Se indlæg|
Indrejse med nyt pas med visa i gammelt
|
|
| handy |
Lagt på d. 08/05-2014 03:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Hej var på emigration den anden dag for at lave 90 dages rapport nu er det sådan at jeg kun har 3 sider tilbage i mit pas og skal hjem på ferie i Danmark snart og vil så få lavet et nyt pas i DK, fik så oplyst at jeg godt kunne rejse ind igen på det visa non o som først skal fornyes til nov. jeg så vil ha i mit gamle pas skulle blot komme efterfølgende og få overført stempler så kommer spørgsmålet skal jeg skrive det gamle visa nummer fra mit hullede pas eller rejser jeg blot ind på mit nye pas og for 30 dage og ordner det på kontoret siden hen....håber der er nogen der har prøvet lignende VH Handy |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/05-2014 05:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
når du får udstedt det nye pas, bliver der stemplet i det gamle at alle visas stadig er gyldige, og du må derfor have begge pas med herned igen. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 08/05-2014 06:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
og hvad så hvis man har kommet til at vaske sit pas og det er helt smadrede ikke jeg har gjort det men det var tæt på, hvad gør man så med sit visa som man har fået lavet på emigrationen her i thailand....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/05-2014 06:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
handy skrev: Hej var på emigration den anden dag for at lave 90 dages rapport nu er det sådan at jeg kun har 3 sider tilbage i mit pas og skal hjem på ferie i Danmark snart og vil så få lavet et nyt pas i DK, fik så oplyst at jeg godt kunne rejse ind igen på det visa non o som først skal fornyes til nov. jeg så vil ha i mit gamle pas skulle blot komme efterfølgende og få overført stempler så kommer spørgsmålet skal jeg skrive det gamle visa nummer fra mit hullede pas eller rejser jeg blot ind på mit nye pas og for 30 dage og ordner det på kontoret siden hen....håber der er nogen der har prøvet lignende VH Handy Hej Handy, Har lige selv været gennem "møllen" og det kom til at koste penge til "kagekassen" uanset hvor meget jeg "himlede op" på både thai og engelsk, hos immigration. Up to you, var svaret fra officeren, da jeg foreholdt ham, at de overchargede mig.! De penge kan jeg nu spare dig for. 4.000 bht. Du skal ta' dit hullede pas med dit nuværende visa med og vise frem i Suvarniboomboom. Du skal selvfølgelig sørge for at ha' re-entry' stempel , i det gamle pas.! Og check så, at han ikke som hos mig kun stemplede 30 dage's visa ved indrejse. DET ER VIGTIGT.! Og ikke som mig dumme sig og lade det gamle pas ligge i kufferten. Det kostede mig først, et nyt visa. Både 1.900 bht. + alt besværet... Men derudover og nu kommer det, var de så kreative hos Immigration, at de gav mig en dumme bøde på 2.000 bht. så altså 3.900 bht., jeg kunne ha' sparet, med min viden i dag. Da vi afhentede passet dagen efter, var der en kvittering på....ja, hvad tror du.? 1.900.- baht.! Informationen om hvad det koster, at få visa overført fra gammelt til nyt pas, har jeg derfor stadig til gode. ![]() Håber at du kan bruge ovennævnte. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 08/05-2014 06:38
|
|
number1kk skrev: når du får udstedt det nye pas, bliver der stemplet i det gamle at alle visas stadig er gyldige, og du må derfor have begge pas med herned igen. Takker det vil så sige jeg skiver det gamle visa nummer på tm blanketten god dag Handy |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 08/05-2014 09:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Det skulle slet ikke være noget problem Handy. Jeg fik nyt pas på konsulatet i Pattaya for 3 år siden. Mit års visa stod i det gamle pas, men de klipsede bare de to pas sammen, så jeg kunne bruge det gamle til det udløb. Var også et smut i Danmark på to pas, uden problemer, nogen af vejene...... |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 09/05-2014 05:52
|
|
moerk5002 skrev: Det skulle slet ikke være noget problem Handy. Jeg fik nyt pas på konsulatet i Pattaya for 3 år siden. Mit års visa stod i det gamle pas, men de klipsede bare de to pas sammen, så jeg kunne bruge det gamle til det udløb. Var også et smut i Danmark på to pas, uden problemer, nogen af vejene...... Takker.... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2014 15:29
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
handy skrev: moerk5002 skrev: Det skulle slet ikke være noget problem Handy. Jeg fik nyt pas på konsulatet i Pattaya for 3 år siden. Mit års visa stod i det gamle pas, men de klipsede bare de to pas sammen, så jeg kunne bruge det gamle til det udløb. Var også et smut i Danmark på to pas, uden problemer, nogen af vejene...... Takker.... Forskellige mennesker, forskellige erfaringer. Alle de gange, hvor jeg har fået nyt pas, da har ambassaden givet mig et brev til immigrationen, hvorpå jeg er taget til immigrationen for at få mit visum flyttet. En engelt gang nægtede de at flytte mit visum, hvorpå grænsepolitiet nægtede mig udrejse. Jeg kender til en anden, der også er blevet nægtet udrejse. Heldigvis var der en lille immigration ved grænsen, så jeg kunne få flyttet mit visum, så jeg kunne rejse ud af landet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.