Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
De kære russere
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 08/07-2014 13:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Der har været skrevet meget om russere på turiststederne i Thailand. Og der er måske ligeså mange forskellige meninger m denne, lidt specielle, turistgruppe. Jeg har selv mest oplevet de lidt underlige situationer, der måske vidner om russernes mentalitet, men også om deres rejsemæssige umodenhed. Mens de var under kommunistisk diktatur, var en af de allerførste glæder, som i alle kommunistiske lande, at folk blev forhindret at forlade paradiset. Nu er der ikke kommunistisk, men ganske almindeligt diktatur i Rusland. Og mange nyrige russere rejser i stort tal myldret ud i den store verden, medbringende deres manerer. Vi har lige haft den glæde at være en uge på et "all inclusive" luksus resort i Grækenland. Det er jo et koncept, der fordrer at man bruger det meste af ferietiden på resortet. Der er tilsyneladende også populært blandt russere med unger i alle størrelser. Så det var jo en kærkommen lejlighed til at se, om denne turistgruppe var anderledes en de man har set i Thailand. Og så var man jo tvangsindlagt til 3 måltider om dagen sammen med disse, samt konstant omgang ved pool. bar og rekreative områder. For jeg må indrømme, at i Thailand har jeg ikke været så tæt på dem, og så længe. Der var mange forskellige nationaliteter, men nogle ting kendetegnede især de russiske grupper. Når der var mad ved buffeten kunne man være sikker på, at der blev mast ind foran i køen, og de ryddede alt mad i fadet for at dele det nede ved bordet. Det blev påtalt af personalet flere gange. F.eks. pizza. Den stakkels pizzakok spyttede pizzaer ud, men der blev ikke taget et stykke eller to per person. De ryddede alt. og pakkede ned i servietter. (Lidt dumt, der var jo mad 3 gange om dagen og snacks indtil midnat) Det var ikke samme grupper. Der kom et nyt ryk-ind midt på ugen. Samme (dårlige) manerer. Støjniveauet var ekseptionelt højt, og det blev også påtalt. Påklædningen var som man kender fra Thailand, der gør russere meget nemt genkendelige. Også blandt personalet, specielt i barer og restauranter, hørte man ofte "jeg kan ikke tale russisk" og så en højrystet diskussion om hvorfor ingen kunne tale russisk, eller menu/barkort var på russisk. Der kom senere på ugen specielt personale til at servicere russerne, der var tosproglige. Vi er lige ankommet til Thailand, og vi glæder os til lidt ro fra hyl og skrig, unger alle vegne og brovtende gæster. Men da jeg havde en enkelt dags arbejde at udføre for en klient bosiddende i Pattaya, bor vi her de første to dage, inden vi rejser til familien. Første indtryk på vores ellers super flotte hotel...En ophidset russisk udvidet familie i receptionen, der på russisk forklarede et eller andet, som ingen forstod. Os inklusive. Manageren kom.."Yes fully booked. Yes you can call police. But no room. Please find another hotel." (stort smil) Familien (8 mennesker) forlod hotellet højlydt. Manageren til os,: A room for..you. Sure sir. Which floor. (stort smil) Konklusionen er vel givet på forhånd. Man skal ikke være fordomsfuld. Det siges også, at det er "racistisk" at sige, at sigøjnere stjæler. Men som der måske gemmer sig en sigøjner i mængden som er ærlig og troværdig, må der da også findes helt almindelige russiske familier, der ikke bekræfter alle fordomme, lige meget hvor man møder dem. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 08/07-2014 14:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Velkommen tilbage fra ferie. Og tak for advarslen om at tage på disse all inclusive hoteller i EU.Og så er det da befriende at høre at der på trods af voldsom mangel på turister i Pattaya (og temmeligt sikkert resten af Thailand), så fravælges visse former for turister. Jeg kan dog tilføje at jeg er stødt på de få promiller af russiske turister her i Thailand. Sidste år tog jeg og kæresten en smut tur til Hua Hin i højsæsonen , og her er der ganske ganske få russere at se. Og de opførte sig ganske stille og roligt. Så ja, de findes... |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 08/07-2014 14:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
En Russer og en Amerikaner sidder i samme kupe i et tog. Pga sprogbarrikaden har de svært ved at kommunikere. Efter et stykke tid smider amerikaneren en sølvdollar op i lurten, trækker sin revolver, skyder hul i mønten og udbryder WILD_BILL. Så må ham den fatsvage, da kunne regne ud hvor amerikaneren kommer fra. Russeren fortrækker ikke en mine. Men efter et stykke tid rejser Russeren sig op, smider bukserne, viser han har tre tissemænd og svarer TJERNO-BYL. (For de fatsvage. Det var der, der røg en atomreaktor i luften for nogle år siden) Redigeret af cali111 d. 08/07-2014 15:04 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 08/07-2014 14:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Har lagt mærke til at møder/ser man 1 Russer som er alene er de lavmeldte og indelukkede - ja nærmest kravler langs panelet. I flok derimod, haha.. Vodkaforpustede,solstækte Bulldozere der vælter alt omkring dem og krænker thaiernes bløde væsen på alle mulige måder! Komisk men også aldeles trætteligt at overvære |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 08/07-2014 15:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 100 |
De burde holde sig hjemme bag jerntæppet, nå nej, det er væk, pokkers! De hærger overalt i Middelhavet og desværre også i Thailand hvor de mange steder direkte forbydes adgang. Alt for mange på Phuket, Pattaya/Jomtien, mens Hua Hin ser ud til at være sluppet, endnu da.. Tjek denne bitch på et resort i Tyrkiet (siger titlen, men det ER vidst i Egypten) Redigeret af JanH d. 08/07-2014 15:22 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/07-2014 15:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Mon ikke at det er en underskudsforretning for hoteller med all inclusive, når gæsterne er Russere.! ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/07-2014 16:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
DK skrev: Mon ikke at det er en underskudsforretning for hoteller med all inclusive, når gæsterne er Russere.! ![]() Mon ikke de bare regulerer på kvaliteten. Men jeg har godt bemærket denne opførsel på hoteller i Thailand der kan virkeligt slæbes til bordet når der skal spises morgenmad. Ofte levner de også kæmpe mængder. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/07-2014 16:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
åh de kære russere...intet har ødelagt min opfattelse af thailand som turistdestination mere end russere...arabere, indere og afrikanere kommer i nærheden men slår dem ikke. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 08/07-2014 17:41
|
|
Hvad med alle kineserne? Bor man i Bangkok så er der negere overalt, mensaab kalder de lokale dem, hæhæ! |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 08/07-2014 17:48
|
|
Det var faktisk en tanke, at kvaliteten på maden blev sænket. Når jeg tænker tilbage, var de to værste (med flest russere) dage også mærkbart ringere i kvalitet. Man kunne også opleve, at stå i kø i 10 min for en ret på buffeten, og så blev ALT der blev lagt i bakken skovlet over på et par tallerkner, hvis det var en russer der stod foran. Det skabte en del uro, kan man sige. men de var fuldstændigt ligeglade, og fattede vist ikke engang problemet. Det var ikke et par enkelte gange. Det var hele tiden. Et "all inklusive" er ikke en discountferie. En uge i det græske kostede i nærheden af 7000 per næse. Det var et 5 stjernet resort, men for at være ærlig var maden middelmådig (til prisen). Det var stort set det samme hele ugen, men de to omtalte dage var der mere "restemad". De kørte et italiensk koncept, med italiensk mad. Men cannelloni (pastarør med fyld) var lavet af overskydende pandekager fra morgenmaden. Overskydende fordi de smagte forfærdeligt. Vodka kunne de til gengæld hælde i sig. Selvom barserveringen først startede kl. 10:30 var der vist varmet op inden. Det værste var den konstante hylen og skrigen af unger der for forvildet rundt, så man skulle passe på hvor man trådte. Larmen var så intens, at skulle man sige noget til den person, der ikke sad lige ved siden af eller overfor, skulle man råbe. Virkelig råbe. Der var børn der vrælede hele tiden, men det var nu ikke bare russernes yngel. Det var stort set alle. Børn havde generelt to udtryksniveauer: 120 db, som allerede er over smertegrænsen, som første lydtryk, når de ville noget. Blev de ignoreret eller var i nærheden af vand (strand, swimmingpool, et glas vand i restauranten) steg det lydtryk til over skalaen. Det gik gennem marv og ben. Jeg KAN bare ikke med støjende børn! Det er derfor absolut sidste gang, at jeg skal være på et såkaldt "familiehotel". Familie betyder at der ikke sættes grænser for medbragte børn på hotellet. Det kommer til at tage et par uger at komme ned igen. Der var en skøn blanding af alle mulige europæere, men russerne (som jeg i øvrigt ikke regner som europæere alligevel) glimrede ved deres konstante hovedrystende adfærd. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 08/07-2014 18:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Jeg har selv været på 'all inclusive' i Ægypten, Tyrkiet og Grækenland. Meeen altid kun med min familie med diverse småbørn. Synes faktisk det er ok, hvis det blot er badeferie man skal på MED børn. Ingen problemer (xtra-udgifter) med mad, drikkelse, is etc. Men ville aldrig benytte mig af disse lokationer, med mindre der er børn involveret. Børnene gider alligevel ikke se diverse uriner, men blot boltre sig ved poolen. Har også set russere sådanne steder, men andre nationaliteter er såmænd ikke meget bedre. Og sprutten/vinen/øllen er er mildt sagt ikke drik-værdig ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/07-2014 19:53
|
JanH skrev: Hvad med alle kineserne? Bor man i Bangkok så er der negere overalt, mensaab kalder de lokale dem, hæhæ! Kinesere generer mig på ingen måde, de er ret stille og rolige og så falder de bare meget naturligt ind i bybilledet. Jeg synes heller ikke at man ser så mange "negere" at det skulle være et problem. sudsakhon skrev: Det var faktisk en tanke, at kvaliteten på maden blev sænket. Når jeg tænker tilbage, var de to værste (med flest russere) dage også mærkbart ringere i kvalitet. Man kunne også opleve, at stå i kø i 10 min for en ret på buffeten, og så blev ALT der blev lagt i bakken skovlet over på et par tallerkner, hvis det var en russer der stod foran. Det skabte en del uro, kan man sige. men de var fuldstændigt ligeglade, og fattede vist ikke engang problemet. -CUT- du bekræfter ret godt alle mine fordomme om all inclusive ferier. Jeg ved at der er mange der er glade for det, men jeg tænker at man så bare ender og være på et røv sygt hotel 24/7 for nu har man jo betalt for det. Jeg har på mine ferier generelt holdt mig væk fra stort set alt der hedder pakke turister, ikke fordi jeg skal uden for lands lov og ret og føle mig en opdagelse rejsende (dem vil jeg også helst holde mig fra). Men jeg er bare ikke så glad for den med fastlagte ture hvor man skal være bestemte steder på bestemte tider. Så er man fri til at gøre hvad man vil og spise hvor og hvornår man får lyst til det. Men den med kedelig mad er det ikke generelt på ferie destinationer? Jeg mener sidste år var vi i 4 uger Thailand og den ene uge var vi på phuket. Vi havde lejet en lækker lejlighed på Karon Beach (eller rettere lige bag den oppe af bjerget) og en bil så vi kunne komme rundt som det passede os. Det var super men jeg fik ikke et ordenligt måltid mad i hele den uge. Alle stederne på stranden var maden kedelig og tilpasset turisterne og vi fandt ikke rigtigt nogle steder der lignede steder thai'er ville komme og spise. Havde vi haft mere lokalt kendskab kunne vi nok have fundet noget men det lykkedes ikke rigtigt. Så det var fantastisk at komme retur til Bangkok hvor det vrimler med god mad på ethvert gadehjørne (ok lidt overdrevet). Jeg vil til enhver tid hellere spise med en masse thaier på et fortov end på en turist restaurant. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 08/07-2014 20:02
|
|
TomDK skrev: "Kinesere generer mig på ingen måde, de er ret stille og rolige og så falder de bare meget naturligt ind i bybilledet. Jeg synes heller ikke at man ser så mange "negere" at det skulle være et problem." Stille og rolige? De kæfter da op, og spytter alle vegne, hoster og harker og smasker når de æder, tror ikke du har mødt kinesere... Negere: De er overalt, Minburi, Huamark, Bangkapi, On Nut, osv. osv. - og de går på job inde i Suk.Vit Soi 2-3-4 - håber snart der bliver ryddet op i det pusher svineri, jeg må ha´ ringet til Generalen! ![]() |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 08/07-2014 21:19
|
|
Lidt mere Russkie sjov: Syge I deres Vodka inficerede små hoveder... |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 08/07-2014 21:22
|
|
|
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 08/07-2014 21:29
|
|
|
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 08/07-2014 21:30
|
|
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/07-2014 09:18
|
JanH skrev: TomDK skrev: "Kinesere generer mig på ingen måde, de er ret stille og rolige og så falder de bare meget naturligt ind i bybilledet. Jeg synes heller ikke at man ser så mange "negere" at det skulle være et problem." Stille og rolige? De kæfter da op, og spytter alle vegne, hoster og harker og smasker når de æder, tror ikke du har mødt kinesere... Negere: De er overalt, Minburi, Huamark, Bangkapi, On Nut, osv. osv. - og de går på job inde i Suk.Vit Soi 2-3-4 - håber snart der bliver ryddet op i det pusher svineri, jeg må ha´ ringet til Generalen! ![]() Jo jeg har mødt kinesere og endda næsten været i kina (næsten fordi folk fra Taiwan ikke opfatter sig som kinesere). Jeg synes ikke at jeg decideret har oplevet problemer med dem når jeg har boet på hoteller i Thailand. Sidste år boede vi den sidste uge på et hotel som havde mange kinesere og oplevede ikke nogle problemer. Men jeg har en teori om at pakke turister uanset nationalitet er irriterende. Dvs en familie uanset nationalitet er intet problem men får man en hel busfuld så opstår problemerne fordi evt særheder bliver fremhævet da der er mange og skal man hævde sig en gruppe af mange mennesker stiger lydniveauet også. Hvad angår negerne så har du og jeg vidst forskellige opfattelser af hvad der er et problem. Jeg ser ikke er problem bare fordi jeg kan se dem, det er folks opførsel jeg dømmer på. Så jeg har større problemer med englændere i grupper over 4 end jeg har det med de relativt få negere der er uden for Sukhumwit. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 09/07-2014 11:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
De videoer med de skide russere er jo ikke værre end danskere, englændere og andre der får for meget at drikke. Har da godt nok oplevet danskere der har opført sig endnu værre Men har tilbøjelighed til at give tomdk ret angående det med pakke turister. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 09/07-2014 17:36
|
|
Jeg holder mig også langt væk fra pakkerejser og især charter. Men all-inclusive ferien var en invitation, som blev betalt. jeg kunne jo ikke tillade mig at brokke mig, især da ferieformen var valgt pga. småbørn/større børn i gruppen. (Som dog ikke fik lov til at ræse rund eller vræle hele øen op.) Det værste ved pakkerejser er, at man ikke kan løbe skrigende væk. Mine fordomme er også bekræftede, men det får jo ikke andre konsekvenser end at jeg aldrig ville vælge den ferieform. Heller ikke hvis min kone og jeg skulle blive med småfolk. Der er simpelthen for mange børn samlet samme sted til at man kan slappe af. Russerne var dråben, der fik bægret til at flyde over. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.