Se indlæg
 Udskriv debat
Ud af lander thailand første gang?
Anonym Bruger
Vil bare lige høre om der er noget jeg skal oplyse eller være opmærksom på, fordi jeg skal rejse ud af thailand for første gang siden jeg flyttede herud for 3 år siden.
Jeg har et enkelt udrejse i passet, men skal rejse samme dag som der er stemplet i passet, at jeg skal forny 90.dage men det er vel helt ok, uden nogen form for problematik i Suvarnabhumi Airport??
Og jeg får jo 90 dage ved indrejse, og så passer det helt perfekt med mit 1.Års fornyelse/forlængelse til marts!

Det er måske dumme spørgsmål, men det er dom sagt første gang!

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

Vil bare lige høre om der er noget jeg skal oplyse eller være opmærksom på, fordi jeg skal rejse ud af thailand for første gang siden jeg flyttede herud for 3 år siden.
Jeg har et enkelt udrejse i passet, men skal rejse samme dag som der er stemplet i passet, at jeg skal forny 90.dage men det er vel helt ok, uden nogen form for problematik i Suvarnabhumi Airport??
Og jeg får jo 90 dage ved indrejse, og så passer det helt perfekt med mit 1.Års fornyelse/forlængelse til marts!

Det er måske dumme spørgsmål, men det er dom sagt første gang!

Du skal nok soege om en exit/re-entry permit. Du naevner du har en enkelt udrejse, men daekker den ogsaa en re-entry ?

Anonym Bruger
Ja det gør den

Conrad
Hej Michael og Hugoboerge,

En re-entry gaelder for indrejse, der skal ingen tilladelser til udrejse, der skal man bruge departure card.

Naar den dato du skal 90 dage rapportere er din udrejse dato, saa skal du ikke bekymre dig om dette, da du kan 90 dage rapportere 14 foer og 7 dage efter den dato.

Men datoen er vel ikke stemplet i dit pas?

For normalt er datoen angivet paa den seddel, man faar som kvittering for rapporteringen.

God rejse til dig Michael, jeg foelger efter den 24. oktober, saa skal jeg se mit yngste barnebarn foerste gang.

Hilsen
Conrad

hugoboerge
Conrad skrev:

Hej Michael og Hugoboerge,

En re-entry gaelder for indrejse, der skal ingen tilladelser til udrejse, der skal man bruge departure card.

Naar den dato du skal 90 dage rapportere er din udrejse dato, saa skal du ikke bekymre dig om dette, da du kan 90 dage rapportere 14 foer og 7 dage efter den dato.

Men datoen er vel ikke stemplet i dit pas?

For normalt er datoen angivet paa den seddel, man faar som kvittering for rapporteringen.

God rejse til dig Michael, jeg foelger efter den 24. oktober, saa skal jeg se mit yngste barnebarn foerste @gang.

Hilsen
Conrad

@Conrad - god besked som altid - man kan saa undre sig lidt over hvorfor det hedder en "exit/re-entry permit"Smile Jeg havde for oevrigt selv fornoejelsen af at se barnebarn nr. 2 for foerste gang i soendags. Det var dog kun for et par timer eftersom familien var i transit.

Conrad
@Hugoboerge

Paa alle mine stempler i passene, staar der kun: RE-ENTRY PERMIT

Det er mit 5. barnebarn, som jeg skal se foerste gang paa hendes 1 aars foedselsdag Sun baby

Bade-Dyr
@Michael

Måske jeg ikke læse det du spørge om korrekt.
Men er det din 90 dage adresse rapport du spøge til ?

Der får du IKKE en ny slip / stemple i dit pas ved indrejse, Men der skal du selv regne 90 dage frem også lave dine 90 dage adresse rapport der.

En lille hjælpe værktøj til at udregne det når du/i er tilbage kunne være den her, for at sikker du gøre det i korrekt tid.

http://www.timean...teadd.html

hugoboerge
Conrad skrev:

@Hugoboerge

Paa alle mine stempler i passene, staar der kun: RE-ENTRY PERMIT

Det er mit 5. barnebarn, som jeg skal se foerste gang paa hendes 1 aars foedselsdag Sun baby

Selvfoelgelig er det en re-entry permit, jeg synes tit og ofte at man hoerer udtrykket "exit/re-entry permit" ligesom man hoerer udtrykkene "marriage visa" og "retirement visa" hvilket heller ikke er korrekt eftersom det er forlaengelse af ophold baseret paa "marriage" eller "retirement".

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

@Michael

Der får du IKKE en ny slip / stemple i dit pas ved indrejse, Men der skal du selv regne 90 dage frem også lave dine 90 dage adresse rapport der.

En lille hjælpe værktøj til at udregne det når du/i er tilbage kunne være den her, for at sikker du gøre det i korrekt tid.

Hvis vi nu tager et eksempel:

Rapportering 15. august 2014 - naeste 90 dages rapportering er saaledes 12. november 2014. Her gaar vaerktoejet saa een dag forkert eftersom resultatet bliver 13. november 2014. Faktisk skal man knaste ind den 14. august 2014 og laegge 90 dage til eftersom den 15. august 2014 betragtes som vaerende dag # 1. Nu betyder den ene dag ikke saa meget eftersom man har 7 dages respit fra naeste rapporterings dato.

Anonym Bruger
Det jeg spørger ind til er om der er noget jeg skal være opmærksom på mht at forlade landet den dag eller dagen efter, at jeg har stempel til at komme til immigrationen og forny/forlænge mine 90 dage, hvis nu jeg ikke kommer af sted lige præcis den dato som er stemplet, har jeg så problemer i Suvarnabhumi?
Jeg har stempel til fremmøde d.22-10 men er ikke sikker på at komme af sted lige den dag, men måske først d.23-10 altså dagen efter, vil det skabe problemer eller hvordan?
Det er vel næsten åndssvagt at tage ud og forlænge 90 dage for at rejse dagen efter???

Conrad
@Michael,

Proev igen at laese mit indlaeg #4, der kan du se at du uden problemer kan 90 dages rapportere indtil 7 dage efter den dato der er angivet i din sidste 90 dages seddel.

Saa hvis du rejser inden 7 dage foer den dag du skulle 90 rapportere, saa er der ingen ting, du skal vaere opmaerksom paa desangaaende.

Venlig hilsen
Conrad

Bade-Dyr
hugoboerge skrev:

Bade-Dyr skrev:

@Michael

Hvis vi nu tager et eksempel:

Rapportering 15. august 2014 - naeste 90 dages rapportering er saaledes 12. november 2014. Her gaar vaerktoejet saa een dag forkert eftersom resultatet bliver 13. november 2014. Faktisk skal man knaste ind den 14. august 2014 og laegge 90 dage til eftersom den 15. august 2014 betragtes som vaerende dag # 1. Nu betyder den ene dag ikke saa meget eftersom man har 7 dages respit fra naeste rapporterings dato.

Huggo har du bare bugte link, brugt den 15 August og 90 dag ??

Læste du hvad der står værktøjet gøre for dig ??

This service enables you to add or subtract days

Altså den add / lægge dage til den dato man indtaster.
Så vil man havde at den 15 August tæller med, ja så skal man jo "Selvfølgelige" bruge den 14 August.

Tro du måske ikke har set, eller glemt at se hvad værktøjet gøre for dig. LOL LOL

Også passer det som du selv har skrevet.

Spring til debat: