Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Girlfriend visa - skal thaibesøgende registrere sin hjemkomst
Hans Berner
Min thailandske veninde skal planmæssigt returnere til Thailand. Hun kom ind i Danmark jf. stemplet i hendes pas 1. juli 2014.
Hun får formentlig et stempel i passet ved udrejsen igen fra Danmark i Copenhagen Airport. Hun skal til Chiang Mai med kort mellemlanding i Bangkok.

Spørgsmål:
Er det virkeligt rigtigt, hvad herboende thailandske veninder fortæller, at hun senest 15 dage efter ankomsten til Thailand skal melde sig på
den danske ambassade i Bangkok for at få registreret sin hjemkomst? Ellers kan hun få problemer næste gang, hun søger visa?

D.v.s. hun skal rejse til Bangkok 1 gang mere? Kan registreringen evt. ske et andet sted? På Danish Visa Application Centre i Bangkok eller på et dansk konsulat?

Webmaster
Det var noget som var nødvendigt tidligere da man dengang skulle stille garanti for visum-ansøgeren. Efter hjemrejsen til Thailand måtte visum-ansøgeren så en tur forbi ambassaden før pengene for garantien kunne blive frigivet.

Man skal på nuværende tidspunkt ikke stille garanti ved visum (kun familiesammenføring) og derfor burde et besøg hos ambassaden være unødvendigt. Men om ikke andet, så er det nok en rigtig god idé at visum-ansøgeren insistere på at få et stemple i sit pas for udrejse af Danmark/Schengen og/eller indrejse i Thailand, så det kan dokumenteres ved næste visum-ansøgning at visum-ansøgeren ved tidligere visumer har overholdt bestemmelserne.

Det er ikke unormalt at man kan rejse fra Danmark til Thailand og den anden vej uden nogle stempler i passet overhovedet, så sørg for at visum-ansøger er lidt obs på vigtigheden af at få stemplerne i passet så længe der fortsat skal ansøges om fremtidige visumer.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
sjusju
I 2010, altså efter at kravet om garanti var ophævet ved besøg, blev jeg i forbindelse med min kærestes besøg i Danmark ringet op af ambassaden i Bangkok som ville hører hvorfor hun ikke havde henvendt sig efter hjemrejse.
Jeg kunne oplyse at hun havde fået opholds tilladelse og de bad mig om at sende en kopi af denne til dem.

sjusju
Skal lige tilføje at vi siden har haft familie besøg fra Thailand og de har ikke skulle henvende sig på ambassaden.

H_Larsen
Hej

1 2011 havde jeg min daværende kæreste, nuværende kone på besøg i Danmark.

Det var efter man var holdt op men at stille sikkerhedsstillelse for turistvisum. Man der var stemplet i passet, at hun skulle møde personligt op på ambassaden inde 15 dage efter hjemkomst.

Jeg skrev sammen med Eva fra Ambassaden og min kone slap for dette.

Jeg havde forstået de var gået væk fra dette krav igen, da det var urimeligt at man skulle forbi Bangkok efter man var kommet hjem.

med se i øvrigt tidligere tråd

http://www.thaila...ost_190557

og hvis du er tvivl så ring eller skriv til ambassaden, de er flinke til svare
mvh
H_Larsen

Hans Berner
Har nu fået svar fra ambassaden om visa og besøg i Danmark: Kort: Det er kun nødvendigt at henvende sig efter hjemkomsten til Thailand på ambassaden, hvis den visabesøgende har fået et stempel i passet, der kræver det.
I har i øvrigt ret i, de er flinke og hurtige på ambassaden til at svare. Ros til det.

Spring til debat: