Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Pas (medbring på dig hele tiden)
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/07-2014 14:42
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ved ikke om det har været oppe og vende før nu, men igår kom nyheden om nye regler vedr. ID som udlænding. Reglerne fortæller at vi som udlændinge (turist som fastboende) skal medbringe vores pas hele tiden, andre dokumenter tæller ikke. Bødestørrelsen for ikke at medbringe lyder på 2000 THB. I dag bliver reglerne forklaret nærmere af denne herre: Pol.Col. Thanasak confirmed the following: 1. By law, all tourists and expats nationwide are required to carry their original passports with them at all times. There is no exception to this. Failure to carry your original passport may result in a 2,000 THB fine. The reason behind this is that Immigration needs to keep track of overstayers and foreign criminals who may be staying illegally in the country. 2. The information provided at an Immigration meeting yesterday was unclear. The correct information, which has always been the case, is that no other forms of identification are acceptable. This includes any other form of photo ID, such as a Thai/foreign driving license or a photocopy of your passport. 3. Immigration does not provide any kind of ‘stamp’ verification on a photocopy of a passport as announced at the meeting yesterday. Therefore, you are required to keep your original passport with you at all times as per point #1 above. http://www.thaivi...rrying-id/ |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/07-2014 14:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
@JS - jeg linkede op til det samme under traaden 3 ugers tur sydpaa i egen bil. http://www.thaila...ost_219362 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/07-2014 14:52
|
hugoboerge skrev: @JS - jeg linkede op til det samme under traaden 3 ugers tur sydpaa i egen bil. http://www.thaila...ost_219362 Super, jeg tænkte nok at det ikke var gået uset hen. Men det fortjener alligevel sin egen post da det har rimelig stor betydning for de fleste. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/07-2014 14:56
|
JS skrev: hugoboerge skrev: @JS - jeg linkede op til det samme under traaden 3 ugers tur sydpaa i egen bil. http://www.thaila...ost_219362 Super, jeg tænkte nok at det ikke var gået uset hen. Men det fortjener alligevel sin egen post da det har rimelig stor betydning for de fleste. Fuldstaendig enig. Paa et tidspunkt laeste jeg noget om en 24 timers regel og det gjaldt saa vidt jeg husker Hua Hin omraadet. Det gik ud paa at hvis man som udlaending havde vaeret ude af Thailand og kom tilbage saa skulle man ved tilbagekomsten INDENFOR 24 timer rapportere til immigrationen eller naermeste politistation. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 30/07-2014 15:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Man er også forpligtet til at melde sig hos politiet, hvergang man rejser til et andet område landet og tilbage igen. Reglerne gælder dog lige nu kun i Hua Hin og kun guderne ved hvorfor. Når det er sagt, så ser jeg ikke de her regler som noget der reelt vil blive lagt meget praktisk fokus på. Man ville blot ende med at genere en masse turister og jage folk helt væk. Jeg er mere bekymret for de signaler, som jeg ser i de seneste officielle meddelelser og lovændringer rettet mod udlændinge her. Thailand er efter min mening ved at miste en del at det vi alle finder attraktivt ved Thailand. Thailand skulle være "smilets land" og har tiltrukket mange hertil netop pga. den "frihedsfølelse" der var her. Det er et land hvor man tager til for at slappe af og nyde livet - og ikke tager til for at blive kontrolleret. Jeg synes det er virkelig synd for Thailand, hvis man mister det image pga. de nye tiltag i forhold til udlændinge her. For man signalerer at udlændinge er under skærpet opsyn og ikke så velkomne her, som folk måske gik og troede. Man begynder at pille ved folks generelle tankegang af hvad Thailand er for et land. Begynder efterhånden at tro på at kravene vil blive strammet yderligere i den kommende tid og er sikker på, at det vil ramme både turismen og udenlandske investeringer hårdt. Personligt er jeg glad for at jeg f.eks. ikke har købt bolig her eller lavet andre langsigtede investeringer. Kort sagt, så synes jeg det er synd hvis Thailand mister sit image som et land, hvor de fleste udlændinge føler sig meget velkomne i. Jeg synes allerede de er godt på vej til at vise at dette ikke er "smilets land" og slet ikke et "frit" og bekymringsløst land for udlændinge at være i. Det Thailand som man turistmæssigt har været mange år om at opbygge og som har gjort at turister har fundet tilbage hertil år efter år, er man efter min mening godt igang med at ødelægge. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/07-2014 15:15
|
ambassaderne får i hvert fald travlt pga. mistede/stjålne pas... |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 30/07-2014 15:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Ja det med pas går skam nok, Det er vel okay at man skal vise det hvis man bliver forspurgt i et fremmed land som udlænding, Er det ikke ?? Det var nu nemmere til nu, Hvor et copy af ens pas forside, Samt copy af Visa / Extension var nok. Jeg er også spændt på det med at melde sin hjemkomst til sit lokal politi / Immigration når man hjemvende efter mere end 24 timer et andet sted i Thailand. Da man ellers kan få en bøde. Der bliver meget papir at holde styr på, Hvis alle gøre / Skal det i fremtiden. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 30/07-2014 15:39
|
|
Bade-Dyr skrev: Ja det med pas går skam nok, Det er vel okay at man skal vise det hvis man bliver forspurgt i et fremmed land som udlænding, Er det ikke ?? Det var nu nemmere til nu, Hvor et copy af ens pas forside, Samt copy af Visa / Extension var nok. Jeg er også spændt på det med at melde sin hjemkomst til sit lokal politi / Immigration når man hjemvende efter mere end 24 timer et andet sted i Thailand. Da man ellers kan få en bøde. Der bliver meget papir at holde styr på, Hvis alle gøre / Skal det i fremtiden. Er ret overbevist om at tingene ikke vil blive overholdt og være som før. Problemet er som jeg ser det ikke lovene, men de signaler man sender i forhold til udlændinge her. Folk ender med at se Thailand som et sted, hvor man ikke er speciel velkommen og det kommer til i det lange løb at skade landet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/07-2014 15:40
|
[quote]patirak skrev: Det er et land hvor man tager til for at slappe af og nyde livet - og ikke at blive kontrolleret. Hoteller, guest houses mv skal dagligt indrapportere deres gaester saa den kontrol har vaeret her i lang tid. Herudover har vi saa 90 dages rapportering for fastboende. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 30/07-2014 15:48
|
|
hugoboerge skrev: [quote]patirak skrev: Det er et land hvor man tager til for at slappe af og nyde livet - og ikke at blive kontrolleret. Hoteller, guest houses mv skal dagligt indrapportere deres gaester saa den kontrol har vaeret her i lang tid. Herudover har vi saa 90 dages rapportering for fastboende. Det er jeg godt klar over. Men det man signalerer nu er at alle konstant skal have deres pas på dem, hvilket er pratisktalt umuligt. Det man også vil have er at folk skal rapportere deres rejser rundt i landet til f.eks. familier og venner. Signalerne er yderligere og endnu mere kontrol af udlændinge og det er min pointe. Hvis jeg f.eks. tager til Hua Hin i to dage og besøger en ven og derefter til Bangkok, så skal jeg rapportere det til politiet begge steder. Det er jo direkte dumt. Redigeret af patirak d. 30/07-2014 15:49 |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 30/07-2014 15:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
vad nor nan skal på stranden og bade det er lit besverlig at have sit pas med i en vandtæt boks
Come As You Are
|
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 30/07-2014 15:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Der vil være gode penge at tjæne på stranden nu for de fattige strømere. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/07-2014 15:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Ja det er sku ikke som i gamle dage, jeg syntes godt nok at de strammer lidt rigeligt, det næste bliver vel at vi kun må komme på besøg men ikke bor her fast, hvor er det gode gamle Thailand blevet af??? Men ok der er jo stadig nogle dejlige omkringliggende lande, hvis det går helt galt med Thailand, men det bliver forhåbentligt ikke så dramatisk, men igen det er jo et nyt Thailand med alle disse checkup? |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 30/07-2014 16:00
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
har været på det lokale Immigration hua hin og de siger det er en misforståelse det hele så det har ikke noget på sig alt er ved det gamle..de var faktisk irriteret over at jeg spurte da der havde været mange i dag og spørge om det samme jeg kom ved 16 tiden.....jeg var taget derud for at få lavet en kopi af mit pas da jeg ikke ville rende rundt med det på mig hele tiden.... men de sage at jeg bare skulle tage hjem igen, og jeg spurte også om at jda eg skulle til bkk om ca 3 uger om jeg skulle komme og meddele det. og han sage jeg skulle bare tage af sted det hele var en misunderstanding..men tilføjede at man altid skulle kunne legitimere sig i thailand og såen har det altid været både for thaier og turister som han sage, men jeg skulle bare slappe af som han sage...men har nu en kopi af passet i motorcyklen.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 30/07-2014 16:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
I Danmark skal udlægninger også bære deres opholdskort på sig hele tiden så der er såmænd kun størrelsen til forskel. Det har nok noget at gøre med at komme alle de kriminelle og uønskede til livs da de nu skal kunne forevise et pas med den til hørende visum til hver en tid, kunne forestille mig der er nogle som vil få det lidt vanskelig hvis de nye tiltag virkelig bliver håndhævet. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/07-2014 17:09
|
Thaier skal vidst også bære de der små blå ID kort på sig hele tiden, men et pas fyldt med div. visum fylder dog en del mere...Og når politiet finder ud af hvor mange penge de kan tjene på én enkelt aften, lad os sige Walking Street, 2000 THB pr. snude uden pas (500-1000 THB hvis de ryger direkte ned i lommen på BIB)...så skal de nok komme i gang med at kontrollere... Personligt har jeg altid haft en kopi af passet på mig, den tid slutter nu... Men det er Thailand i en nøddeskal og jeg tror virkelig at Thailand overlever det. Thailand synes at kunne overleve alt, turisterne strømmer stadig til som fluer til en lort uanset hvad der sker i det land. Og så længe der er noget der hedder Rusland, Indien, Kina og Mellemøsten, så tror jeg ikke TAT bekymrer sig særlig meget om mængden af turister. Redigeret af Anonym Bruger d. 30/07-2014 17:15 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/07-2014 17:12
|
dutling68 skrev: har været på det lokale Immigration hua hin og de siger det er en misforståelse det hele så det har ikke noget på sig alt er ved det gamle....... Det virker mærkeligt når Pol.Col. Thanasak Vongluekiat (Superintendent of Prachuap Khirikhan and Phetchaburi Immigration) i dag citeres for overstående i indlæg #1. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 30/07-2014 17:51
|
|
JS skrev: dutling68 skrev: har været på det lokale Immigration hua hin og de siger det er en misforståelse det hele så det har ikke noget på sig alt er ved det gamle....... Det virker mærkeligt når Pol.Col. Thanasak Vongluekiat (Superintendent of Prachuap Khirikhan and Phetchaburi Immigration) i dag citeres for overstående i indlæg #1. Ja, men en ting er hvad de siger og noget andet er hvad de gør i praksis. Det dumme er bare at sige det og dermed udsende dårlige signaler. (især hvis de ikke ender med faktisk at gøre, som de siger de vil) Det er typisk Thai... Alle står forvirret tilbage og forstår intet. Blot det at de kun siger at det gælder i Hua Hin er jo totalt tåbeligt. Lov er lov... ligegyldigt om man er i HH eller BKK. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 30/07-2014 17:54
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
JS skrev: dutling68 skrev: har været på det lokale Immigration hua hin og de siger det er en misforståelse det hele så det har ikke noget på sig alt er ved det gamle....... Det virker mærkeligt når Pol.Col. Thanasak Vongluekiat (Superintendent of Prachuap Khirikhan and Phetchaburi Immigration) i dag citeres for overstående i indlæg #1. ja det må man sige men det var de svar jeg fik i dag....... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/07-2014 19:19
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Som jeg forstår det er det absolut ikke nogen ny "lov" eller regel. For nogle år siden skulle det også ligepludselig håndhæves, at udlændinge skulle bære deres fysiske pas på sig, men hvad skete der?.....ikke en fis. Det kan selvfølgelig ændre sig med de nye magthavere og deres ordre om "happiness to all", men indtil der kommer historier om at hele Silom og Sukhumvit Road har været udsat for politi scam, tror jeg at min handlemåde forbliver den samme, nemlig passet i safen. Jeg har til oplysning i mine vel 20 års rejser til Thailand, som turist, aldrig skulle legitimere mig, hverken overfor politi eller andre øvrighedspersoner, jo selvfølgelig ved ind- og udrejse. Så indtil jeg oplever det modsatte eller læser om omfattende scam må jeg jo betale de 2000 baht eller bestikke med et par hundrede eller 5... PS Jeg har selvfølgelig andet billed-ID, forsikringskort og hotelkort på mig hvis jeg skulle være udsat for et uheld, ulykke eller sygdom. Redigeret af natty d. 30/07-2014 19:30 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Der vil være gode penge at tjæne på stranden nu for de fattige strømere.