Se indlæg
Hvilket alternativ til Thailand foretrækker du ?
Cambodja Cambodja 21%[11 Stemmer]
Fillippinerne Fillippinerne 10%[5 Stemmer]
Laos Laos 6%[3 Stemmer]
Myanmar Myanmar 8%[4 Stemmer]
Vietnam Vietnam 8%[4 Stemmer]
Der er intet alternativ til Thailand Der er intet alternativ til Thailand 40%[21 Stemmer]
Et alternativ et andet sted end sydøst-asien Et alternativ et andet sted end sydøst-asien 8%[4 Stemmer]
Antal stemmer : 52
 Udskriv debat
”Der er intet alternativ til Thailand”
Webmaster
Spies er et af de rejsebureauer, som sender flest gæster til Thailand – i øjeblikket er der kun 50, sagde Spies’ direktør for Danmark, Jan Vendelbo, i går til standby.dk

”Et militærkup er altid urovækkende, men det er desværre ikke noget nyt, at militæret tager magten i Thailand. Vi holder meget øje med udviklingen, men det er ikke godt for et turistland som Thailand. Produktmæssigt er der intet alternativ til Thailand, men rejsebranchen holder vejret og håber på det bedste,” sagde Jan Vendelbo og tilføjede: ”Der er ca. 160.000 danske ankomster til Thailand hvert år. Alene Spies har 10-15.000.

Læs nærmere på: Stand By

Tja, hvis man kigger på resten af sydøst-asien hvad er der så af muligheder ?

Laos - måske for langt tilbage i forhold til Thailand og ingen strande, områder hårdt plaget af miner
Cambodja - også langt tilbage i forhold til Thailand og endnu mere korrupt og også plaget af optøjer
Vietnam - for travlt og anderledes
Fillippinerne - anderledes, længere rejsetid og borgerkrigslignende tilstande visse steder
Myanmar/Burma - tja måske det mest stabile land i regionen for tiden til trods for mindre etniske udrensninger

Hvilket alternativ til Thailand foretrækker du ? Og gerne hvorfor/hvorfor ikke ?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
maik
I de seneste år har jeg rejst rundt i store dele af Østasien. Jeg har besøgt alle de nævnte lande undtagen Burma. Desuden har jeg også været i Kina, Hong Kong, Malaysia og Indonesien.

En sådan rejseaktivitet forventer jeg at fortsætte med. Alligevel mener jeg ikke, der for alvor er et alternativ til Thailand. Selv efter militærkuppet har Thailand mere ordnede forhold end de fleste andre lande. Desuden har LOS den bedste infrastruktur og den vidunderligste befolkning.
Og sammenligner man f.eks. med Filippinerne, som af og til kaldes for en light-udgave af Thailand, så er sandsynligheden for at blive udsat for overfald og anden kriminalitet heller ikke nær så stor i LOS.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Kim Ludvigsen
Med hensyn til alternativer afhænger det nok især af, hvad man er interesseret i. Indonesien - især Bali - kan måske være et godt alternativ, hvis man vil have strand m.m. Ellers er der jo også Malaysia, og storbyferie kan man holde i Singapore.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
buick
Som Thailand udvikler sig rent turist mæssigt så fortrækker jeg efterhånden næsten alle de andre lande

At der politisk er rod her og der er ikke noget jeg går op i og om der er en strand ved et hav eller ej tæller heller ikke rigtigt der er jo mange mange tusinde søer hvis man vil bade

Men ens for alle lande inkl Thailand er at der er områder man holder sig fra og andre som er fantastiske
nogle steder holder man sig fra pga sikkerhed (syd-Thailand) andre pga det er turist fælder (phuket, samui, huahin osv), desværre ser det ud til Thailand har flere og flere for hver gang man er af sted.

men ellers er det vel hvad man kan lide og er til, selv holder jeg af landet, små landsbyer osv og gider ikke turist og sex områder så for min del er der i Laos Cambodja og filippinerne masser af steder som er mindst lige så gode som i Thailand
dog er der jo stadig rigtig mange gode steder i Thailand så der går nok en del år endnu inden vi helt fravælger Thailand
som ferie sted men som land at bo i så er Thailand fravalgt her bliver det Laos eller Cambodja som får glæden af os Angel

Anonym Bruger
Det kommer fuldstændig an på hvad ens motiver for at rejse til Thailand er.

Hvis det er strande, så vinder Filippinerne.
Hvis det er billig sex og barlivet, så vinder Cambodja.
Hvis det er lave priser generelt, så vinder Laos.
Hvis det er kultur, så vinder Myanmar el. Vietnam.

Men jeg vil da sige at lande som Indonesien, Malaysia, Singapore også virker spændende....men som samlet pakke vil jeg påstå at Filippinerne må være førende som alternativ til Thailand. Der er ikke ret meget de ikke har ift. Thailand, bortset fra en smule dårligere infrastruktur. Til gengæld er de klart bedre til engelsk hvilket er en fordel for mange turister. Folk snakker meget om kriminalitet, men som udviklingen går lige nu i Thailand (stoffer, mangel på respekt osv.) er det nogenlunde det samme niveau.

Myanmar tror jeg 100% vil blive 'det nye Thailand', med alt hvad det nu indebærer, men det ligger et pænt stykke ude i fremtiden og for mange svært at forestille sig pt.

Laos og måske også Cambodja har potentiale til at blive de nye "expat" lande for pensionister o.lign..
Redigeret af Anonym Bruger d. 24/05-2014 10:42

FarangDingDong
Jeg holder mig til Thailand. Jeg har endnu ikke spurgt min kone om den slags. Hun er kun Thai af nationalitet. Det kan vaere at det er derfor jeg ikke foeler mig I overenstemmelse med den generelle holdning til Thailand, netop fordi min kone ikke er Thai. Ja, en dag jeg foeler tid for det vil jeg saette mig mere ind I de ting.
Min Kone er Mon og ved saerlige arrengementer holder de her opvisning I deres kulturelle ting.
Redigeret af FarangDingDong d. 24/05-2014 15:36
Livet er for kort til lange underbukser

Thomas72
Det må være Cambodja, dels pga. de mange interessante templer og der tænker Jeg ikke kun på Angkor Wat og Bayon. Og dels nattelivet samt venlig befolkning og de lave priser.

Sidste gang Jeg var i Thailand tog Jeg en afstikker til netop Cambodja, hvor Jeg så Preah Vihear templet der ligger på grænsen til Thailand, som absolut kan anbefales.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Anonym Bruger
Vores ture til Thailand er jo lige så meget familie besøg som det er ferie og så nytter det ikke noget at tage andre steder hen. Når man nu engang har valgt at gifte sig med en Thai er det jo der de fleste ferier går hen.

Conrad
Jeg holder mig til Thailand.

Har nu boet paa Phuket i snart 8 aar og har et dejligt liv her.

Til alle de, som har saa meget negativt at sige om oen, I skulle proeve at komme vaek fra turiststederne. Naa I goer det, vil I se at der i de smaa samfund-moobaans ikke er saa meget forskelligt fra andre steder i landet. Men der er den fordel at der ikke er langt til naesten alt hvad man kunne faa brug for.

Min hustru er fra Isaan, Kantharalak og har hus der, saa maaske flytter vi derop en dag. Jeg har vaeret meget rundt i Thailand, koerer selv i bil og der er mange dejlige steder og der er endnu adskillige provinser, som skal udforskes.

Naar man lever et roligt familie liv, saa maerker man ikke noget til de uroligheder der ind imellem er i Thailand, det er vist mest et Bangkok faenomen. Kriminaliteten har jeg endnu ikke maerket noget til.

God soendag

Conrad

birkedhoj
Vi har overvejet Caribien igen. Har været 4 gange på Isla Margarita.
Det bliver dog ikke der, da Venezuela er blevet ødelagt som vestligt turistland. Men der er andre tiltalende muligheder, dog væsentlig dyrere end Thailand
Flyver PE med THAI altid

Papa
Vores ferie går til Thailand (02/06) Smile, og det er ligesom TomDK for at se familien igen, men heldigvis et godt stykke fra Bangkok (Chaiyaphum), så jeg håber ikke der er for meget ballade.

Vi havde tænkt at tage min kone's forældre men ned for at se 1000000 bottle temple
http://curiouspho...-beer.html
, men ved ikke lige om det er en god ide denne gang ?

Ellers kunne vi godt tænke os (mest mig) Wink at se og rejse lidt rundt i Myanmar/Burma, syntes det ser rigtig spændende ud.

God søndag til alle Sunflower
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that." Wink

hugoboerge
Af muligheder er der Malaysia. Malaysia har en saerdeles fornuftig politik overfor alle og ikke kun pensionister.

Men laes selv.

http://www.malays...2home.com/

Uden at have gennemgaaet hele websiten saa mener jeg at der nu gives visa for 10 aar samt at man ikke har den fjollede regel omkring 90 dages rapportering.

Paa et tidspunkt overvejede jeg at lade mig pensionere i Penang som er et utroligt dejligt sted, men saa moedte jeg min nuvaerende Thai kone og saa roeg den overvejelse i vasken. Saa nu bor jeg i Samutprakan.

buick
Hvordan er priserne i Malaysia og er der stille områder lig essan osv

hugoboerge
buick skrev:

Hvordan er priserne i Malaysia og er der stille områder lig essan osv

@buick - nu har jeg ikke rigtig sat mig ind i de muligheder der findes i Malaysia. Jeg har vaeret paa Penang adskillige gange og synes om stedet. Jeg var inde og kigge paa en bolig website og saa vidt jeg kan bedoemme ligger huspriserne dobbelt op i forhold til f.eks. Samutprakan. Befolkningen paa Penang er hovedsageligt kinesere, over 80%. Foedevare priserne er hoejere end i Thailand men betydelgt lavere end Singapore. En stor foodcourt paa Penang viser de samme prisskilte som i Singapore, forskellen er bare at priserne er i MYR og ikke SGD, saadan ca. halv pris (dengang jeg var der).

I Kuala Lumpur og naerliggende omraader er kriminaliteten for opadgaaende og hvis man skal helt sydpaa til Johor Bahru er kriminaliteten ligeledes hoej, selv ved hoejlys dag. Fordelen ved JB er dog at man er taet ved civilisationen dvs. Singapore.

Jeg vil dog mene at der er "stille omraader" i Malaysia men det er over 10 aar siden at jeg gjorde mine overvejelser og mit valg blev Thailand og valget blev gjort nemmere ved at jeg moedte en soed lille thai dameSmile

pgh2511
Malaysia er et rigtigt godt alternativ til Thailand.
Jeg har levet i Malaysia i 7 år (rejste derfra i 2011 pga andet arbejde).

De tilbyder ”Malaysia – my second home” http://www.mm2h.g...ex.php/en/ hvor de helt bevist går efter velhavende mennesker. Et rigtigt godt set up, hvor man er garanteret et 5 års visa og at man kan trække sig investering ud af landet igen uden nogle problemer.
Danskere får 3mdr visa og Thailændere får 1mdr ved indrejse og der plejer ikke at være noget problem med at få en måned mere på immigration.

Priserne er nogenlunde de samme som i Thailand. Der er meget høje afgifter på alkohol og cigaretter, men der er jo alligevel skadeligt så der er sikker meget godt.

Malayerne er lige så ”laid back” som Thailænderne er, men det at der er ca 20% kineserer gør altså, at der er noget mere fut i tingene i forhold til Thailand.

Og så er der rigtigt mange, der taler et godt engelsk. I service industriel bl.a. arbejder der mange fra de omkringliggende lande. Det og så at folk af kinesisk, indisk etc afstamning stadig taler deres oprindelige sprog gør, at det ikke er noget problem at kommunikere med offentlige myndigheder.
Politiet er knapt så korrupt som dem nordpå, men man kan stadig godt ”snakke” sig ud af mindre forseelser.

Min kone bliver sur, når jeg påstår at maden er bedre i Malaysia (end Thai) men igen, den store fusion mellem Malay, Kinesisk, Indisk og Indonesien gør altså at der er noget helt specielt.
Kineserene er helt hysteriske med friskhed af seafood og mange steder skal man selv hen og pege på ”Herbert” inden han kommer på bordet og det smager altså godt.
Kommer du nogen sinde til Sandakan i Sabah, kan jeg anbefale ”Ocean King” og spørg efter ”Stemed Garupa with Ginger”.

Jeg er gift med en Thailænder og flytter nok tilbage til Pattaya når min kontrakt udløber, men jeg vil komme tilbage til Kota Kinabalu, Kuala Lumpur samt Penang igen og igen.

Hilsen

Per

1viggovax
jeg forstår ikke nogen kan anbefale malaysia med muslim regering og nu vil de indføre sharia lov, med 3000 reg. voldtægter om året se ekstra bladet idag, jeg skal ikke nyde noget

vandango
1viggovax skrev:

jeg forstår ikke nogen kan anbefale malaysia med muslim regering og nu vil de indføre sharia lov, med 3000 reg. voldtægter om året se ekstra bladet idag, jeg skal ikke nyde noget

Jeg har helt og aldeles fravalgt muslimske lande, kommer aldrig til at besøge dem nogensinde.

PS. har gode muslimske venner her i Danmark.

Kim Ludvigsen
1viggovax skrev:

Der bor cirka 30 millioner mennesker i Malaysia, der bor cirka 5 millioner i Danmark. Et tilsvarende antal voldtægter i Danmark ville altså være 500 årligt. I henhold til Wikipedia anmeldes der 400-600 voldtægter årligt i Danmark.

Kravet om sharia-lovgivning svarer nok nogenlunde til visse politikeres krav om højere straffe, når der sker noget grimt i Danmark.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
1viggovax
det er klart i visse tilfælde at skærpe love, nu er så sharia lov, skal de så stenes 3 gang eller halshugget,hænges flere gange, nej du den køber jeg ikke

1viggovax
det er klart i visse tilfælde at skærpe love, nu er så sharia lov, skal de så stenes 3 gang eller halshugget,hænges flere gange, nej du den køber jeg ikke

Spring til debat: