Se indlæg|
Den politiske situation
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 12/03-2014 20:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Jeg sidder her og undrer mig over hvad der sker, eller måske rettere sagt, IKKE sker i Thailand i disse dage. For ikke så længe siden var der skyderier og bomber, og pludselig er det hele tilsyneladende stille.. Er det mon stilhed før storm? Eller er oppositionen manet til ro igen? |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 13/03-2014 02:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Nej jeg tror ikke der er spor ro på nogen steder-så igår at Suthep nu varsler de største demonstrationer i Bangkok hidtil i løbet af de næste dage så det bliver spændende at se hvad det udvikler sig til....vælter de røde så også derind og det hele ender i ragnarok-går militæret ind? Det er ikke til at forud se...vi får jo trods alt kun småting at vide om hvad der foregår i kulisserne. Derud over har alt og alle jo mega travlt med at sagsøge hinanden for alverdens ting og dermed prøve at spænde ben for modparten. Kan bare ikke forstå at regeringen/politiet ikke har benyttet denne-hvad skal vi sige ..pause,til at anholde Suthep og de andre der er arrest ordre på.Så var de da af vejen om ikke andet og folk i almindelighed kunne se at man ikke som efterlyst bare kan rende rundt og skabe sig offentligt uden nogen gør noget. Men ok. jeg ved godt at han er beskyttet osv. og at man ikke vil gøre ham til martyr heller-men det kan da ikke være gavnligt for folks syn på rets sikkerhed at det tillades. Men nej-jeg tror at der foregår rigtig meget bag kulisserne på begge sider...eller rettere alle sider for der er jo mange involveret inklusive hæren osv. Forstår bare ikke helt-for min kone sagde en dag at kongen har sagt-nu stopper det her altså-og når han siger noget så plejer det jo at blive sådan-så derfor kan jeg ikke forstå at Suthep tør blive ved på denne måde,men omvendt han har jo nok intet at tabe mere. Bare håbe på at uanset hvad,at der så ikke går flere menneske liv tabt og at de stakkels mennesker der lever og bor i Bangkok snart kan få en normal hverdag igen. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 13/03-2014 06:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jeg kan ikke rigtig gennemskue det mere, så derfor kigger jeg andre steder. F.eks. her: http://www.euroin...id=2064132 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/03-2014 09:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Jeg skal til østen om 2½ måned i forbindelse med mit firma og som altid tager jeg et stopover i Bangkok for at vænne mig til tidszonen og handle ind til konen :-) Men i år har jeg bevist ikke booket hotel i Bangkok og gør det næppe før få dage inden jeg flyver. situationen kan jo hurtig ændre sig og der er ingen grund til at tage til Bangkok hvis der er ballade. Men en er det der er i gang nu, det jeg personligt frygter er det der kommer om nogle år når kongen dør. Når man kigger på hvilken samlende rolle han har haft så frygter jeg for konsekvenserne når han ikke er her mere. |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 13/03-2014 10:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Har selv 5 feriedage i Bangkok i juli, men kan da ikke bruge tid på at bekymre mig på forhånd. Hotel er booket og sker der noget i dagene op til min ankomst, er det jo blot at ændre planer.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/03-2014 10:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
farao54 skrev: Jeg sidder her og undrer mig over hvad der sker, eller måske rettere sagt, IKKE sker i Thailand i disse dage. For ikke så længe siden var der skyderier og bomber, og pludselig er det hele tilsyneladende stille.. Er det mon stilhed før storm? Eller er oppositionen manet til ro igen? well, der er ikke ro på endnu.....demonstranterne har bare ikke så meget at kæmpe for her efter valget, nu har de også slået lidt uskyldige betjente ihjel osv... der er 'genvalg' i næste måned de steder hvor folk var forhindret i at stemme....derfor er resultatet af valget heller ikke offentliggjort...når det sker starter det hele nok forfra hvis yingluck vinder idet suthep og hans elite ikke vil acceptere folkets stemme... i mellemtiden holder yingluck vejret da bønderne jo skal have deres lovet rispenge før de er helt tilfredse, dette er allerede igang i flere provinser......samtidig er regeringens ansøgning om lån af penge til en højhastigheds toglinie netop nedstemt...en ellers kanon idet...men hvad skal eliten med højhastighedstog.... så alt i alt kan situationen beskrives som kaotisk og det er ikke til at sige hvor det ender.... turisterne flokkes stadig til thailand (selvom en nedgang er mærkes), men de finansielle markeder er lidt ramt..dog ikke synderligt i forhold til hvor meget kaos der egentlig er....som turist er der pt. intet at frygte...det folk undre sig over på de forskellige fora er hvorfor bkk hotellerne stadig kører samme høje pris når de flere steder har 50% nedgang... næste år bliver interressant for thailand af flere grunde og skulle kongen sove ind imellemtiden bliver der total kaos.... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/03-2014 11:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
JS skrev: farao54 skrev: Jeg sidder her og undrer mig over hvad der sker, eller måske rettere sagt, IKKE sker i Thailand i disse dage. For ikke så længe siden var der skyderier og bomber, og pludselig er det hele tilsyneladende stille.. Er det mon stilhed før storm? Eller er oppositionen manet til ro igen? well, der er ikke ro på endnu.....demonstranterne har bare ikke så meget at kæmpe for her efter valget, nu har de også slået lidt uskyldige betjente ihjel osv... der er 'genvalg' i næste måned de steder hvor folk var forhindret i at stemme....derfor er resultatet af valget heller ikke offentliggjort...når det sker starter det hele nok forfra hvis yingluck vinder idet suthep og hans elite ikke vil acceptere folkets stemme... i mellemtiden holder yingluck vejret da bønderne jo skal have deres lovet rispenge før de er helt tilfredse, dette er allerede igang i flere provinser......samtidig er regeringens ansøgning om lån af penge til en højhastigheds toglinie netop nedstemt...en ellers kanon idet...men hvad skal eliten med højhastighedstog.... så alt i alt kan situationen beskrives som kaotisk og det er ikke til at sige hvor det ender.... turisterne flokkes stadig til thailand (selvom en nedgang er mærkes), men de finansielle markeder er lidt ramt..dog ikke synderligt i forhold til hvor meget kaos der egentlig er....som turist er der pt. intet at frygte... det folk undre sig over på de forskellige fora er hvorfor bkk hotellerne stadig kører samme høje pris når de flere steder har 50% nedgang... næste år bliver interressant for thailand af flere grunde og skulle kongen sove ind imellemtiden bliver der total kaos.... Det kan iflg. Thai-logik undre mere, at hotellerne ikke har sat prisen OP.! De skal jo tjene de penge ind, som de har mistet ![]() |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 13/03-2014 12:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
TomDK skrev: Jeg skal til østen om 2½ måned i forbindelse med mit firma og som altid tager jeg et stopover i Bangkok for at vænne mig til tidszonen og handle ind til konen :-) Men i år har jeg bevist ikke booket hotel i Bangkok og gør det næppe før få dage inden jeg flyver. situationen kan jo hurtig ændre sig og der er ingen grund til at tage til Bangkok hvis der er ballade. Men en er det der er i gang nu, det jeg personligt frygter er det der kommer om nogle år når kongen dør. Når man kigger på hvilken samlende rolle han har haft så frygter jeg for konsekvenserne når han ikke er her mere. Man kan godt have sine bange anelser og man har desværre før set hvilken konsekvenser det har medført, når en ledende skikkelse er gået bort. Man så jo hvordan det gik i det daværende Jugoslavien, efter Tito gik bort. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| aabo |
Lagt på d. 13/03-2014 13:12
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Jeg skal til Thailand i en måned med afgang fra Kastrup 1. april og skal efter planen først være i Bangkok et par dage, derefter River Kwai ligeledes et par dage og derefter sydpå til Songkla Province. Jeg er så heldig, at jeg i Bangkok skal mødes med en "GUL" dame fra Songkla Province og hun må absolut vide, hvad der evt. foregår i Bangkok. Men ralley eller ikke ralley, så kan Sutheps trusler om at lukke Bangkok ikke få mig til at blive hjemme. Hvorfor selv gøre i dag, hvad du kan få andre til at gøre i morgen.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/03-2014 15:58
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
aabo skrev: Men ralley eller ikke ralley, så kan Sutheps trusler om at lukke Bangkok ikke få mig til at blive hjemme. sådan tror jeg de fleste har det....også thaierne selv.....så længe der er penge at tjene så er alt andet ligegyldigt... royale dødsfald, politisk kaos, væbnet konflikt i syd osv osv....så længe pengene flyder er det topprioritet... |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 14/03-2014 07:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Nu kalder Suthep jo til stor demonstration igen da de røde har blokeret nogle kontorer/bygninger og de derfor ikke kan arbejde og det mener han er uhørt...så er det lige man spørger-hvad var det de selv lavede for ikke længe siden...lol |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.