Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Nyt pas, re-entry m.v.
JanH
Hej alle I Thai-rejsende, håber på lidt hjælp.

Rejste ud af Thailand for et par måneder siden, fik re-entry stempel i passet baseret på et non-O Visa som er forlænget med retirement.

Jeg mistede så uheldigvis mit pas fornylig og har fået et nyt.

Hvad gør jeg når turen atter går til Thailand, kan jeg overføre de gamle stempler (har fotokopi af dem) til det nye pas, og hvis ja, rejser jeg så bare ind og får de 30 dage ved ankomst, og laver papirarbejdet enten i lufthavnen eller på Immigration?

Nogle der har erfaring med dette?

hugoboerge
JanH skrev:

Hej alle I Thai-rejsende, håber på lidt hjælp.

Rejste ud af Thailand for et par måneder siden, fik re-entry stempel i passet baseret på et non-O Visa som er forlænget med retirement.

Jeg mistede så uheldigvis mit pas fornylig og har fået et nyt.

Hvad gør jeg når turen atter går til Thailand, kan jeg overføre de gamle stempler (har fotokopi af dem) til det nye pas, og hvis ja, rejser jeg så bare ind og får de 30 dage ved ankomst, og laver papirarbejdet enten i lufthavnen eller på Immigration?

Nogle der har erfaring med dette?

Jeg har ingen erfaring med et mistet pas men i forbindelse med udstedelse af et nyt boer eller skal ambassaden udfylde et dokument der bekraefter at pas nr. saadan og saadan er blevet erstattet af pas nr. saadan og saadan. Eftersom du har de kopier af de gamle stempler burde det efter min mening ikke vaere noget problem efter at ambassaden er blevet konsulteret.

JanH
Tak for det, men passet er mistet udenfor Thailand og ingen ambassade er involveret. Dog er der lavet en politirapport som vel kan anvendes som dokumentation overfor de myndigheder/instanser der måtte ønske det.

Bade-Dyr
Nu kender jeg kun til når en person inde i Thailand har tabt sit pas, fået et nyt pas, der går man bare ud på Immigration kontor man høre til, Men politi rapport på man har miste det, brev fra den Danske Ambassade med hvorfor man har fået nyt pas. Så slå de ens navn med mere op i deres system, og man få så den samme Extension igen.

Anden mulighed for dig kan jo være at få en NoN O Single 90 dag fra Danmark (Eller det land du er i nu), i løbet af de sidste 30 dage af dem når du er i Thailand igen, lavet det om til et års Extension med grunden "retirement"

Spring til debat: