre, men til alt held overlevede alle 3 mobil telefoner

hugoboerge
I gaarsdagens Bangkok Post var der i tegneserien "Wumo" en graedende mor som soergede over sin oedelagte mobil mens barnevognen med baby var paa vej ud paa vejen mod en kommende lastvogn.

Tegningen kan ses her:

http://www.gocomi...

Wumo staar for Wulff & Morgenthaler.

Asian Farmer
http://www.gutjah...ut-phone/?

Spring til debat: