Se indlæg
 Udskriv debat
Nadia på besøg i Thailand på sin tur jorden rundt
Webmaster
Torsdag aften fandt vi så vores vej til togstationen, hvor vi skulle finde toget, der skulle tage os de 15 timer nord på til Chiang Mai. Det gik overraskende let med at finde toget og den vogn, vi skulle være i. Problemet var så bare, at vi havde fået to senge i hver vores kupe! Ej! Jeg prøvede at snakke med en af konduktørerne, men det eneste han kunne sige var "Full!" og vifte med armene. Nå! Dog kom han ind et par timer senere, hvor mine øjne var SÅ tæt på at lukke, at jeg kunne tage den ledige seng inde i Lines kupe. Fedt! Det var sådan nogle rigtige kupeer, som man ser på film, hvor man går ind af en dør og derinde er der plads til 4. Vi havde de to overkøjer (de var billigst), så vi kunne rigtigt ligge deroppe og råhygge!

Vi sov som små børn den nat, og det var skønt! Da vi ankom til stationen i Chiang Mai stod der en hel masse klar til at tage os med til lige netop deres hostel/hotel, og de havde alle reklamer for deres ture osv. Vildt uoverskueligt! Vi endte dog med at vælge nogen, som ville give os gratis transport til deres hotel, og en masse andre så også ud til at vælge det. Og 60 kr for et værelse til os begge klagede vi da ikke over. Vi blev straks indlogeret og satte os straks derefter ved damen med alle turene. Vi havde nemlig kun fredag og lørdag deroppe, hvor vi skulle med toget lørdag kl 17 - så vi skulle have noget ud af vores tid!

Vi endte med at skulle ud at zip-line (en af de ting Maria og jeg også prøvede i Baños), hvor vi skulle ud på hele 28 lines samt blive firet direkte ned fra en platform 4 gange. Yes! Lørdagens program stod på en heldagstur hvor vi både skulle ride på elefanter, riverrafte, trekke og se et specielt folk. Alt i alt for begge ture: 680 kr - og turen om lørdagen var endda privat, så vi kunne være 100 % sikre på at nå toget og blev derfor lidt dyre.

Eftermiddagen stod så på ziplining. Vi blev kørt op i bjergene i ca halvanden time - wow nogle hårnåle-sving!! Herfra blev vi udstyret og skulle så afsted. Det var vildt fedt! Vi susede hen over junglen og hoppede ned fra platforme. Det aller-sjoveste var at blive firet omkring 50-60 m ned fra en platform med fuld fart. Wow det kildede i maven! Den sidste ziplining tur var hele 900 m. Voldsomt sjovt! Og smukt med udsigt udover bjergene.

Om aftenen begik vi igen fejlen at tage på natmarked. Denne gang med god tid til at se på tingene. Vi bliver så fattige og så tunge i bagage i det her land...

Lørdag stod vi så klar kl 7.00 og klar på tur! At guiden så først havde tænkt sig at komme 7.40, kunne han godt lige have meddelt! Første stop var på en elefant-farm, hvor vi skulle ride på elefanter. Vi blev sat op på ryggen af dyret i en fin lille stol og afsted det gik. Elefanten var dog ret morgensur, så den gad overhovedet ingenting og truttede i sit lille horn. Guiden havde den her ting med som han stak den med, når den ikke gjorde som den skulle, og det gjorde virkelig ondt i hjertet på os at se. Jeg fortrød i hvert fald at været taget med på den ridetur. Da elefantens elefantven kom og gik med på turen ville den godt lidt igen. Den var stadig ikke tilfreds, og det var så synd! Men det var da sjovt at prøve.

Efter elefant-ridningen kørte vi lidt igen ud til et vandfald. Her skulle vi trekke en time frem og tilbage til vandfaldet, og derude kunne vi få en dukkert! Og det fik vi brug for - nøj vi svedte! Efter trekkingturen var der frokost, hvorefter den stod på riverrafting! Det startede stille og roligt men blev et par gange semi-vildt. På et tidspunkt gik et af mine myggestik klø-amok, og jeg var derfor uopmærksom et kort øjeblik, og før jeg vidste af det lå jeg i vandet! Æj. Det kan nok være de andre i båden fik travlt med at få mig op! Jeg var bare mest ærgerlig over at have været nede i vandet eftersom det var ENORMT beskidt, og vi skulle jo direkte med toget hele natten efter denne tur. Øv-vand. Nå, vi havde en sjov tur, hvor vi til sidst også sejlede på en tømmerflåde lavet af bambus. Ret specielt.

Efter riverrafting (og heldigvis et skyl under en bruser!!) tog vi mod en lille landsby, hvor der bor såkaldte "Long Neck People". Det var et folk, som sætter ringe om deres hals for at gøre den længere. Jo længere jo smukkere! Nøj, det så surrealistisk ud! Vildt sjovt at se.

Sidst på eftermiddagen landede vi så på togstationen - klar til afgang mod Bangkok. På gensyn din skønne by! Først skal vi bare lige overleve 14 timer i et tog - og der er allerede en der snorker!!

Læs nærmere på:
- Farvel til Thailand
- Phuket og Koh Phi Phi
- Khao Sak
- Koh Tao og ny dykkertitel
- Lidt billeder fra tiden på Koh Phangan
- Koh Phangan, fest og Full Moon
- One day in Bangkok
- Chiang Mai
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: