Se indlæg
 Udskriv debat
Banklaan i Thailand.
hugoboerge
Der er forskellige traade omkring scams i Thailand. Jeg vil ikke kalde det jeg bibringer med her for en "scam". Men.

Jeg formoder at der er en del medlemmer af dette forum som er bosat i Thailand og som eventuelt har taget et banklaan til at finansiere huskoebet.

For et stykke tid siden var konen og jeg en tur i banken og jeg naevnte at jeg syntes at rentesatsen var for hoej.

Naa men det var da noget man kunne kigge paa.

Saa fra en rentesats paa 7.10% p.a. er den nu kommet ned paa 3.50% for det foerste aar og de naeste 2 aar vil den ligge paa 6.10%. Konen underskrev en dynge dokumenter forleden dag.

Det er ikke noget bankerne reklamerer med saa jeg vil blot bringe det videre.

Mvh.

vandango
Syntes at der var en tråd oppe for nogle år siden, som havde nogle særlige billige lån.

Måske var det for mindre bemidlede, men særdeles attraktivt.

hugoboerge
vandango skrev:

Syntes at der var en tråd oppe for nogle år siden, som havde nogle særlige billige lån.

Måske var det for mindre bemidlede, men særdeles attraktivt.

Det er muligt Vandango, jeg naevner det blot saa man kan faa renteudgiften ned og faa afdragene op, saa enkelt er det. De maanedlige ydelser aendres der ikke paa.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Det er muligt Vandango, jeg naevner det blot saa man kan faa renteudgiften ned og faa afdragene op, saa enkelt er det. De maanedlige ydelser aendres der ikke paa.

Er der slet ingen ulemper? Jeg tænker på længere løbetid eller højere restgæld, som vi fx kender det fra danske realkreditlån.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Er der slet ingen ulemper? Jeg tænker på længere løbetid eller højere restgæld, som vi fx kender det fra danske realkreditlån.

Ingen ulemper overhovedet. Til gengaeld sparer man paa renteudgiften og hvad der er sparet er tjent.

Allan73
Paa vores hus laan I SCB er renten laast de foerste 3 aar.
Vi skal lige straks ud og re-finansere og vi forventer ogsaa en god reducering af renten.
Haaber paa at komme fra 6,5% til omkrng de 4%.

Jo staerkere ens oekonomi er, jo bedre laan kan man forhandle sig til. Det gaelder ogsaa I Danmark.

Mvh

hugoboerge
Allan73 skrev:

Paa vores hus laan I SCB er renten laast de foerste 3 aar.
Vi skal lige straks ud og re-finansere og vi forventer ogsaa en god reducering af renten.
Haaber paa at komme fra 6,5% til omkrng de 4%.

Jo staerkere ens oekonomi er, jo bedre laan kan man forhandle sig til. Det gaelder ogsaa I Danmark.

Mvh

Vi har ogsaa laan i SCB. Det foerste aar var paa "tilbud" dvs 2.75% og steg saa efter aar et til 5 et elller andet og fra aar 4 gik den op til 7.1%.

I vores tilfaelde har det intet at goere med hvor staerk ens oekonomi er. OK hvis man betaler afdragene til tiden saa ryger man ind i kategorien "staerk".

jens
Er det så også med samme vilkår som andre banklån i Thailand at man betaler rente af hele lånebeløbet i hele løbetiden.
Det er jo en væsentlig forskel ifht Danmark hvor man jo kun betaler rente af restgælden.

hugoboerge
jens skrev:

Er det så også med samme vilkår som andre banklån i Thailand at man betaler rente af hele lånebeløbet i hele løbetiden.
Det er jo en væsentlig forskel ifht Danmark hvor man jo kun betaler rente af restgælden.

Det er renter af restgaelden paa ganske normal vis.

Spring til debat: