Se indlæg
 Udskriv debat
De Andre Turister
GAMBIT
Vi kan lige så godt krybe til korset og sige det som det er:

Danskere er de mest:
vel-opdragede,
vel-lidte,
kulturforstående,
manérfulde OG,
ugenerende turister i Thailand.. Ja og selvfølgelig også alle andre lande, hvor Danskeren har betrådt fremmed
jord.

Hvordan ved vi det!?
Fordi det siger Thaierne altid når jeg svarer hvor jeg kommer fra, og man ser dem lyse op smilende og blive HELT lettet over man ikke er Russer, Israeler, Franskmand, Englænder!

Men hvad er der i grunden galt med de andre Nationaliteter når de er udenfor deres land og vi som Dansker skal døje med dem?

Lad mig forsøge at lave en liste ud fra mine oplevelser af folk fra andre lande, og ja nogle er Cliché men vi ved jo de passer!!

Lad mig starte med de værste først og gå nedefter, en slags SHITLIST om i vil:
(dette er min personlige scala, i må gerne komme med jeres egen)

1 - ISRAELERE: Hammer nærige,Respektløse, hoverende, ildelugtene, synes Thaier er ynkelige og til grin.
2 - RUSSERE: Vi ved allesammen hvorfor!! - Og de er overalt og fylder gerne det hele
3 - Englændere: Agressive Brøleaber, Neandertaler hjerner, Respektløse, ubehøvlede, hamrende grimme.
4 - Franskmænd: Ubehøvlede, Agressive, usoignerede, de stinker altid, drikker KONSTANT Ricard.
5 - Ozzyer: Tror de at man bliver større mand af at tale højt ? Sexturister, Bumser.
6 - Italienere: Hoverende, højtrøstende, grådige.
7 - Kinesere: HVAD FANDEN er der gået galt her!? HAHA.. Det virker som om de ikke kan se ud af deres små øjne!?
8 - Japanere: Højrøstede, ingen anelse om hvad der foregår omkring dem, jeg tror de er maskiner ?
9 - Andre Danskere - De minder dig om det du lykkeligt rejste fra - hører man dem holder man kæft til de er væk.
10 - Tyskere: Er de ikke bare iriterende uanset hvilken sammenhæng ?

Kunne faktisk være interessant at se de første 4 landes SHITLIST og se hvordan de opfatter andre LOL LOL

Hvordan ser jeres top 3, 5 , eller top 10 ud ?

milex
Hvordan ved vi det!?
Fordi det siger Thaierne altid når jeg svarer hvor jeg kommer fra, og man ser dem lyse op smilende og blive HELT lettet over man ikke er Russer, Israeler, Franskmand, Englænder!

Øhh - hvilket andet svar havde du forventet fra en Thai??

GAMBIT
milex skrev:

Hvordan ved vi det!?

Tror de fleste får samme svar uanset nationalitet

Godnat Milex

Anonym Bruger
Det jo smag og behag, men min tommelfingerregel er at jo mere 'skod' samfund folk kommer fra, jo mere afstumpede er de også i deres adfærd i et fremmed land bl.a. ved ting som menneskesyn, egoisme, nærighed, affaldshåndtering, medmenneskelighed, alm. respekt osv.

Folk siger tit at sådan var danskerne også i 80'erne, måske derhen ad, men ikke ligeså meget vil jeg påstå. Bliver fx russerne bedre med tiden? måske, men kun hvis deres samfund også bliver bedre. Min hypotese er at der er sammenhæng.

Som udgangspunkt kan man derfor bruge denne liste over "Corruption Perceptions Index" fra 2013, til at se hvor jeg vil mene at de bedste turister kommer fra:

01) Denmark
New Zealand
02) Finland
Sweden
03) Norway
Singapore
04) Switzerland
05) Netherlands
06) Australia
Canada
07) Luxembourg
08) Germany
Iceland
09) UK
10) Barbados
Belgium
Hong Kong

Altså, veludviklede lande med god økonomi, velfærdsmodeller, lav korruption og højt uddannelsesniveau. Altså faktorer der alt andet end lige burde give et mere behageligt folkefærd, selvom der selvfølgelig altid er undtagelser.

Men prøv at lægge mærke til, når man læser på nettet om kriminelle udlændinge i Thailand, ofte står der "Swedish man, German man, belgium citizen, danish national" osv, men i virkeligheden er de immigranter og hedder ofte noget i retning af fx Ibrahim Masoud, Slobodan Peric osv...det forstærker yderligere min hypotese.

Behøves jeg at nævne at bunden af "Corruption Perceptions Index" er domineret af arabiske og afrikanske lande??

Bemærk i øvrigt den store forskel i nord- og sydeuropa. Sydeuropa er længere nede på listen. Jeg mener at for få mennesker skelner imellem disse, men er hoppet i EU fælden og tror at EU er en samlet stat. Vi er dybt forskellige. Bare se hvor EU's økonomiske problemer ligger!

nå, men min 'shitlist'

1) Russere/østeuropæere. Afstumpede, højtråbende, sviner...og jeg kunne blive ved.

2) Arabere. Dybt arrogante, ser virkelig ned på andre mennesker, ekstremt dobbeltmoralske og uhygiejniske.

3) Afrikanere. Virkelig skumle, meget desperate hvad angår alt. Mange er involveret i kriminalitet.

4) Indere. Som familie-turister er de egentlig søde nok, men tit ses de i irriterende mandeflokke. Tror de kan gøre som det passer dem fordi de er kommet til lidt penge. Kommer fra hierarki samfund og det afspejler deres personlighed, selvom England ejede deres røv indtil for nyligt.

5) Israelere. Jeg kan bare ikke lide staten Israel eller alt hvad der er derfra. Har ry for at være nedladende.

6) Spaniere/Italienere. Meget arrogante, ses ikke så tit længere pga. økonomiske krise, men ligesom israelerne synes de selv at de er så flotte. Men 90'erne er over og i mine øjne ligner Carlos og Roberto mest af alt en fra Mellemøsten, det samme gør deres opførsel.

7) Franskmænd. Ud over at deres land er overtaget af sorte, så er de resterende franskmænd bare godt gammeldags ubehøvlet at høre på.

8) Kinesere/Japanere, dybt kedelige, isolerer sig, elite samfundsagtige, mere hjerne/mindre hjerte, kommer tit i store irriterende flokke, men tag ikke fejl, de er ekstremt perverse.

Skal da ikke afvise at der er røget en enkelt fordom ind, men listen stemmer meget godt overens med mine oplevelser.
Redigeret af Anonym Bruger d. 08/07-2014 18:59

Anonym Bruger
GAMBIT skrev:

milex skrev:

Hvordan ved vi det!?

Godnat Milex

Det er jeg ikke enig I, bestemt ikke!

Jeg plejer selv at have en god dialog med thaier fra alle samfundslag (uden penge involveret) og historierne er de samme.

Der må desuden være en grund til at man ser skilte som disse poppe op rundt omkring:

[img]http://billedeupload.dk/images/Csimt.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://billedeupload.dk/images/iqglQ.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://billedeupload.dk/images/fGCvA.jpg[/img] is not a valid Image.

Det kan ikke være tilfældigt!

Anonym Bruger
JS skrev:

Det jo smag og behag, men min tommelfingerregel er at jo mere 'skod' samfund folk kommer fra, jo mere afstumpede er de også i deres adfærd i et fremmed land bl.a. ved ting som menneskesyn, egoisme, nærighed, affaldshåndtering, medmenneskelighed, alm. respekt osv.

Folk siger tit at sådan var danskerne også i 80'erne, måske derhen ad, men ikke ligeså meget vil jeg påstå. Bliver fx russerne bedre med tiden? måske, men kun hvis deres samfund også bliver bedre. Min hypotese er at der er sammenhæng.

Som udgangspunkt kan man derfor bruge denne liste over "Corruption Perceptions Index" fra 2013, til at se hvor jeg vil mene at de bedste turister kommer fra:

01) Denmark
New Zealand
02) Finland
Sweden
03) Norway
Singapore
04) Switzerland
05) Netherlands
06) Australia
Canada
07) Luxembourg
08) Germany
Iceland
09) UK
10) Barbados
Belgium
Hong Kong

Altså, veludviklede lande med god økonomi, velfærdsmodeller, lav korruption og højt uddannelsesniveau. Altså faktorer der alt andet end lige burde give et mere behageligt folkefærd, selvom der selvfølgelig altid er undtagelser.

Men prøv at lægge mærke til, når man læser på nettet om kriminelle udlændinge i Thailand, ofte står der "Swedish man, German man, belgium citizen, danish national" osv, men i virkeligheden er de immigranter og hedder ofte noget i retning af fx Ibrahim Masoud, Slobodan Peric osv...det forstærker yderligere min hypotese.

Behøves jeg at nævne at bunden af "Corruption Perceptions Index" er domineret af arabiske og afrikanske lande??

Bemærk i øvrigt den store forskel i nord- og sydeuropa. Sydeuropa er længere nede på listen. Jeg mener at for få mennesker skelner imellem disse, men er hoppet i EU fælden og tror at EU er en samlet stat. Vi er dybt forskellige. Bare se hvor EU's økonomiske problemer ligger!

nå, men min 'shitlist'

1) Russere/østeuropæere. Afstumpede, højtråbende, sviner...og jeg kunne blive ved.

2) Arabere. Dybt arrogante, ser virkelig ned på andre mennesker, ekstremt dobbeltmoralske og uhygiejniske.

3) Afrikanere. Virkelig skumle, meget desperate hvad angår alt. Mange er involveret i kriminalitet.

4) Indere. Som familie-turister er de egentlig søde nok, men tit ses de i irriterende mandeflokke. Tror de kan gøre som det passer dem fordi de er kommet til lidt penge. Kommer fra hierarki samfund og det afspejler deres personlighed, selvom England ejede deres røv indtil for nyligt.

5) Israelere. Jeg kan bare ikke lide staten Israel eller alt hvad der er derfra. Har ry for at være nedladende.

6) Spaniere/Italienere. Meget arrogante, ses ikke så tit længere pga. økonomiske krise, men ligesom israelerne synes de selv at de er så flotte. Men 90'erne er over og i mine øjne ligner Carlos og Roberto mest af alt en fra Mellemøsten, det samme gør deres opførsel.

7) Franskmænd. Ud over at deres land er overtaget af sorte, så er de resterende franskmænd bare godt gammeldags ubehøvlet at høre på.

8) Kinesere/Japanere, dybt kedelige, isolerer sig, elite samfundsagtige, kommer tit i store irriterende flokke, men tag ikke fejl, de er ekstremt perverse.

Godt indlæg JS...

Kom til at tænke på hvordan Thai'er opfattes som turister rundt omkring i verden.?

Mit bud er at der ikke er nogen som kan sætte en finger på deres opførsel. Wink

milex
GAMBIT skrev:

milex skrev:

Hvordan ved vi det!?

Godnat Milex

Fordommene længe leve!.

Og hvis det er dit formål - så bare fortsæt.

JanH
JS skrev: "Folk siger tit at sådan var danskerne også i 80'erne"

Ja, i 1880´erne højst sandsynligt!

Vi glemmer tit at DK er blandt de mest udviklede og avancerede lande i verden, og hvorfor er vi det?

Fordi vi kan opføre os ordentligt, godt uddannede, godt opdragede, vi har tillid til verden og vore medmennesker. Derfor er det også så satans afskyeligt deprimerende at vi skal r*vpules og belemres med skod fra hele det sindssyge tidligere øst-cirkus, samt Rumænien, Bulgarien m.v. - det fortjener vi dæl´me ikke, nej...

PS: Glemte i farten hele det mellemste østen og alle de rådne anal-halal-fabeter, dem skal vi OGSÅ belemres med, holy sh*t - vi er da rigtig søde og rare, ikke?

Angry
Redigeret af JanH d. 08/07-2014 19:57

Amagerdreng
Ha ha den havde jeg ikke set komme but why not....
"Fordi vi kan opføre os ordentligt, godt uddannede, godt opdragede, vi har tillid til verden og vore medmennesker" som skrevet står...

Kim Ludvigsen
JanH skrev:

Grisefesterne på Mallorca, var det ikke efter 1880'erne?

JanH skrev:
Vi glemmer tit at DK er blandt de mest udviklede og avancerede lande i verden, og hvorfor er vi det?

Fordi vi har opdraget vores unge, så de kan tage på ferier, hvor de respektfyldt lærer om fremmede folkeslags kultur og skikke. Prag skulle vist have særlig meget at byde på for kulturhungrende danske unge.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JanH
Nå, die Herren Ludowigsen und Amagerkindchen hader sig selv og det land de er så heldige at være født og opvokset i????

Måske derfor de er så vilde med sex- og drukferier til Pattaya.

Come on, hold op med det pladder, der er jo intet bedre end Danmark, altså alt det der ligger vest for Fyn og Sjælland, harharhar!

Grin

Kim Ludvigsen
JanH skrev:

Come on, hold op med det pladder, der er jo intet bedre end Danmark, altså alt det der ligger vest for Fyn og Sjælland, harharhar!

Grin

Det har da ikke noget med Danmark at gøre, det er Jylland!
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JanH
Det er vikinger, mein Kimchen!

Både Jakob Haugaard og Finn Nørbygaard er født der, DET er nogle seje vikinger, hehe...

Wink
Redigeret af JanH d. 08/07-2014 20:33

Amagerdreng
WEB - So sorry....
Tak JanH - Du må da have læst i spåkuglen om mine turer...kan du hjælpe mig med min næste tur til Pattaya.. Jeg vil finde drømme pigen i mit liv please....help....

sabaitoo
Grin Tænkte lige på denne sang : http://www.youtub...o8-1bu_w9c

GAMBIT
milex skrev:

GAMBIT skrev:

milex skrev:

Hvordan ved vi det!?

Godnat Milex

Fordommene længe leve!.

Og hvis det er dit formål - så bare fortsæt.

Milex det var ment som en spøg, men ikke uden sandhed.
Hop nu ned derfra ikke

GAMBIT
JS skrev:

01) Denmark
New Zealand
02) Finland
Sweden
03) Norway
Singapore
04) Switzerland
05) Netherlands
06) Australia
Canada
07) Luxembourg
08) Germany
Iceland
09) UK
10) Barbados
Belgium
Hong Kong

nå, men min 'shitlist'

8) Kinesere/Japanere, dybt kedelige, isolerer sig, elite samfundsagtige, mere hjerne/mindre hjerte, kommer tit i store irriterende flokke, men tag ikke fejl, de er ekstremt perverse.

Skal da ikke afvise at der er røget en enkelt fordom ind, men listen stemmer meget godt overens med mine oplevelser.

Tak JS,

Det kunne jeg ikke have skrævet bedre selv! Vores opfattelse af de forskellige turister er faktisk 100 % identiske, så det er fedt at læse dine begrundelser. Især om Spaniolere og italienere er SPOT on!
Havde HELT glemt Inderne som er mega vamle - dog rigtigt er de små familier faktisk søde

Din tommelfinger regel med "skod" samfund er jeg enig med dig i, og det er vel skræmmende at hele nationer faktisk opfører sig uciviliseret.

Tak for et godt indlæg Smile

Anonym Bruger
JanH skrev:

Nå, die Herren Ludowigsen und Amagerkindchen hader sig selv og det land de er så heldige at være født og opvokset i????

Måske derfor de er så vilde med sex- og drukferier til Pattaya.

Grin

ja men hvorfor fae skal de satans jyder absolut bruge danebrog, kan de ikke deres eget jydeflag? :-))

Bjarne
Beklager det med flaget. Det har også taget alt for lang tid, hvor vi bare er fortsat med at bruge det gamle rød/hvide.
Oprindelig arbejdede vi med et smukt jysk flag med gul bund og en blå cirkel, men fik så at vide, at blå og gul allerede var optaget af helsvenskerne øst for Øresund og halvsvenskerne øst for Storebælt.

Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

JanH skrev:

Grisefesterne på Mallorca, var det ikke efter 1880'erne?

JanH skrev:

Fordi vi har opdraget vores unge, så de kan tage på ferier, hvor de respektfyldt lærer om fremmede folkeslags kultur og skikke. Prag skulle vist have særlig meget at byde på for kulturhungrende danske unge.

Ja det var også min tanke. Problemet er ikke kun nationalitet, problemet er at mennesker er sociale dyr og grænsen for hvad vi vil gøre rykker sig når vi er i grupper. Så går vi i byen 30 danskere er der sandsynlighed for at vi opfører os dårligere end hvis vi går i byen 3 personer.

Spring til debat: