Se indlæg|
C.M Immigration kontor.
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 03/10-2014 08:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Er der mon nogle på siden her der bruge Chiang Mai Immigration til Extension og 90 dags adresse rapport ? Det er fordi jeg kan læse på andre forum at de har online nummer(queue) system, hvor man kan få et tid og nummer, Eneste minus er dog at man skal gøre det ca 100 dage i forvejen, for at få en datoen / nummer. Er der nogle her der har prøvet det i praktisk ? C.M Immigration har også 90 dage adresse rapport pr brev. og efter hvad jeg har læst på andre forum, har det kørt fint i mange år, har læst om folk der har gjort det siden 2012. Der er for at prøve at hjælpe en ven i C.M special det med adresse rapporten, da dette vil være en stor hjælp for ham. Da han spurgte på C.M Immigration omkring at sende hans adresse rapport var svaret NEJ, det kan du ikke. Høre gerne fra dem af jer der bo der og har prøvet det, Hvis der er nogle på forumet der bo der og har prøvet det. Takker på forhånd. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 03/10-2014 10:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Var overbevist om, at dette fandtes over hele Thailand, men måske har medarbejderne ikke endnu lært at bruge systemet korrekt... Her i vores lille flække kan vi bestille tid.. 90 dages rapportering har jeg endnu aldrig hørt om ikke kunne sendes per brev, for det står helt klart i redegørelsen for de forskellige kontorer.. Man skal bare huske frimærker på retur kuverten... Hvad er det egentligt du vil med dit spørgsmål... For hvad din ven ikke kan gøre kan vi andre gøre, så måske forstår han ikke fremgangsmåden.... Det kræver selvfølgelig at man kan læse og forstå engelsk, for emigration har endnu ikke her i Thailand lavet en side for os danskere specielt.. Redigeret af Mukke d. 03/10-2014 10:23 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/10-2014 12:16
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det maa vaere foerste gang han goer 90 dages rapportering ? Ikke saerlig svaert, udfyld formularen og tag ned paa immigrationskontoret med pas. Ret nemt. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 03/10-2014 13:51
|
Nej huggo, ikke først gang. Og det er ikke pga han ikke ved hvordan osv, han har gjort det i +4 år på Immigration kontoret. Så han har styr på alt det pjat. Han har spurgte 2-4 gange omkring at gøre det igennem brev / posten (EMS), for at slippe for turen ud til Immigration. Samt har haft hans Thai kone til at spørge på Thai omkring det også. Og svaret har været Nej alle gang til dem. Det er pga tiden det Kan tager ved C.M, sidste gang fra de kom til de gik lidt over 4 timer bare for 90 dage adresse rapport. Dem vil han/de gerne se om de kan slippe for. Og det er nu nemmere at sende det med EMS. Og sidste gang med 1 år Retirement-Extension fik de at vide da de kom, der er ikke flere kø nummer i dag, I er nød til at komme imorgen igen. Så det er ikke om hvordan man gøre, om det er svært eller ej. Bare gerne høre fra folk der bruger det i praksis. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 03/10-2014 13:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Paa Phuket er det endnu lettere. Faa et koe nr. hos info, gaa frem til betjenten naar det er din tur, giv ham passet og sig 90 days report. Han slaar dig op i IT-systemet, printer en side ud og river den nederste del af, som du faar som kvittering for rapport og med angivelse af naeste report dato. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/10-2014 13:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det lader til at CM immigration er et stort problem. Det er vist naevnt tidligere bl.a. paa ThaiVisa. Proceduren omkring rapportering per post er opgivet paa immigrationens hjemmeside, men hvis der er lige saa langt til naermeste postkontor som til CM immigration saa er man ligevidt. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 04/10-2014 18:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Hej Badedyr, Jeg bruger det hver 3. måned ( eller det gør firmaets bogholder for mig) Det er vigtigt at komme tidligt om morgenen FØR alle numre er trukket og han så bliver nød til at komme igen næste dag. Det tager altid de der 1-3 timer, men det er der nok ikke noget at gøre véd. Det hjælper at tage en bog eller anden form for underholdning med. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 05/10-2014 02:54
|
Tak Gambit. Det er nu ikke fordi jeg ikke selv tro man kan gøre 90 dage rapport pr brev (EMS) ved C.M Det kan jo læse mange gøre på thaivisa / C.M / Forum. Og var det mig selv, ville jeg bare sende det med EMS og se hvordan det gik. Håber var bare nogle Danske gjorde det, og skrev her, så kunne det være jeg kunne få min ven til "bare" at sende det. Men min ven er nok lidt mere "nevøs" omkring det, og han vil bare gerne høre det er i orden fra en person fra C.M Immigration office. Forstå skam godt han gerne vil være 100% sikker. Han skal lave 90 dage rapport snart igen, og har fået ham "overtalt" til at hvis de siger NEJ igen. At de skal bede om at snakke med personen der siger Nej "supervisor", boss. Så må se hvad der sker. Da der er under de 100-120 dage inden han skal lave Extension igen, og alle nummer er væk, kan han ikke prøve det før til næste år, Så det ser vi på til den tid. |
|
|
|
| gammelnok |
Lagt på d. 05/10-2014 07:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Hej Metoden med at sende ' 90 dages adresse raport ' er oppe at køre i Chiang Mai for nærværende. Husk at medsende frankeret svarkuvert med korrekt adresse foruden diverse kopier m.v. Skal sendes senest 15 dage før fristen udløber. Der har dog gennem de seneste par år været adskillige ændringer, herunder at men skulle residere udenfor bylinien. Ligeledes har ordningen pludselig og ubegrundet været suspenderet, men som nævnt er det ok nu. Med hensyn til online booking med henblik på fornyelse af extension m.v. Det er som at vinde i lotteriet at finde en slot, det er angiveligt diverse agenter der hamstrer. Rasmus er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte![]() ![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 05/10-2014 14:08
|
gammelnok skrev: Hej Metoden med at sende ' 90 dages adresse raport ' er oppe at køre i Chiang Mai for nærværende. Husk at medsende frankeret svarkuvert med korrekt adresse foruden diverse kopier m.v. Skal sendes senest 15 dage før fristen udløber. Der har dog gennem de seneste par år været adskillige ændringer, herunder at men skulle residere udenfor bylinien. Ligeledes har ordningen pludselig og ubegrundet været suspenderet, men som nævnt er det ok nu. Med hensyn til online booking med henblik på fornyelse af extension m.v. Det er som at vinde i lotteriet at finde en slot, det er angiveligt diverse agenter der hamstrer. Rasmus 1000 tak. Det var sådan en tilbagemelding jeg havde håbet på. En jeg kan bruge at sende videre til min ven i C.M. Må jeg spørge om hvor lang tid der går fra du post dit brev til du modtager dit svar (nye slip) ? Ved mig i Nonthaburi tager det ca 6-10 dage. Men kender en del i Bangkok hvor der tager ca 25 dage helt op til 45 dage. Er godt klar over Bangkok Immigration har en del mere travlt end Nonthaburi Immigration. |
|
|
|
| gammelnok |
Lagt på d. 06/10-2014 10:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Hej Velbekomme. Sidste gang, for ca 1 måned siden, gik der ikke mere end 6 dage før slippen var i kassen. Det er så det hurtigste hidtil. Er returposten ikke dukket op omkring datoen for udløbet af tidsfristen, bør man kontakte immigrationen. Senest 7 fage efter udløb af tidsfristen skal indrapporteringen være indløbet. Fortsat god dag derude Rasmus er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.